Loonstop tijdens zwangerschap + ontbinding arbeidscontract afgewezen. wat nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door JosineO, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosineO

JosineO Nieuw lid

11 mrt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Over bovenstaande heb ik een vraag, daar ik niet zonder loon kan blijven zitten.
    Mijn werkgever heeft na mijn ziekmelding binnen 3 weken mijn loon stop gezet voordat ik opgeroepen ben naar een bedrijfsarts te komen. Ik heb aangegeven zwanger te zijn en hier ziek van te zijn last van mij bekken, rug en enorme misselijkheid en ik ben vreselijk moe. Daarbij heb ik een burn out wegens het feit dat ik mijn ouders in 9 maanden tijd allebei ben verloren en dit mij niet in de koude kleren is gaan zitten. Na aanleiding van de loonstop heb ik mij niet helemaal gehouden aan de regels van de werkgever. Daar ik mij onbegrepen voelde en in de jaren in er werk bijna nooit mijzelf heb ziek gemeld en nooit te beroert ben om over te werken. Ik heb zoveel gewerkt voor ik mij heb ziek gemeld. Deze baan is heel erg stressvol en hele dag staan met maar 30min pauze. Als gevolg ik mij niet aan de regels heb gehouden is mijn werkgever naar de rechtbank gegaan. De kantonrechter heeft het verzoek voor ontbinding afgewezen daar er een opzegverbod geld en hij kan niet uit sluiten dat ik ziek ben. Mijn werkgever heeft aangegeven aan de rechter dat als hij de ontbindinh afwijst hij nog steeds mijn loon niet zal uitkeren. Wat moet ik nu doen? Met een kleine op komst word het wel lastig om zo zonder geld te zitten. Moet ik mij aanmelden bij uwv voor een uitkering of voor een keuring? Ik moet in ieder geval iets doen want zo kan het ook niet. Ik hoop dat u enig advies heeft voor mij.

Met vriendelijke groet,

Josine

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Josine,

Je geeft aan dat de kantonrechter het verzoek tot ontbinding van je contract heeft afgewezen.
    Je werkgever wil nu je loon nog steeds niet uitkeren.
    Wat kan jij nu nog doen om toch geld te krijgen?
    Het betreft hier een conflict met je werkgever.
    Hierover kan UWV je niet adviseren.
    Ik raad je aan contact op te nemen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020.

Ben je ziek ten gevolge van je zwangerschap?
    Dan kan je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen.

Actuele informatie over ziekmelden door de werkgever vind je hier.

Ik wens je veel sterkte met je situatie.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina