Loop/ wip / schommelstoel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Inaya, Mar 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halloo dames,

Ik twijfel of ik een loopstoeltje, wipstoeltje en/of schommelstoel aan ga schaffen voor de kleine. Ik hoor/lees hier namelijk verschillende ervaringen over. Bijvoorbeeld dat een loopstoeltje niet goed is voor de ontwikkeling van het kind, of dat een baby niet lang in zo'n wipstoeltje mag en je er dus niet veel aan hebt.... En ik wil uiteraard geen miskoop doen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Loopstoeltje hoor ik erg slechte verhalen over.
    JGZ, portaal voor de jeugdgezondheidszorg > Actueel > Nieuws > Nieuws details

Wipstoeltje heb ik zelf niet aangeschaft. Zou niet weten waar ik die voor moet gebruiken eigenlijk. Ik koop straks een bumbo stoeltje en we hebben een schommelstoel.
    Schommelstoel kunnen ze lekker in zitten te spelen, worden ze rustig van en kun je ze ook hapjes in geven straks. Veel multifunctioneler dan een wipstoeltje denk ik.

3. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Inaya, Mar 23, 2012
    Last edited: Mar 23, 2012
    Dat bumbo stoeltje lijkt mij ook erg handig!

Na het lezen van het bericht over de loopstoel, komt dat ding ons huis niet binnen. Jammer dat dit niet bekend is bij iedereen en dat winkels doorgaan met de verkoop ervan. Ik zie zoveel mensen met dat ding in huis.... :$

4. pepepe

pepepe Lid

May 10, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wipstoel is hier favoriet!

We hebben een Babybjörn wipstoel en die is echt ideaal. Hij is er erg gelukkig in. Kan een beetje met zijn benen trappelen en dan schommelt hij. Ik ben er erg tevreden over en zou 'm iedereen aan kunnen raden.
    (is wel prijzig, maar met bv. de mama mazzel dagen van volgende week, weer netjes geprijsd!)

5. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pepepe hoe lang mag hij in dat stoeltje? Zie dat het ook een slaapstand heeft?

6. pepepe

pepepe Lid

May 10, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de fabrikant zelf, tot ongeveer 2 jaar. Maar ik betwijfel dat... Laatst is het zoontje van vrienden van ons die 15 maanden is erin gegaan en dat ging zeg maar net.

Hij heeft drie standen inderdaad... En de 'laagste' stand dat zou je de slaapstand kunnen noemen. Bij ons slaapt hij er echter nooit in.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie ook heel veel mensen met een loopstoel, ik zeg maar niks... want kan me ook niet voorstellen dat die mensen nooit gehoord hebben dat ze gevaarlijk/niet goed voor je kindje zijn...

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij hebben wel een loopstoel, dochter zit er 2x in de week max.10 minuten in als ik buiten de was ophang. Ik kan haar niet alleen in huis laten en op de grond is nog te koud. Dus dit is voor ons nu even een goede oplossing.
    Maar is idd een erg onnatuurlijke houding, ze staat er erg gebogen in, terwijl hij op de hoogste stand staat..

wipstoel heb ik wel heel veel gebruikt. Die sleepte ik mee in de douche, als ik zelf (en soms ook samen met haar)ging douchen. Als ik boven stond te strijken zat ze er gezellig bij, koekje, drinken.
    Maar zo'n bumboseat zal ook wel voldoen, alhoewel een wipstoel denk ik veel goedkoper is.

schommelstoel hebben we niet, vind het er zo zielig uitzien als die kleintjes heen en weer slingeren, maar ons neefje vond het he-le-maal geweldig. viel er zelfs in slaap. Dus ik denk dat het jezelf in eerste instantie moet aanspreken.

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Wij hebben ren doomoo t os heerlijk warm.in iefere vorm te duwen en lekker zacht en makkelijk schoon te maken, ( de wipstoel word hier daardoor niet meer gebruikt) ik heb ook ren schommeldtoel en dat is ook leuk, ik denk overigens dat je naast een schommelstoel ook wel een wipper/ doomoo nodig hebt! ( gewoon voor het gemak)

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Tja ze zeggen dat een loopstoel niet goed is voor de ontwikkeling van de heupjes..

Wipstoel is hier favoriet sinds een maand, geef haar fruit in die stoel en ze kan er lekker in spelen. Al leg ik haar vaker in de box dan in de stoel..

Schommelstoel lijkt me alleen handig de eerste 3 maanden..

11. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Dat ding is gevaarlijk als je je kind er zonder toezicht in laat.. En ja te veel/lang erin is niet goed voor de heupjes, maar van een enkele keer houden ze echt niets aan over hoor ;)

Bumbo-stoeltjes zijn de meningen ook erg over verdeeld. Heb er zelf eentje: tot grote tevredenheid (nog steeds!). Maar ook daar word gezegd dat het een onnatuurlijke houding is want je laat kinderen 'zitten' die nog niet kunnen zitten.

Wipstoeltje is denk ik het makkelijkst/handigst. Zou een vrij goedkope kopen, helemaal als je een Bumbo-stoeltje voor later wilt kopen. Scheelt een hoop geld haha. Wipper was hier overigens al heel snel interessant (even naar bewegende tv-beelden kijken van baby-tv bijv. haha).

