Loop jij al met een mondkapje?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aYh4L8, 23 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    ja dat is 1 meter lengte dan (bij 140 breedte geloof ik uit mn hoofd, standaard stofbreedte) in elk geval bij die mondmaskers dan, de rest heb ik nog niet gehad. Wij bestelden gelijk 3 meter, (schoon)ouders waren dan ook gelijk voorzien, scheelt weer in de verzendkosten.

Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik werk in het ov. We krijgen straks 2 mondkapjes per werknemer. Deze zijn uitwasbaar.. maar zie je het al voor je. 8 uren lang... achter het stuur in een warme bus. Dan zijn 2 mondkapjes echt te weinig. Plus de volgende dag moet ik weer. Ze zijn uitwasbaar maar ik draai nu late diensten. Dat zou dan betekenen dat ik voor die 2 mondkapjes snachts om 2uur de wasmachine aan moet zetten.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon even met de hand wassen.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    En overal lees ik dat je wasbare mondkapjes in het OV maar max 3 uur kunt gebruiken.
    Dus voor jouw dienst kom je er al 1 tekort.
    Vind ik niet heel netjes van het bedrijf. Ik vind dat ze personeel toch goed moeten voorzien van beschermingsmateriaal.
    Persoonlijk zou ik in ieder geval zelf voor extra kapjes zorgen. Twee is gewoon te weinig!

5. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ga ik ook zeker doen! Heb nog sjaaltjes met het logo van het bedrijf. Daarvan gaat mijn schoonmoeder nu kapjes maken. Oke. Ze zijn niet 100 veilig. Maar beter iets dan niets. Ze gaat er iets in doen met compressen ofzo

Vero0504 en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Om dat nou te doen om 2 uur snachts... ben blij dat ik mm bed in kan. Aangezien onze dochter standaart voor voor half 7 weer naast ons bed staat. Nachtjes zijn me al kort zat. Kan ook wel vroege diensten krijgen maar dat trek ik weer niet omdat ik dan zo misselijk in de bus zit. Het is toch ook wat... zwanger zijn;)

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Zoonlief liep net rond met een slaapmasker over zijn neus en mond. Met wat kleine aanpassingen kan je die ook best goed as mondkapje gebruiken bedacht ik me. Wellicht een optie voor sommigen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor kinderen misschien niet een gek idee. Maar dan nog wel met een filter erin.

Ik zie trouwens nu overal in de stad fpp2 maskers te koop. ongeveer 5 euro per stuk. Die gooi je dus wel weg. Ontzettend duur.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Wij hebben er thuis die vrij groot zijn en ook dik. Zit echt een laag in en voorop een soort satijn. Of daar nog extra een filter in moet weer ik niet.

10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wat gebruik jij als filter? Ik wilde graag wat filters kopen, maar weet niet wat 'het beste' beschermd.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik gebruik een wegwerp washandje van Wibra. Dat is Non woven en net als een stofzuiger zak erg dicht van structuur. Alleen is deze echt voor de huid en dat voelt beter.Zijn 1,49 per 15. Daar kun je dan 30 uithalen. In principe kun je het filter ook 1 a 2 keer wassen. Dan kun je er dus 60 uithalen.

Ik gebruik dan niet enkel maar dubbel. Dus het washandje door de helft knippen. Ik maak morgen even een foto.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ik voorzie een nieuw fenomeen: de mondkapjes hoofdpijn. Veroorzaakt door het gebruik van allerlei materialen voor mondkapjes en filters die daar niet voor bedoeld zijn en onvoldoende verse lucht doorlaten om goed je co2 kwijt te raken en o2 binnen te halen. Of stoffen bevatten die niet bedoeld zijn om in te ademen.

Waxinelichtjes, Vero0504, Damay77 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Nee, dat is de schuld van 5G.

Grapje hé

14. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    I.p.v. wassen kan je de kapjes ook strijken: een paar minuten met je strijkijzer op de hoogste stand dood ook bacteriën en virussen. Dit moeten wij doen met de filters die we in de wasbare kapjes hebben en kan bij gebrek aan was-tijd ook voor de kapjes gebruikt worden.
    Maar 2 kapjes als je diensten hebt van 8 uur is niet genoeg, na 3 uur gebruik moet je verwisselen, ik zou dat zeker aangeven bij je werkgever.

