Loonsverhoging

Discussion in 'De lounge' started by Smurfin90, Jul 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Damali

Damali Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,238
    170
    63
    Ik weet niet of je de schoonmaak cao RAS hebt, maar daar komt per deze maand een cao verhoging aan. Verder is onder 30km eigen kosten naar eerste pand maar tussen pandjes door hoor je 19 cent per km te krijgen als ik me niet vergis.
    Reisuren hoor je wel iets voor te krijgen maar hangt af van hoever/lang. Check ander Home RAS even voor meer info.

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,070
    1,304
    113
    Nederland
    Volgens mij is 10,- euro bruto per uur redelijk normaal in die branche.
    Maar als het allemaal zo tegen valt en zwaar is, waarom kijk je niet naar een andere baan? In deze tijd zoeken veel klantenservice medewerkers. Afhankelijk welke brache, verdien je toch iets meer dan schoonmaak en het wel is lichamelijk veel minder intensief.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik doe hetzelfde werk als jij.
    Ben 25 jaar en inmiddels 6 jaar in dienst, ik verdien 10,85 per uur.
    Dus dan denk ik dat 9,55 nog niet zo verkeerd is.
    Reiskosten vergoeding krijgen we pas vanaf 65 km, das een eindje rijden. ;)

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    het loon vind ik ook niet echt schrikbarend laag.
    het mijne ligt lager hoor.
    ongeschoold werk verdiend nu eenmaal niet veel.
    als er verder lichamelijk niks met je aan de hand is zou je eigenlijk meer moeten wennen als je meer uren maakt.
    ik doe zelf productiewerk met veel staan en lichamelijk zwaar.
    als ik dan meer uren maakte dan ik gewend was deed mijn lijf ook pijn maar na een tijdje went het en dan heb je er geen last meer van.

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Goed de cao na kijken.
    Ik kan je verder niet helpen want ik zit in de zorg en verdien bijna15 euro bruto per uur

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn man is 36 jaar, pakketkoerier en krijgt 9,25 Euro per uur dus nog minder dan jou! Hij verdient per maand tussen de 1250 en 1400 Euro en dat is inclusief vakantiegeld! Hij werkt zich daar helemaal voor uit de naad, hij is gemiddeld 60 uur per week van huis weg voor zijn werk en krijgt alleen de pakketjes die hij werkelijk afgeeft aan de adressen betaald dus als iemand niet thuis is krijgt hij dat niet betaald ook al staat hij daar wel voor de deur (gemiddeld op 1 dag zijn er op 20/ 30 adressen niemand thuis).

In de ochtend moet hij naar de zaak, de bus ophalen, naar Born de pakketten ophalen bij Post.NL en naar zijn route rijden (45 minuten rijden), die tijd, circa 2,5 uur in de ochtend krijgt hij NIET betaald, op de terugweg precies hetzelfde, vanuit zijn route moet hij naar Born de pakketten terug brengen die hij niet heeft kunnen bezorgen omdat mensen niet thuis waren, dan terug naar de zaak de bus terug brengen, ook weer 2,5 uur die hij NIET betaald krijgt!

Zijn loon is berekend dat hij 17 pakketten per uur uitreikt, pas als hij 17 pakketten heeft afgeleverd (dus als iemand niet thuis is dan telt dat pakket niet mee), krijgt hij loon voor 1 uur.
    Dus hij is gemiddeld 12-13 uur per dag weg en krijgt maar tussen de 7 en 8 uurtjes betaald, hoe meer mensen niet thuis zijn of buren die een pakket niet willen aannemen, hoe minder hij betaald krijgt maar hij rijdt er wel elke dag voor.

Helaas heeft mijn man geen diploma's omdat zijn vader overleden is toen hij 17 was en toen mee moest helpen in de zaak van zijn ouders die helaas ook nog eens failliet is gegaan, zijn moeder kon het toen niet alleen.

