Wat doe je toch al die uren tijdens de weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Druif, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

misschien een stomme vraag, maar ik las vandaag ergens dat een bevalling gemiddeld 12 uur duurt vanaf het moment dat de weeen een beetje heftig beginnen te worden. Dus het duurt nog veeeel langer vanaf het moment dat je weeen uberhaupt beginnen.

Wat doe je al die tijd? Hoe kom je de tijd door? Wat deden jullie?

2. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ehm, helemaal niks :)
    Ik was best wel in mezelf gekeerd, en ik heb al die tijd alleen maar op de bank gelegen en een beetje tv gekeken. Ik lees ook wel eens dat vrouwen gewoon nog het huishouden deden tijdens de weeen. Nou dat lukte mij echt niet meer.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    In t begin tv kijken. Toen ze om de 6 a 7 minuten kwamen ging ik ze opschrijven om te kijken of er enige regelmaat in zat. En jawel.. bij de 5 minuten stond ik aldoor onder de douche en daarna heb ik mn mannetje wakker ge'beld' van boven af om te zeggen dat t was begonnen en dat hij niet naar zijn werk hoefde te gaan. Hij begon meteen rond te rennen als n kip zonder kop haha.. Toen zij ik dat hij eerst maar s moest gaan douchen om helder te worden. En dan de vk bellen. Zo gezegd zo gedaan.. De tijd dat ik op de vk moest wachten de 1ste x viel mee. Ik had toen 4 cm ontsluiting. Toen ze zei dat ze om 9 uur wel weer s terug kwam.. poeh.. omdat ze vond dat ze nog niet heftig genoeg waren.. *slik* dacht ik echt van dat méén je niet.. Ik was misselijk, misselijk en misselijk, heb ook overgegeven en je zoekt zo goed en kwaad als t kan, bepaalde wat prettigere houdingen op. Mn man moest kneiterhard op mn rug duwen wegens rugweeën.. Nou en toen was het weeën opvangen en ff rusten en dan kwamen ze weer, ff rusten enz. Tot 9 uur. Dat ze ging voelen had ik 8 cm en trachtte ze t randje weg te masseren en brak ze mn vruchtwater. De moeder van mn man kwam ook na n belletje van hem (kraamverzorgster) en mijn zusje kwam na n uurtje. Na nog n half uurtje aan kijken werd besloten mij naar t ziekenhuis te vervoeren ivm bloedverlies. Onderwijl mocht ik niet meer persen.. Dat was vreselijk.. Pas in t ziekenhuis mocht t weer.. En toen ging t heel snel.. na 13 uur weeën was Justin er.

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Nou van die tijd ervoor weet ik niets....hier was het tjakka, bam...weeen, en dan nog 14 uur. En dan doe je echt niets meer, praten is zelfs teveel gevraagd.
    Laat het lekker over je heen komen (nou ja lekker?).

5. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Op bed gelegen (het begon midden in de nacht), radio geluisterd, onder de douche gestaan, gepraat met mijn partner..("ik krijg weer een wee" .. :) )

6. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Douchen, af e toe de weeen wegpuffen, beetje lopen, beetje in jezelf gekeerd zijn..... enz enz!

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb 24 uur heftige weeën gehad,dus 24 uur verstand op nul en puffen... 8)

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    toen ik wakker werd van de eerste kramp heb ik 'ouders van nu' er bij gepakt.
    toen de echte weeen begonnen heb ik alleen maar in bad en op de wc gezeten.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je hebt geen benul van die uren ;)

ik was sowieso al 2 dagen bezig met weeen en dat is een beetje slapen, lezen en kletsen. maarja die weeen zetten niet door

toen ze mijn vliezen hadden doorgeprikt om 9:15u, en om 15:16 werd Dano geboren dacht ik nog JEEETJE dat is snel gegaan. haha waar zijn al die uren gebleven.

