Werken na een keizersnee

Discussion in 'Weer aan het werk' started by mevrouwtje, May 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

Feb 11, 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Kun je na een keizersnee (na je verlof) weer direct volledig aan het werk? (lichamelijk belastend werk) of heb je dan nog steeds last van de ingreep?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zal per vrouw anders zijn en kun je niets van zeggen. Voor het herstel staan 6 weken en volgens mijn gyn mag je na 3 maanden alles weer. Volgens mij als je werkt ga je zo rond de 12 weken weer werken. Maar er zijn er ook die langer nodig hebben voor hun herstel en vrouwen die eerder hersteld zijn.

Ik heb 2x een ks gehad en beide keren was ik snel hersteld maar heb wel de raad van mijn gyn opgevold en heb het een beetje rustig aangedaan tot 3 mnd bijv met je buikspieren.

3. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik was goed hersteld, maar heb me de eerste 6 weken ook echt aan het voorschrift gehouden om niet te tillen (behalve de baby) en het rustig aan te doen. Ik liep na 6 dagen alweer buiten achter de wagen, maar ik voelde me snel goed. Het is heel persoonlijk, maar als je jezelf een beetje in acht neemt en er zijn geen andere complicaties, dan kan je na je verlof gewoon weer aan de slag.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een spoedks gehad en heb na 10 weken weer gewerkt in de verpleging. Dit ging wbt buik goed, enkel rug/bekken was snel pijnlijk. Vlak na de ks dacht ik ook dat 't nooit zou lukken, maar een KS is weliswaar een grote operatie maar wel op een meestal gezond lichaam.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    hier 2 maal ks, 2 maal zonder problemen lichamelijk weer kunnen werken na verlof!

6. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    4 tot 5 weken na de keizersnede was ik weer een heel eind op de been (auto rijden, fietsen etc)! Maar ook wel heel rustig aan gedaan de eerste 2 / 3 weken en dan ben je echt al wel een eind opgeknapt. Als je daarna je conditie heel rustig op gaat bouwen moet je na je verlof echt wel een eind zijn denk ik!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ook ik ben gewoon na 10 weken weer aan het werk gegaan. (eigenlijk 13 weken omdat Lars met 37 weken is gehaald) Ik werk in de zorg en geen problemen ondervonden.

In je verlof alles rustig! opbouwen.

8. angela1986

Apr 1, 2010
    69
    0
    6
    Ik ben na 12 weken weer aan het werk gegaan en een week na de keizersnee ben ik met de auto even naar het centrum geweest ( vriend was thuis met baby) moest nog wat dingentjes voor de baby hebben en wilde dat erg graag zelf doen. Ook had ik lang in het ziekenhuis gelegen dus wilde gewoon erg graag even naar buiten. Ging overigens erg goed.
    Ook zat ik na een week of 6 weer op mijn paard en na 3 weken liep ik al weer op stal rond. Nooit ergens last van gehad, zou zo nog wel 10 kinderen willen :)
    Dit is natuurlijk wel voor iedere vrouw anders, ik herstel gewoon erg snel, maar heb ook regelmatig vrouwen gesproken die maanden na de keizersnee nog last hebben.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik deed alles na 2 weken weer. (nou ja alles behalve werken dan, hihi).

Share This Page