Dus ik vind 9,55 Euro per uur helemaal zo slecht niet, zeker niet omdat je wel netjes gewoon voor elk uur dat je daadwerkelijk werkt betaald krijgt.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,035
    553
    113
    ik denk dat jou salaris helemaal niet idioot laag is hoor. schoonmaak verdiend nu eenmaal geen drol

8. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ken je gevoel.
    Wij werken beide fulltime en hebben minder te besteden dan kennissen die in de bijstand zitten. Simpel omdat zij veel toeslagen krijgen. Zij zullen dan ook niet zo maar gaan werken, want dan zouden ze er op achteruit gaan.

On topic. Als je al zo lang bij dat bedrijf werkt, kun jr best met je meerdere om de tafel gaan zitten en aangeven dat je meer wilt verdienen. Bedenk vooraf wat je wilt hebben per uur, wat wel reëel is. ...

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    9,55 is geen heel laag salaris. En een week werken (wat ik dacht fulltime) is wat anders dan 25 uur. Dat is ruim 1000 euro. Dat salaris op basis van een fulltime 40 urige werkweek is 1600 bruto ... Dat is een heel fatsoenlijk salaris! Reiskosten staan in je CAO en is doorgaans forfetair geregeld. Er zit dus een max aan. Dan kan je nog zoveel km's regelen, maar er zit een maximum aan.

Ik denk dat je voor jezelf moet gaan uitzoeken wat je wilt, en daarbij wel reeel blijven over wat je wilt verdienen en waarschijnlijk je verwachtingspatroon bijstellen. 15 euro wat je eerder schreef, dat is 2600 euro per maand bruto. Dat kun je (pardon my french) gevoegelijk vergeten ...

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zo dan... wat een uren weg van huis wat niet gecompenseerd wordt terwijl ik vind dat dat er echt wel bij hoort. En pas uurloon als er 17 pakketten zijn bezorgd? We zouden t moeten boycotten met zn allen om die mensen fatsoenlijker te laten behandelen zeg!

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ts net als de anderen hier valt het uurloon denk ik nog wel mee. Ook gezien je leeftijd. Ik denk dat het probleem m zit in die 25 uur werk. Dat is dan best weinig natuurlijk...
    Kun je je niet laten omscholen? 1 dag school en 4 dagen werk bijv? Loop eens een uitzendbureau binnen of Google naar een ROC bij jou in de buurt.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Even voor mijn beeldvorming ... maar wat is een normaal salaris dan?

13. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Het is dus zo dat ik zelf van 15 per uur kom, ik was werkzaam als pgb begeleidster.
    Mijn cliënte werd helaas gekort dus ik moest verder zoeken.

Wat verdienen sommige belachelijk weinig, hoe kom je dan rond?

Mijn collega's verdienen 10,55 bruto, dus een euro meer maar ik denk dat je die euro best gaat merken.

Waar ik dus vooral van baal is dat ik erg flexibel ben, her en der wordt ingezet en er een vrouwtje wordt aangenomen die amper verstaanbaar is en aangeeft bij de sollicitatie dat ze niet akkoord gaat met 9,55 omdat ze al ervaring heeft zij wel direct het normale loon krijgt.
    Mevrouw beschikt niet over een auto, en kan elke dag maar max zoveel uur werken.

Ik heb 7 uur op mijn contract staan, maar werd de afgelopen weken gemiddeld 25uur in gepland a.s. maandag ga ik voor het eerst een week maken van 40 uur.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Sja, van uit de pgb werd ook meer betaald, vandaar dat dat onhoudbaar werd. Ik vind persoonlijk 15 euro per uur voor schoonmaak gewoon erg veel en zal je in het reguliere werk absoluut niet gaan vinden. Ik denk dat je dat moet realiseren. Je werkt daarbij ook nog eens parttime dus dan verdien je gewoon minder.

Daarbij is het ook zo dat wat jij belangrijk vind, je baas daaf heel anders over zal denken. Als dat zo is, dan misschien zou je wat minder flexibel kunnen zijn. Wel genoeg om waardevol te zijn maar niet hele uren inde auto zitten bijvoorbeeld.

En anders een andere baan zoeken. Maar geloof me maar dat je in het reguliere werk geen 15 per uur gaat vinden.

En... Hoe meer je verdient hoe meer belasting eraf gaat...

