Ziekmelding na zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Br1982da, 13 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Br1982da

Br1982da Nieuw lid

13 okt 2018
    1
    0
    1
    Mijn zus heeft na haar bevalling een lichte post natale depressie opgelopen. Ze heeft hier gelijk hulp voor gezocht eerst bij de huisarts en nu bij een medisch maatschappelijk werker. In overleg met deze artsen iz er ook besloten om na haar zwangerschapsverlof nog niet te gaan werken. (Ze had afgelopen week weer moeten starten) en heeft zich dus ook keurig afgemeld bij haar werkgever. Nu kreeg ze vandaag een brief van het uwv over het bekijken of dit onder het uwv valt of niet. Dit snappen wij ook helemaal. Alleen nou staat er in de brief dat ze de gehele dag thuis moet blijven totdat er iemand heeft gebeld. Alleen hier schoot mij zus volledig van in de stress. Omdat ze zich juist buiten door lekker wandelen goed voelt en in huis juist niet. En ook omdat haar geadviseerd werd zoveel mogelijk leuke dingen te gaan doen. Nou snap ik volledig dat jullie contact op wilen nemen en evt haar op willen roepen om langs te komen. Maar is het dan echt noodzakelijk om hele dagen binnen te moeten blijven? Ik hoop dat ik mijn zus een beetje gerust kan stellen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Goed dat je voor je zus navraagt of we werkelijk van haar verwachten dat ze met dit mooie weer thuis blijft, Br1982da!

Ik kan jullie gerust stellen!
    We vragen je na de ziekmelding telefonisch bereikbaar te zijn op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur. Je hoeft niet meer thuis te blijven. Onze folders zijn inmiddels hierop aangepast. Excuus dat je zus nog oude informatie heeft gekregen.
    Eén van onze medewerkers neemt meestal binnen een paar dagen na de ziekmelding contact op. Je bespreekt dan met deze medewerker wat de verwachtingen ten aanzien van het herstel zijn.

Ik wens jullie nog veel plezier in de najaarszon!

Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

Deel Deze Pagina