Ik lees overal weer wat anders , maar hoe zit het nu echt? * Mag je geen gekookt ei ? * Mag je geen gebakken ei ? * Mag je geen ei-geel ?
wat niet zo goed zou "kunnen"zijn is rauw ei (eigeel) ivm salmonella bacterie... ze zeggen dat het beter is je eitje hard te koken ipv zacht-half zacht... maar de kans dat je salmonella oploopt is en blijft net zo groot als dat je niet zwanger zou zijn, en mocht je onverhoopt wel die bacterie oplopen is het voor jou wat minder (dat je je ziek en beroerd voelt)..... wil je geen risico zou ik je eitje hard(er) koken - bakken etc. succes
Dus een gebakke ei en "gebakken ei-geel" mag dus wel...? Morgen weer de dag beginnen met een gebakken eitje met kaas.
Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd en die zei dat ik gewoon een zachtgekookt eitje mag hebben. De salmonella bacterie zou niet echt schadelijk zijn voor de vrucht, maar meer vervelend voor de moeder omdat die er goed ziek van kan zijn...
Je mag alles.. je kunt alleen beter geen rauwe ei nemen ivm bacterie. Ik heb me er niet zoveel van aangetrokken, ik eet geen rauwe ei, maar een zacht gekookte of gebakken eitje gaat er wel in hoor!