Loop jij al met een mondkapje?

Discussie in 'Corona forum' gestart door aYh4L8, 23 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    In gezinnen is dat niet te doen, zeker niet met twee zieke volwassenen. Ik zou er zeker alles aan proberen te doen om een baby niet aan te steken, maar uiteindelijk verschoont een baby zichzelf niet en kunnen jonge kinderen meestal ook niet voor het hele gezin koken etc.
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Euh, ok...? Je vroeg waarom ze in Azië wel massaal mondkapjes dragen. Ik begrijp je reactie niet helemaal. Het komt nogal aanvallend over terwijl ik simpelweg antwoord geef op jouw vraag?
     
  3. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Ik denk dat ze het niet op jou bedoelde,
    Er was namelijk iemand die zei; als ik iemand zie lopen met een mondkapje dan wil ik die het liefst van z’n gezicht aftrekken.. :eek:
    denk dat het daarvoor bedoeld was
     
    GossipGirlxoxo, Zulema, Mythique en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat was niet tegen jou bedoeld ;)
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Daarom zijn er speciale "corona spreekuren" zodat je niet kuchend en proestend de praktijk binnen loopt zonder dat er iemand beschermd is. In deze spreekuren is het medisch personeel in volledig isolatiepak.

    Vandaag zag ik weer iemand met een chirurgisch mondmasker. Ik snap dat gewoonweg niet. Je bent pas 100% beschermd als je er zo uit ziet:
    Bekijk bijlage 646003

    Een los mondkapje of chirurgisch kobdmasker doet echt 0.0.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  6. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Op mijn werk moet nu iedereen een mondkapje dragen bij het betreden van onze afdeling. Dit, omdat er onder collega's Corona heerst.
    Ik vind het best eng eigenlijk.
    Bij ons liggen nu ook patiënten met Corona en hebben wij een ic gecreëerd.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.968
    8.771
    113
    @username mocht je als nog niet iemand van het ziekenhuis te spreken krijgen zou ik hem voor de zekerheid meenemen.

    Behoor je door deze behandeling ook bij de risico groep?
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja maar die zijn er ook pas net toch?

    Ik blijf erbij dat je het mensen niet kwalijk kan nemen dat ze hun best doen andere niet te besmetten wanneer verkouden. Maar goed...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Dat neem ik ze ook niet kwalijk. Maar ga dan niet de deur uit. Zoals geadviseerd word.

    Volgens mij zijn de corona spreekuren er al redelijk kvanaf het begin maar dat weet ik niet 100% zeker.
    @Cin85 weet dat beter:)
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Soms moet je wel he. Omdat je in een bepaald beroep werkzaam bent, omdat je je zieke kind naar de dokter moet brengen, omdat je toch eten moet hebben, of omdat - zoals in ons geval - je huis is verkocht en je richting een nieuwbouwwoning gaat die bij oplevering niet leefbaar is (geen badkamer, geen keuken, geen vloeren, enzv). Hoe graag ik me ook het komende half jaar in huis zou willen opsluiten, ik HEB straks geen huis meer om dat in te doen en MOET de deur uit om ervoor te zorgen dat ons nieuwe huis wel weer bewoonbaar wordt. En ik ga natuurlijk niet leuke deco-frutsels bij de Xenos lopen shoppen voorlopig, maar we zullen toch moeten zorgen dat we kunnen douchen en koken straks.
     
    GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik snap het hoor en ik zeg ook niet dat je je moet opsluiten als je geen klachten hebt. Een kind moet naar de dokter, boodschappen moeten gedaan worden, je huis moet bewoonbaar worden en jij moet gewoon naar je werk kunnen laten we dat voorop stellen. Zolang je dan ook voldoende afstand houdt van mensen is dat prima, dan is een mondkapje echt niet perse nodig.
    Is er in jullie omgeving een facebook site waar hulp aangeboden word? In mijn omgeving word er superveel hulp aangeboden via Facebook en daar maken mensen dankbaar gebruik van. Misschien een idee als noodoplossing voor de boodschappen als je dus klachten hebt?
     
    Syane vindt dit leuk.
  12. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Oh, ik reageerde meer in het algemeen hoor, hier gelukkig geen klachten. Ik bedoelde meer dat er best veel redenen zijn waarom iemand geen keuze heeft dan de deur uit te gaan.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  13. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jep
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    O sorry:roflmao: Het is ook mijn bedoeling niet om fel te reageren of boos over te komen.
    Ik zie alleen hoe het er in ons ziekenhuis aan toe gaat en word gewoon een beetje boos op de mensen die het niet serieus nemen of gekke dingen gaan doen...
    Daarom kan ik af en toe beetje zo reageren maar corrigeren mag je mij altijd!
     
    Huismuisie en Syane vinden dit leuk.
  15. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Precies. Het is niet alsof je een universitaire studie nodig hebt voor het opdoen en afdoen van een mondkapje. Alles is te vinden op internet.

    En om iedereen maar te veroordelen die zelf gekochte mondkapjes zelf houdt gaat wat mij betreft nergens over. Ja als iemand een garage met dozen vol heeft misschien. Maar op het moment dat ik mondkapjes aanschaf omdat ik zelf een onderliggende ziekte heb waardoor ik zeer kwetsbaar ben en twee kwetsbare ouders heb die zeker het hoekje om zullen gaan als ze besmet raken is het mijn goed recht om mijzelf te beschermen in situaties waarin ik bemerk dat er bijvoorbeeld onvoldoende ruimte wordt gegeven voor een veilige afstand tussen mensen. Wat een ander dan over mijn mondkapje denkt (die ik tot op heden niet heb hoeven gebruiken) zal mij werkelijk aan mijn derrière oxideren.

    Sterker nog, er wordt al jaren gewaarschuwd door virologen voor een eventuele pandemie. Hoe oerstom zijn onze overheid en zorg dan om niet voor voldoende voorraad beschermingsmiddelen te zorgen. Dit viel al jaaaaaaren geleden te voorzien.

    Net zoiets als gemeenten die onvoldoende strooizout hadden omdat het iets langer en kouder dan normaal vroor. Slecht vind ik dat.

    Dat is mijn persoonlijke mening he mensen ;)
     
    GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.968
    8.771
    113
    Dan zou ik toch hem opzetten. Misschien schijnveiligheid maar misschien doet het in ieder geval meer dan niks er voor.

    Hopelijk spreek je nog iemand. Kun je niet anders iemand anders van die afdeling bellen?
     
    GossipGirlxoxo en username vinden dit leuk.
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    No worries, ik ben het volledig met je eens wat betreft mensen die er makkelijk over denken. :thumup:
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ik vroeg me van de week af, stel je bent thuis in quarantaine, hoe gaat dan dan met badkamer en toilet gebruik? Want die deel je toch met je familie
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier wil ik nog even op reageren
    @Koektrommel niet bang zijn. Dit klopt echt niet. Baby wordt wel getest, borstvoeding inderdaad met een mondkapje op, maar je mag je baby gewoon bij je hebben.
     
    Riverdale87, Sylva, Koektrommel en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat je pas 100% beschermt bent als op het plaatje geloof ik meteen maar dat je zonder alles en alleen met mondkapje 0,0 % beschermt bent geloof ik dan weer niet.
     
    Zara75 en Louise11110 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina