Gewoon even bleeeegh

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Devana, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hoi Meiden,

Moet even mijn ei kwijt, mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar bezig met zwanger worden. Tenminste, we hebben een missed abortion gehad. En daar zijn we erg van geschrokken.. We doen het nu dan ook rustig aan, want het heeft best wel impact gehad.. Het is vrij verveled gegaan allemaal. Ben dan best wel bang voor een volgende zwangerschap.. Hoop dat ik er van kan genieten..
    Alleen onze datum komt nu steeds dichter bij, en om ons heen zien we allemaal kindjes geboren worden.. Ik begin het er nu toch wel zwaar mee te krijgen. Hoe zijn andere meiden ermee omgegaan (en partners)?
    Ben erg benieuwd.

Liefs Devana

2. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    Hoi meis, Wat vervelend voor jullie! hier kan ik niet over meepraten, maar wil je wel sterkte wensen met de komende ronde, dat het maar gauw raak mag zijn!

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Devana,

Klinkt erg bekend... ik ben bang dat je niet anders kunt doen dan ademhalen. Klinkt gek als het er zo staat maar zo ervaarde ik het soms. Als ik een moment had dat ik het niet meer trok ging ik even staan en heel diep ademhalen. Gewoon om wat rust te krijgen. De uitgerekende datum is een rotdag, ik heb gezorgd dat ik het superdruk had, 's avonds stortte ik even in en ben ik super vroeg naar bed gegaan.

Ik moet wel zeggen dat na die dag het boek van de miskraam dicht kon voor mij. Helaas zijn we 11 maanden verder en staan we met lege handen, maar hoop houden, dat is alles dat je kunt doen.

Succes meid!

4. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Thnx Meiden,

CJPT, wat erg voor jullie.. Leef erg erg met je mee, moet zeggen dat ik ook erg tegen de dag zelf opzie.. Denk nu vooral veel aan "als we nog maar" Maar onze tijd komt nog wel..

Ik hoop dat wij beide ook snel zwanger zullen zijn.

Liefs

5. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Devana,

Ik herken je gevoel helemaal het is erg confronterend allemaal.
    Luister gewoon naar je gevoel, en probeer af en toe afstand te nemen.
    Vooral vervelende opmerkingen (bijv. bij ons was het in één keer raak) raken mij nog steeds (na 2 jaar).

Ik ben ermee naar de psychologe gegaan, omdat ik op een gegeven moment even helemaal in de knoop zat ermee. Nu gaat het gelukkig veel beter en heb ik geleerd hoe ik er het beste mee kan omgaan (want dat is ook nog eens voor iedereen anders).

Ik ben nu ook duidelijk naar vrienden en familie, als iemand mij kwetst dan geef ik dit ook aan. Ik geef ook aan als ik een rotdag heb, zodat ze een beetje rekening me me kunnen houden. Want als ze niet weten dat je iets dwarszit dan kunnen ze je er ook niet bij helpen.

Ik wens je heel veel sterkte en liefde toe, en als je iets dwarszit of je kan er niet meer tegen, klets het hier lekker van je af
    (ik zit zelf veel onder het kopje vruchtbaarheidsbehandelingen)
    want niet iedereen kan en\of wil begrijpen hoe moeilijk het soms kan zijn om zwanger te raken.

Nogmaals veel liefs en een dikke knuffel voor moeilijke dagen,
    C.G.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vond de eerste uitgerekende datum vreselijk. Ik zag er al weken als een berg tegenop. Het idee dat je die dag een kindje had kunnen krijgen en in plaats daarvan met een lege buik zit. Wij hebben de dag beiden vrij genomen en heel veel afleiding gezocht. Uiteindelijk waren de weken voor de dag zwaarder dan de dag zelf. Toch heb ik bij het zien van baby´s van die leeftijd nog steeds moeilijk. De uitgerekende datum van mijn tweede miskraam komt er nu weer aan en begin er nu al weer tegenop te zien. Wij proberen zo goed als kwaad als het kan verder te gaan met leven. Ik huil als ik daar behoefte aan heb en we genieten dubbel van elkaar. De gouden tip heb ik niet voor je, behalve dat je het gevoel gewoon toe moet laten. Heel veel succes meid en sterkte!

cpt je hebt pb vanwege je prachtige banner!

7. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Bedankt meiden, Zal hier zeker de komende weken van me af komen schrijven.. Het is fijn dat jullie me zo helpen..

Thnx

Deel Deze Pagina