Inmiddels heeft m'n werkgever (zorg) voldoende voorraad wegwerpkapjes en mogen we de wasbare voor privé houden.

Vero0504 en Friezin87 vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Daarom moet je zelf ook goed onderzoek doen.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En mensen die er totaal verkeerd mee omgaan. Te lang gebruiken, tussendoor afzetten, eraan zitten. En daarbij nog zelf gemaakte kapjes die helemaal geen nut hebben. Van zakdoeken, T-shirts en sokken. Hier liep er van de week 1 met een vaatdoekje met elastiekjes...
    Mijn on populaire mening: die mondkapjes in openbaar vervoer is 1 grote schijnveiligheid.
    Zal vast iets tegenhouden maar het heeft echt echt geen zin als niet iedereen zich aan de juiste richtlijnen houden.
    Hoorde van de week iemand die had van een sok een kapje gemaakt en ze is er echt van overtuigd dat ze zelf zo beschermd is tegen corona. Nu durfde ze wel weer met het OV te gaan want er kon haar niks gebeuren. En zo zullen er veel meer zijn die zo denken en er zo mee omgaan. Mondkapjes waarbij de zijkanten open zijn. En dan nog denken dat je dan beschermd ben...
    Kennis werkt bij een busmaatschappij en die vertelde dat die mondkapjes nu meer moeten vanwege de druk van buitenaf. Van de bevolking. Net als met sluiten van de scholen is gebeurd. Dus eigenlijk gewoon om mensen gerust te stellen. Want in eerste instantie vond het OMT die kapjes niet nodig....
    En daarnaast voor de vervoersmaatschappijen omdat die nu zwaar verlies leiden/hogere kosten hebben wanneer ze alleen met halve busladingen rond mogen rijden. (Dus wanneer er geen mondkapjes zouden komen/1.5 meter afstand gehouden moet worden ).

bosi333 en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#297 Whysteria, 14 mei 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2020
    Bij ons in het dorp is het naaikransje de afgelopen week erg druk geweest om voor elke inwoner 2 maskers in elkaar te flansen. Ze lagen vandaag in de brievenbus. Ik show hieronder het masker dat bestemd was voor mijn zoon :roflmao:, en ik denk, ondanks dat ik het echt wel waardeer dat die mensen voornamelijk denken iets goeds te doen (of gewoon een verzetje wilden) dat het me redelijk gelukt is mijn sentiment weer te geven. Maar ze gaan in elk geval wel goed van pas komen wanneer uiteindelijk het wc papier op is...

Bekijk bijlage 651096

bosi333, Vitamientjuh en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao: Dat printje. Een heerlijk schattig dansend elfje. Dat wil toch iedere stoere jongen.

( hij staat jou wel beeldig:D:D)

Whysteria vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Die hoofdpijn krijg je vrees ik ook wel zonder een filter, we zijn gewoon niet gewend om door die dingen te ademen. Ik had in t vaccumvac (inpakken voedingsmiddelen) ook gierende koppijn de eerste dagen. Sta je ook 2x 4 uur met zo'n ding op je giechel (een geproduceerde dan wel, niet een diy) operator had me al gewaarschuwd. T trekt wel bij maar je lijf moet even wennen.

Het meeste vrees ik nog wel voor de warme zomers. Had ze vorig jaar al die omkieperde in de bus van de warmte, dat gaat nog een uitdaging worden.

Qua gekke filters, hopelijk iedereen zo verstandig genoeg om niet al te tropisch te worden. Je kan via wish allerhanden koolstoffilters kopen maar ikzelf durf dat niet aan ivm risico verontreiniging zware metalen. Kwaliteitscontrole is gewoon anders. Ik kwam dezelfde overigens tegen op de nederlandse markt, dat was een reseller dus ook dat zegt weinig. Zijn koolstoffilters met aan beiden kanten twee laagjes stof, buitenste laag is een soort mesh structuur en in de hoek staat ppm 2.5 geloof ik.

Gewoon je verstand en je gevoel volgen.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    @Damay77 ja gemiste kans bij de introductie. Duidelijk merkbaar hoe ze er bovenin de ladder tegenaan kijken in elk geval.

Deel Deze Pagina