14 mnd geen woordjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmaa, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Mijn zoontje doet eigenlijk sinds kort pas echt brabbelen maar nog geen woordjes zeggen.
    Lichamelijk doet hij t wel goed. Hij loopt nu ook ongeveer 2 weken.
    Meerdere kindjes die dit hebben? Of moet ik me zorgen gaan maken?

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Geen zorgen maken!!!!! Ik heb toevallig vorige week een klant geknipt en die man vertelde dat hun dochter tot haar 4de levensjaar niet gepraat heeft en alleen maar gebrabbeld en `gezongen`. Daarna volop gaan praten en zingen en ze studeert nu aan het conservatorium. Het gaat dus helemaal goed komen!!!!!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier ook nog geen woordjes. Wel enkele pogingen tot...echter is gewoon gillen veeel leuker.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn zoontje van bijna 17mnd ook niet hoor!
    Lijkt nu een heel klein beetje te komen :).

Is motorisch wel snel, liep met 13mnd etc.

Komt vanzelf, al kan ik ook niet wachten hoor!

5. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ik begon namelijk heel erg te twijfelen omdat ik gister ergens op bezoek was en haar kindje is 2 maanden jonger en kan meer.
    Ook al echt wijzen en 'die' zeggen. Zelf zijn boterham eten met zijn drinken erbij.
    Dat doet die van mij allemaal nog niet. Als ik de boterham voor zijn neus zet is het en proppen en gooien met t brood. Ook drinken doet Hij niet zelf. Heeft ook bv gehad en nu heeft Hij dus een rietjes beker.
    En puzzels gooit die van mij ook in t rond, en haar kleine haalde de stukjes netjes eruit en zette ze op tafel.

Ik zal t wel zien met de tijd hoe snel mijn zoontje zich ontwikkeld.

6. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dit is natuurlijk niet echt representatief en om nu dan dus maar te zeggen 'het gaat helemaal goed komen' dat weet je helemaal niet...

Desalniettemin denk ik ook niet dat je je zorgen hoeft te maken. Onze zoon, nu 15 maanden, brabbelt ook alleen maar. De KNO arts vertelde dat ze met 18 maanden 3 woordjes gericht moeten kunnen zeggen. Ze hoeven niet correct uitgesproken te worden. Als ze een voorwerp of persoon in ieder geval maar steeds hetzelfde benoemen.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Prima joh een rietjesbeker! Mijn zoontje uit een tuit.
    Gewone beker komt wel.
    En hier propt m'n zoontje ook zijn brood naar binnen.
    Puzzels vliegen ook door de huiskamer heen ;).
    Hij is nu druk bezig met de wereld te verkennen.
    Lopen lopen lopen. Rennen. Klimmen.
    Naar buiten 2x op een dag. En alle lantaarnpalen uitvoerig bekijken ;).
    Dat soort dingen.
    Torens bouwen van blokken hout begint nu aardig te komen.
    Maar gewoon snel afgeleid.
    Zelf warm eten begint nu ook echt te komen. Deed ie met z'n handen en ging prima. Maar hij wilt nu toch papa en mama nadoen en probeert het met een vork. Uit zichzelf. Pakte ineens mijn vork :cool:.
    Komt echt goed!

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Verschilt denk ik echt per kindje.
    Mijn dochter is 17 maanden en maakt korte zinnen terwijl haar neefje die 3 dagen ouder is nog niks zegt maar hij liep al met 9 maanden en onze dochter deed dat met 12.

Denk dat je niet te veel moet vergelijken het komt zeker goed, daarnaast kan het ineens ook heel snel gaan van de een op de andere dag

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Volgens mij hoor je vaker dat jongens trager zijn met praten. Wat wel belangrijk is, is of hij dingen begrijpt die jullie vertellen/vragen, dus dat hij wel goed hoort en de woordenschat in zijn hoofd wel groeit.
    Maar als hij net is gaan lopen kan het ook dadelijk ineens komen, hier met 14 maanden alleen "mama" tegen alles en iedereen, maar ook met 14 maanden gaan lopen en met 18 maanden zeker 5 duidelijke woordjes en een hoop gebrabbel.
    Als jullie veel tegen hem praten, dingen benoemen, voorlezen enzovoort, komt het vast goed.. En anders even bespreken op het cb, daar kwam het bij ons sowieso aan bod.

Deel Deze Pagina