Sinds 1,5 maand ben ik van alle social media af (op zp na😉. En eerlijk.. Wat een rust zeg! Niet meer continue geprikkeld worden door alles wat je leest, geen gevoelens meer van lichte jaloezie, ergernis enz. Oke daarnaast mis je ook de leuke berichten van bijv een zwangerschap, huwelijk of wat dan ook maar als het iemand is die dichtbij je staat weet en hoor je dat toch wel. Hoe meer ik erover nadenk des te meer vind ik het best zorgelijk hoe groot de rol van social media is. Ik keek dagelijks toch wel regelmatig even op fb, twitter of wat dan ook. Wat wel grappig is dat ik al een paar x met verschillende mensen ah praten was en er dan een reactie kwam oh weet je dat niet?! Stond op fb! Uhm ja dat heb ik dus niet meer.. 😊 Nog meer die eraf zijn en dit zo ervaren?
Ik heb een paar weken terug ook mijn facebook eraf gegooid. Andere social media heb ik niet. Ik was helemaal klaar met nare berichten, ruzies en dat soort zaken. Wou het niet meer zien. Dus weg ermee. En ik mis het ook niet.
Ik ben nog nooit aan social media begonnen. Ik heb een facebook pagina aangemaakt om af en toe even bij mijn dochters om de hoek te kunnen kijken, maar ik kijk er amper op. Ik krijg af en toe vriendschapsverzoeken maar daar ga ik niet op in. Ik zie er het nut niet van in. Ik heb een mobiel zonder whats app. Mijn kinderen sms me wel als er wat is. Als ze onderweg zijn kunnen ze toch niet appen, want ze hebben geen abbo. Ik vind het prima zo en erger me af en toe behoorlijk aan familieleden die altijd met hun mobiel in hun hand lijken te lopen.
Hier al bijna 2 jaar zonder social media. En eerlijk: ik mis het geen seconde. Het is heerlijk rustig, spreek mensen wanneer ik ze wil zien (face to face is toch veel fijner om iemand te spreken!) en mijn man en ik zitten niet op de bank, ieder op zijn telefoon te kijken. Het is dan ook geen social media. Je wordt er asociaal van. Ik geniet van de tijd die ik besteed aan mensen, goede gesprekken die ik voer en niet meer de prikkeling voel om 'even' te kijken of er iets nieuws is. Het is wel wennen als je in gesprek bent met iemand en ze hebben het over fb of hoe ze me kunnen vinden dat ik moet uitleggen waarom ik er niet aan doe, wat mijn beweegreden was om het weg te doen...maar meestal krijg ik positieve reacties in de trant van 'oh dat ga ik ook eens proberen!' Hier geen spijt dus!
Ik ben 2 maanden van FB geweest (en ook van ZP, overigens) en het was echt heerlijk. Ik heb wel het idee dat ik het nu beter onder controle heb en nog steeds zit ik er veel minder op dan voorheen...
Ik heb nog wel facebook, omdat ik nu eenmaal in het buitenland woon en dit het goedkoopste contact is. Whatsapp heb ik niet (vreselijke app vind ik het) en skype is bagger. En al die gevoelens van irritatie, jaloezie en dergelijke moet je toch echt bij jezelf zoeken. Dat is niet de schuld van de sociale media.
Ik ben het deels met je eens, maar ook deels niet. Natuurlijk kun je alleen jaloers zijn als dat in jezelf zit. Maar op sociale media doen mensen zich toch ook vaak beter voor of ze plaatsen er alleen de leuke dingen die ze meemaken en niet de moeilijke momenten. Groot gedeelte is gewoon nep, foto's maken met een speciaal waasje eroverheen waardoor je toch nét even wat bruiner lijkt of het zeewater nét wat blauwer.... Maar als je daar niet doorheen kunt prikken dan kan het wel nare gevoelens bij je oproepen. Althans, zo heb ik het ervaren toen ik nog veel op FB zat. En dat was natuurlijk vroeger een stuk minder. Plus dat ik vroeger ook echt niet wist wat andere mensen de hele dag deden. Nu wordt het 24 uur per dag onder je aandacht gebracht.
En toch... als je je ergert aan anderen zit dat ook weer bij jou. Wat een ander doet moeten ze lekker zelf weten. Ik filter het gewoon weg. Klaar, me happy.
Ik heb al een jaar geen Facebook meer en het is heerlijk! Ik krijg foto's en belangrijke dingen nu altijd persoonlijk via de whatsapp veel leuker, meteen persoonlijk enzo. Of ik hoor belangrijke dingen en roddels dan wel van vrienden. Scheelt een hoop tijd en ik mis er nix aan
Nooit facebook gehad. De belangrijke dingen hoor ik wel via-via. Heerlijk rustig. Wel Whatsapp op de telefoon, maar ook regelmatig geluid van telefoon uit als ik thuis ben.
Ik heb ook nooit Facebook gehad, heerlijk. Als ik dan soms lees dat mensen jaloers zijn op statussen denk ik; Really? Ben je ook jaloers op sterren dan? Want die zijn meestal dunner, bruiner, altijd goed haar, rijker, gaan meer op vakantie etc etc. Ik heb dat nooit gehad dat ik daar jaloers op ben maar dat heeft denk ik ook voornamelijk met jezelf te maken. Als je goed in je vel zit en gelukkig bent, boeit het je toch niet wat anderen doen? Ik heb dat iig niet....
Beter! Als iedereen dat nou ging doen zou er weer op de normale manier gecommuniceerd worden, een stuk persoonlijker. Vind Facebook niks, vertrouw het ook niet. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen er zoveel opzetten en ook nog openbaar.
O ik zou er niet aan moeten denken...zit graag op fb. En jaloezie door statussen snap ik helemaal niet....wie hebben jullie dan op fb? Ik alleen mensen die ik graag mag en wordt dan niet jaloers oid hoor...fijn toch als iemand iets leuks heeft
Al meer dan een half jaar geen fb meer! Wat een verademing😃 Nooit Twitter gehad of wat dan ook.. Whatsapp wel.. Kan niet helemaal achterblijven natuurlijk hihi😜
Well hellooooooo, wat doe je hier dan nog? Zwangerschapspagina IS een social media platform. Bij social media draait het vooral om de rol van de website bezoeker. Hij zorgt meestal voor de inhoud van de website (bij YouTube uploaden de gebruikers de video's en bij WikiPedia kan iedereen zelf artikelen maken en bewerken). Dit wordt ook wel User generated content genoemd. Daarnaast zorgt het social medium soms ook voor de rangschikking van de content (op NuJij kan iedereen stemmen voor elk nieuws artikel, zo komen vanzelf de belangrijkste berichten op de homepage). Het woord "social" zegt al voldoende; Social media zijn omgevingen waar een hoge mate van interactie plaatsvindt. Groepen mensen komen er samen om te communiceren over onderwerpen die zij belangrijk vinden. Meestal zijn ze daarbij op zoek naar gelijkwaardige personen die dezelfde normen en waarden hebben. Dit komt voort uit de onbewuste gedachte dat "iedereen die gelijk is aan mij leuker, interessanter en beter te vertrouwen is". Het vertrouwen in 'peers' neemt steeds verder toe, hetgeen inhoudt dat we veel meer waarde hechten aan de mening van ons netwerk dan aan die van organisaties of merken.
Mag ik nog meer mensen nomineren om van FB/sociale media af te gaan? Ik weet er nog wel een paar ! En nee, niet mezelf.
Ik heb sinds kort wel Twitter maar dat is alleen om bedrijven lastig te vallen met vragen werkt beter dan een helpdesk bellen