Hallo allemaal, even een vraagje. Ik heb een termijn echo gehad toen ik 7 weken en 4 dagen was. Een week later moest ik naar de VK en deze had al een positieve hartreaktie bij 8 weken en 4 dagen dus, dat kan je dan eigenlijk nog niet horen. Ook voelde hij mijn baarmoeder al. Dat kwam overeen met een zwangerschap van ruim 10 weken. Hij heeft gebeld met het ziekenhuis en gevraagd wat hij aan moest houden. Daar zeiden ze, houdt onze meting maar aan. dus ruim 8 weken. De baby groeit goed en ligt tussen alle lijntjes in. Zou het stiekem toch zo kunnen zijn dat ik twee weken verder ben en dus eigenlijk op knappen sta? Wat denken jullie? Groetjes, Lynn
Ik weet niet of je ook met 20 weken een echo hebt gehad? Ik was ook eigenlijk acht dagen minder ver met de eerste echo ten opzichte van de latere echo's, voor mezelf heb ik toen de 20 weken echo aangehouden en ze werd precies op de uitgerekende datum geboren (dus eigenlijk acht dagen te vroeg, als je de eerste echo moest geloven).
Hoi, Toen ik een positieve test had, hebben we geteld en zou ik 24 september uitgerekend zijn. Ik heb daarna een termijnecho gehad, met 9 weken, waaruit bleek dat ik 5 dagen korter zwanger was en dus 29 september uitgerekend ben. De verloskundige hield gewoon mijn echodatum aan, omdat ik nog geen 3 maanden gestopt was met de pil. Daarna heb ik meerdere echo's gehad, zoals de 20-weken echo en 3D echo en een aantal groei-echo's, maar elke keer kwamen ze op 24 september uit. Maarja, na de 12 weken passen ze de termijn niet aan en hield ik dus 29 september als uitgerekende datum. Inmiddels ben ik dus overtijd, maar soms vraag ik me wel eens af hoe lang ik overtijd ben. Vandaag 4 dagen of misschien toch al 9 dagen? Ik zou dus gewoon rekening houden met de datum van termijnecho. Mijn baarmoeder is ook aan de hoge kant, dat is gewoon je bouw. En sommige hebben geluk dat je het hartje al eerder kan horen. Die 2 dingen zeggen dus niks over de duur van je zwangerschap. Groetjes Saskia
Ik heb een afwijkende vorm baarmoeder. Daardoor lijkt het van de buitenkant dat mijn buik verder is, dan ie eigenlijk is. Ik had bij mijn eerste zwangerschap een buik van 37 weken, terwijl ik pas 34 weken onderweg was, en ons kindje bleek ook nog eens dysmatuur (te klein voor de zwangerschapsduur) te zijn, dus de buitenkant van de buik zegt niet altijd iets... Nu ben ik weer zwanger en loopt mijn buik/baarmoeder ook al ver voor. Niet iedere baarmoeder heeft dus dezelfde vorm. Misschien is dat bij jou ook het geval? Bij mij kwamen ze er overigens pas achter dat de vorm afwijkend was, toen onze dochter in stuit bleek te liggen. Anders had ik het waarschijnlijk niet eens geweten.
Bij mij: niet dat ik weet, er is destijds niets van gezegd. Ik heb het zelf pas gehoord op de nacontrole bij de Gyn (dat de baarmoeder afwijkend van vorm was). Nu het bekend is, wordt er steeds rekening meegehouden, en vallen er soms puzzelstukjes op hun plek (echo's zijn bv moeilijker te maken). Voor het geval de vrag niet voor mij bedoeld was: lees er maar overheen