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Eerste paar uurtjes beetje computeren en tv kijken. Toen de weeen erg vervelend werden heb ik een beetje door het huis gelopen en gedouched. Toen ze niet meer te houden waren heb ik alleen maar in een stoel gezeten en geprobeerd om de weeen op te vangen.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Eerst de hond nog uit gelaten, gezogen, gedoucht en daar na weeen weg gepuft en tegen manlief gezegt nooit meer en dit zo'n 10.000 keer. :)

12. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik zat zonder dat ik het wist al anderhalve dag in de weeen.
    Ik dacht dus dat het voorweeen waren want echt pijnlijk waren ze niet.
    De verloskundige is langs geweest en zei dat ik bijna drie cm ontsluiuting had en heeft toen mijn vliezen gebroken.
    Meestal worden de weeen heftiger bij mij zakten ze nou juist af.
    MOest er echt om lachen want het gaat bij altijd anders dan normaal.
    Moest naar het ziekenhuis omdat er ontlasting in het vruchtwater zat en daar heb ik ook weeversterkers gekregen.
    Dat was om 12 uur smiddags en bij de eerste sterke wee schrok ik even van ok dat is het dus maar binnen drie uurtjes was onze kleine meid er.
    Bij mij vloog de tijd voor bij voor ik het wist had ik haar in mijn armen liggen en was ik alles alweer vergeten.
    Was voor mij ook niet echt pijnlijk en kon de weeen goed opvangen.
    Had verwacht dat het veel pijnlijker zou zijn.
    Heb vier keer moeten persen en na tien minuten was ze er.
    Ook dit heeft mij geen pijn gedaan en was na de bevalling zo energievol dat ik niet rustig op bed kon blijven liggen.
    Ben ook na drie uurtjes uit ellende naar beneden geweest met mijn moeder voor een sigarettje en de volgende dag konden we weer lekker naar huis.

13. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Radio luisteren, douchen..... (Voordat het water brak badderen) Misschien hou je van breien? In het prille begin wandelen. Als het heviger is.... Ademhalen. Dat is dan intensief zat....

14. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Om half elf 's avonds braken mijn vliezen, en een uurtje daarna voelde ik iets waarvan ik dacht dat het misschien weleens een wee kon zijn, maar het deed geen pijn. Nog een beetje tv gekeken (1x per 10 min. een beetje een gek gevoel onderin mn buik) en tegen enen toch maar naar bed gegaan. Toen we eenmaal in bed lagen kwamen ze toch ineens om de 3 a 4 minuten. Om drie uur hebben we de VK gebeld, zij constateerde 4 cm ontsluiting. We mochten naar het ziekenhuis komen. Daar aangekomen rond half vijf werden de weeen iets heftiger, maar nog steeds goed te doen. Toen zo'n 7 a 8 cm ontsluiting. Om half zes volledige ontsluiting, dus persen! Net voor zevenen is ze geboren. Dus conclusie: geen tijd om iets anders te doen, vol concentratie en vooral heel blij zijn met zn tweeen dat ze er eindelijk aankwam :D

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.143
    113
    Ik werd ingeleid, daardoor had ik direct al weeën om de 2 minuten die een minuut aanhielden, ik kon toen echt niets meer. Ik lag verplicht op bed, was aangesloten op allerlei kabeltjes, echt dramatisch. Maar die tijd ging wonderbaarlijk genoeg wel voorbij hoor, zonder dat ik las of tv keek.

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb in de nacht toen ze nog niet heel vaak kwamen steeds op het forum me zitten vervelen en verder achter de comp spelletjes gedaan.
    Later tv gekeken, was gedaan, rondgelopen en veel onder de douche gestaan.

De uren vlogen om dus heb niet het idee gehad dat ik lang weeën heb gehad.

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wij hebben nog een potje scabble gespeeld......maar toen het wat heviger werd beetje tv kijken, douchen, praten......liggen.....enz.

Succes straks! Maar de tijd vliegt!

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bij mij was het meteen super heftig dus had het druk genoeg met weeen opvangen ;) Ook m,n man verrot gescholden omdat hij wilde gaan slapen want het kon volgens hem nog wel 24 uur duren (toen hij dat zei was ze er 10 uur later hihi)

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had bij alle 3 een weeënstorm, dus kon niets anders doen dan ze over me heen laten komen!

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn vruchtwater brak rond half 3 en ik had daar voor al 4 cm en moest in het ziekenhuis blijven omdat ik pas 34 weken zwanger was en 2 uur later is tamer geboren. Ik was bezig om de weeen op te vangen maar dat was echt moeilijk als je een weeenstorm heb.

Deel Deze Pagina