Waaaw tandje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edelweisje, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ik stak Nikolaj zoals gewoonlijk vanmiddag in zijn bedje voor een dutje.
    Na een goed uurtje werd ie plots krijsend wakker. Ik ga kijken maar hij hield niet op met huilen.
    Ik neem hem mee naar beneden om te troosten en te verversen en wat zie ik?

onderaan in het midden in zijn mondje op zijn tandvlees een wit streepje en als je erover wreef een oneffen vlakje.
    En vanavond bij de fles van 19 uur voelde ik al een scherp randje... Jaja hij krijgt een tandje :)

Wat doen jullie indien de pijn ondraagelijk voor je baby wordt. Nu zijn het waarschijnlijk pijnscheutjes die hij heeft dus dit valt goed te doen. Als ik terugkeek heeft ie dat nog gehad plotse huilbui waarvan ik de oorzaak niet wist. Duurt dit eigenlijk lang tegen dat dit doorkomt?

Groetjes

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als je een hard puntje voelt, dan is de tand al door! De meeste pijn hebben ze als de tand door het tandvlees heen moet, maar als het puntje erdoorheen is dan is de ergste pijn geweest, tenminste dat was bij Merel zo. Dan kan ie gaan groeien en dat duurt een hele tijd voordat de tand groot is. Merels ondertandjes kreeg ze met 5 maanden en die zijn nu, na 3 maanden, nog niet op z'n grootst :) .

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Sinds een week heeft Jasmijn ook 2 tandjes. Ze kwamen tegelijk door. Ze heeft er zelf niet veel last van gehad, qua huilen en hangerig zijn. Ze had wel enorme diareluiers en wilde ze nauwelijks drinken. Maar na 5 dagen toen de tandjes helemaal door waren was dat over. Ik had voor de zekerheid wel chamodent gekocht van VSM. Heb het haar 1x gegeven, maar weet dus niet of het echt helpt, want ze bleef gewoon een vrolijk meisje. Succes ermee en hopelijk dat ie er niet te veel last van heeft!

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb haar een goedkope bijtring gehaald van eigenmerkl etos...zit ook gewoon water in mocht hij knappen...ze vindt het heerlijk, vooral als tie ff in de koelkast heeft gelegen...Dat werkt beter bij ons, dant dentinox...

Marit had met 3.5 maand al 2 ondertandjes :D

5. Niet meer actief

Hier werken de Chamodent druppels super.

Kan het goed aan haar merken als er weer wat doorkomt: hoogrode wangen en dito billen en dunne luiers. Elke dag 3x daags de druppels en het gaat goed.

Nu moet ik zeggen dat dat met 1 tandje tegelijk was. Mevrouw krijgt er nu 3 tegelijk boven en daar heeft ze toch wel iets meer last van....

Het blijft vervelend die doorkomende tandjes, maar ja je hebt ze nu eenmaal nodig hè.

gr. Naja

Deel Deze Pagina