15. beau32

beau32 Lid

Mar 31, 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een tijdje voor een bedrijf gewerkt wat een grote supermarkt keten schoonmaakt.
    Mijn diploma is in de zorg maar wou van de onregelmatigheid af.
    Wij maakten dagen s'morgens om 6 uur weg s'avonds om 20.00 uur weer terug en daar kreeg je maar ongeveer 6 uur van betaald van ongeveer 10 euro per uur. Op een gegeven moment had ik in die weken 60 uur gewerkt en kreeg er maar 20 uur betald. Dit omdat reizen niet vergoed werd maar ook de pauzes niet. Ik was totaal kapot en kon niets meer aan het einde van dedag. Je krijgt namelijk 8 uu om een hele winkel schoon te maken. Ja de hele winkel.

Aan het eind van de maand was mijn loon 600 euro en had daar 3 weken van 60 uur opzitten en 1 week van 40 uur. Dus ik weet wel wat hard werken is en veel uren draaien.

Sorry maar 25uur in de schoonmaak is niet veel. En dan is het begrijpelijk dat je weinig salaris hebt. En ja dat jij flexibel bent en je collega niet maakt voor je uurloon niets uit. En nee ze hoeven jou geen kilometer geld te geven voor het reizen.

Als jou dat zo tegen staat zou ik in gesprek gaan over het reizen of met auto van de baas gaan. Jou baas is blij met jou omdat jij wel reist en de ander niet.

En helaas voor jou 10 anderen. Jij bent 25 jaar nog jong genoeg om iets te kunnen leren of om een andere richting in te slaan.

En sorry als jij van 25 uur werken al gesloopt bent van in de schoonmaak werken word het denk ik echt tijd om wat anders te kiezen. Of om naar een arts te gaan.

Ik ben 33 jaar en kon die 60 uur redelijk maken.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,313
    6,227
    113
    Maar.. Waarom ga jij dan wel akkoord met de 9,55? Zeker bij contractverlenging. Waarom heb je dat niet aangegeven?

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Jeetje wat erg
    Daar zou ik echt me bed niet voor uitkomen. Knap van je man
    Zoals ik hier DE bedragen lees hebben wij niet te klagen doen we ook niet

Ts kijk wat je wel aan kan ik werk ook maar10-15 uur per en breng toch tussen 600 en 800 per maand binnen

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja helaas kun je er niks mee, want het staat ook zo in de CAO, pakketkoeriers die worden gewoon 'slecht' behandeld.
    Het is uitmelkerij maar goed, hij heeft een baan en daar mag je in deze tijd echt blij mee zijn.
    Alleen is het nauwelijks vol te houden tot je 65ste want hij werkt zich echt het licht uit de ogen en helaas zijn de klanten dan ook vaak nog onbeschoft want oh wee als hij wat later aankomt dan op internet staat aangegeven bij Post.NL, dan zijn de rapen gaar!

Mensen hebben niet in de gaten wat een hondenbaan het in principe is, ze snappen niet dat pakketkoeriers gewoon 150-200 adressen per dag af moeten rijden, of het nu sneeuwt of zoals deze week bloedheet is en dat voor een loontje wat gewoon echt geen vetpot is!

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Tja, wat moet mijn man dan, als hij WW krijgt, dan krijgt hij dus nog maar 70% van dat minimum loontje dus hebben we het financieel nog lastiger, tenslotte ben ik afgekeurd en heb een uitkering.
    Vindt zonder diploma nog maar eens een andere baan en bij deze baas heeft hij altijd baangarantie.

20. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Als k jou was zou ik gewoon vragen hoor om loonsverhoging,
    Nee heb je ja kun je krijgen
    Werk zelf ook in de schoonmaak, ben net 23 en krijg 10,91bruto per uur..
    Ook dit is nu weer omhoog gegaan ivm leeftijd maar weer nog niet hoeveel kga krijgen dit zie ik op mn komende loonsstrook...
    Oja per 1juli heb je sowieso 2% loonsverhoging gehad.. Dit een paar jaar lang..weet ff niet meer hoeveel jaar.Tis niet veel mja alle beetjes helpen he😊

Share This Page