Harde ontlasting baby ondanks BV

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Tasje79, Aug 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tasje79

Tasje79 Lid

Oct 15, 2010
    55
    0
    0
    Hallo,

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik vraag het toch even.

Mijn dochtertje van 11 dagen oud heeft sinds gisteren last van harde ontlasting. Ze heeft twee keer sinds ze geboren is spuitluiers gehad (van BV) afgelopen vrijdag en zaterdag. En gisteren was haar ontlasting heel compact en ze perst de hele dag en nacht door.

Ik heb zelf ook last van harde ontlasting, zal het daar mee te maken hebben?

2. Tasje79

Tasje79 Lid

Oct 15, 2010
    55
    0
    0
    Oh ja, ze krijgt volledige BV geen bijvoeding.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Begrijp ik goed dat ze niet vanaf dag 4 meerder poepluiers per dag heeft gehad?
    Hoe gaat het plassen? Hoevaak drinkt ze en hoe lang dan?
    Hoe was geboorte gewicht en is ze al terug op dit gewicht? Voed je zelf of kolf je en geef je fles?

Ik zou haar een paar dagen lekker dicht in de buurt houden, Veel huid op huid, lekker chillen op de bank zeg maar. En laat haar maar tussen je borsten liggen, slapen, kletsen. Wil ze drinken: prima: lekker doorvoeden en dan zul je zien dat ze morgen waarschijnlijk makkelijker poept.
    Twijfel je over gewicht of groei, laat dan nog even weten, of schakel een lactatiekundige in die je kan helpen.

Succes en geniet van je kindje!

Share This Page