Ervaringen gezocht: met kinderwagen in openbaar vervoer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Wie o wie van jullie gaat wel eens met de kinderwagen (bugaboo heb ik) met het openbaar vervoer (dus bus of trein).
    Is daar met een wagen makkelijk in en uit te komen?
    Moet je geholpen worden?
    Kun je het alleen?

Ik ben benieuwd. Tot nu toe doe ik heel veel lopend of met de auto, maar als ik eens wat verder wil is de bus of trein ook een optie. Maar de eerste keer vind ik altijd wel spannend. Zeker als ik alleen zou moeten gaan. Dus: wie o wie heeft er tips of handigheidjes?

2. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Poema Ik ga regelmatig met de tram met mijn dochter in de wagen ( ik heb een Mura 4wieler) hier is de randstadrail zo gemaakt dat je er makkelijk in en uit kan. perons zijn even hoog als de tram en geen grote gaten tussen de tram en het peron dus dat is makkelijk (Ik woon in zoetermeer) Maar met de trein gaat hier niet lukken peron is veel lager dan de trein dus dan kom je er haast niet in.
    In iedere gemeente rijden weer andere bussen dus is moeilijk te zeggen hoe het voor jou zal zijn. In Amsterdam zijn de bussen van het gvb iig zo dat je er met je wagen in kan dus geen drempels of op/afstapjes in de bus en een speciale kinderwagen plek in de bus.
    Ik zou zeggen gewoon eens gaan kijken als de bus bij de halte staat of hij toeganglijk is voor kinderwagens.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Trein geen ervaringen mee, dat leek mij met de kinderwagen/wandelwagen niet zo'n hele handige (zou dan zelf liever zo'n kleinere buggy meenemen, die je ingeklapt mee kunt nemen de coupe in), maar de bus wel en dat gaat prima. Wij hebben een quinny driewieler en dan zet ik het voorwiel altijd naar voren en helemaal vast: op die manier verleng je de wagen wat en kom je heel gemakkelijk de bus in en uit. Uitstappen trouwens achterstevoren, anders werkt het niet :)
    O, en zeker als er verderop in de bus genoeg plek is, ben ik altijd wel zo brutaal om te vragen of ik dus op de plekken direct achter de kinderwagen/rolstoelplek mag, als daar al mensen zitten :)

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    In de bus kan ik makkelijk alleen, nu zijn de veolia (brabant bussen) wel allemaal met een lage instap... weet niet hoe dat bij jullie is...

De trein heb ik altijd wel hulp nodig, maar die is er meestal wel.

Liefst reis ik met de draagdoek ;)

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben weleens ooit met de kinderwagen in de trein geweest. Er was altijd wel iemand die me wilde helpen. Maar meestal deed ik mijn zoontje dan in de draagdoek, anders zit je zo in de tocht in het voorportaal.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heb ik meegenomen met de buggy of rugdrager in de trein/tram. De gewone wagen is echt te groot. Voor de tweede wil ik op zoek naar een echte goede draagdoek waar hij/zij lang in kan, dan zou ik dat doen ;)

De buggy (Prenatal) kan ik alleen in de trein tillen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, toen ze nog echt heel klein was, nam ik Thirza idd in de draagdoek mee; combicotti hebben wij :) Werkte erg fijn!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik ga in Groningen wel eens met de bus.
    Hier hebben ze verlaagde bussen, dus je kan makkelijk zelf in en uitstappen. Ook de perrons zijn een tijd geleden allemaal aangepast.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier vaak met trein weg. Er zijn altijd mensen die je helpen met je kinderwagen. daar hoef je je echt niet druk om te maken :) Of je vraagt, voordat je gaat instappen, aan conducteur of hij misschien kan helpen bij die en die halte. Doen ze altijd! :D Succes

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    trein geen problemen met duowagen

in de bus hebben we vaak ruzie met de chaufeur:x

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik reis dagelijks met de trein(wel alleen) maar als er iemand met een kinderwagen of iemand die slecht ter been is staat te wachtten,is mijn ervaring dat er altijd wel iemand even helpt om in of uit te stappen.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij (man en ik) gaan dit weekend voor het eerst met de internationale trein mét kinderwagen én weekendtassen... Ik ben erg benieuwd!

Ik neem Julia in de draagdoek zodra we op het perron zijn, zodat we de kinderwagen gewoon samen op kunnen tillen en ook ingeklapt in de trein kunnen opbergen. Het in en uitstappen zal wel even heftig zijn (zeker als het snel moet gaan), maar mensen hebben vaak wel geduld als je met zo'n kleintje loopt ;)

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hier zijn de bussen ook verlaagd, dus dat scheelt.
    Ben nog niet met de bus op stap geweest....moet wel gebeuren binnenkort. Moet dan naar het CB met haar.

Gelukkig is het maar 1 halte.

Dus dan kan ik even goed wennen.

Vind het wel eng om met de bus te gaan... vooral als het wat drukker is in de bus. Ik zag moeders altijd zo vaak klungelen met die kinderwagens.. en ik dacht toen altijd: arme vrouw, zeg! ben ik ff blij dat ik dat niet hoef.

Tadaaa en nu ben ik zelf mama plus aanhang :p

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    wij hebben hier ook lage instap bussen en de nieuwste trams ook,dus hier lukt het prima,en anders til ik ze met wagen en al de trein in;)

Deel Deze Pagina