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

#12 glimworm, Mar 23, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 23, 2012
    die bumboseat is niet echt een aanrader wij hadden er ook 1 en Collin ging eroverheen hangen waardoor hij eruit viel. ik heb meer van dit soort verhalen van het stoeltje gehoord.

tja ze zeggen zoveel,
    wij hadden wel een loopstoel, voor ons een echte bestseller!
    het is ook niet de bedoeling om je kind de hele dag in dat ding rond te laten rennen want dat is idd slecht
    Collin zat er hooguit 2 keer 10 minuutjes in. en ook zeker niet elke dag maar wat heeft hij er lekker mee gespeeld!
    inmiddels is de loopstoel al 4 maanden vervangen voor een loopkar, wij letten heel erg op zijn loophouding en tot nu toe zien wij niks vreemds

13. thelovebug

thelovebug Actief lid

Aug 22, 2011
    160
    0
    0
    wij hebben een wipstoeltje en een bumbo, maar die laatste hoor ik veel slechte verhalen over, dus ik weet niet of ik die ga gebruiken. een wipstoeltje ga ik zeker wel gebruiken, lijkt me zeer handig! :D

14. JGZ, portaal voor de jeugdgezondheidszorg > Actueel > Nieuws > Nieuws details

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik zal hem ook niet gaan gebruiken.

Tsja, misschien omdat wij nog geen kind hebben, maar ik wist het dus écht niet. Al heb ik zelf ook de gedachte, bepaalde dingen, zoals lopen, ontwikkelen zichzelf. Als ze er aan toen zijn, zal ie gaan lopen. En tot die tijd is het lekker kruipen.

Wij hebben zo een ding gekregen van Vietnamezen. Uit beleefdheid heb ik die aangenomen, maar die ga ik ook niet gebruiken. Ook de optie voor even, bijvoorbeeld tijdens het ophangen van de was, tsja, dan doe je hem toch even in de draagdoek of ergens anders.

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tja, wij hebben een hele simpele wipper gehad, we hebben een schommelstoeltje gehad, én we hebben een loopstoeltje gehad.

Wipper gebruikten we eigenlijk alleen met de eerste hapjes geven, tot de in de kinderstoel kon zitten.
    Schommelstoeltje was geweldig, en hadden we vanaf dat ze 3 maand was.
    Loopstoeltje hebben we gekocht toen ze een maand of 7 was, en gebruikt tot ze zelf kon stappen langs de tafel en bank met een maand of 10.

Tja, ik vind het wel opvallend dat mensen zich er wél bewust van zijn dat een loopstoeltje niet goed is (er staat ook niet voor niks in de handleiding dat een kind er max 15 minuten per dag in mag), maar dan wel in de veronderstelling zijn dat een Bumbo seat geen kwaad kan. Hoe onnatuurlijk is die houding voor kinderen van 4-8 maand?

Tja, beste is gewoon om kind plat in de box te laten liggen, maargoed..

16. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Wipstoel vind ik ideaal! Ook hebben we een schommelstoel en mn zoontje vond dit geweldig! Hij kwam helemaal tot rust en viel er zelfs in slaap! Inmiddels vind hij t niet zo leuk meer!
    De box is hier nooit favoriet geweest, daarom hebben we t speelkleed maar op de grond gelegt, en meneer rolt/schuift alle kanten op!

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De loopstoel wist ik al. En nadat de fysio (Emma loopt daar vanaf dat ze een paar weken is ivm plexus aan de linkerarm) het ook echt afraadt hebben er er ook geeneen gehaald.

Wipstoel heeft ze de eerste maanden wel in gelegen ze vond het heerlijk. Kan volgens mij tot een kilo of 9.

Schommelstoel: In het ziekenhuis waar Emma heeft gelegen hadden er er 1 staan. Ze vond dat zo mooi en fijn. Vind ze ook erg leuk, Denk wel dat dat vooral is voor de eerste paar maanden.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Schommelstoel nooit gehad en nooit gemist.

Wipstoel staat hier echt absoluut op 1! Toen ze nog echt klein was gebruikten we de domooseat, die is ook echt super! Ze sliep heel slecht alleen op dat ding sliep ze altijd erg goed.

Loopstoeltje hebben we ook maar tot nu toe geeft ze er niet zoveel om, ze begrijpt niet echt wat de bedoeling is maar ze vindt de speeltjes op het tafelblad wel leuk.

19. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    De wipstoel was hier een uitvinding!!
    Ivm verborgen reflux wilde ze nooit plat in de box liggen en zo, dus om ook af en toe even de handen vrij te hebben hadden wij een wipstoel van fisher price met een trilstand en zo'n boog erover met speeltjes. Vanaf 1-1,5mnd gebruikt en een groot succes!!
    Als ik ging koken zette ik deze in de keuken en hij stond ook vaak in de box zodat ze vanuit die wipstoel kon 'spelen' en naar haar mobiel kon kijken en zo!

Loopstoeltje nooit gehad (snap overigens ook niet zo goed waarom je die nodig zou hebben??) en de bumbo stoel ben ik ook niet zo kapot van omdat je je kindje dus inderdaad in een houding neer zet waarin het zelf nog niet kan blijven zitten (zonder die bumbo stoel)!!

20. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier wel een wipstoel gehad. makkelijk als kleine nog niet in de kinderstoel kan. wipper kan je makkelijk bij je zetten. bijv. als je in de keuken bezig bent of als je onder de douche gaat. kleine in een hoekje in de wipper. ook handig als je met kleine onder de douche gaat. eerst zelf snel douchen en dan kleine er bij, douchen, in badcape wikkelen en in wipper leggen.

loopstoel en bumba stoeltje niet gehad, niet gemist en komen er ook niet in. deze worden allebij door fysio's afgeraden. loopstoel is slecht voor ruggetje, bekken en heupen. en bumba stoel is ook niet goed voor heupjes en bekken. snap zowiezo het nut van zo'n ding niet. waarom een kind wat nog niet zelfstandig kan zitten in zo'n ding zetten?
    kind voor de tv zetten kan ook in bijv. wipper. iets rechtop zetten (niet dat ze erin hangen). daarna gewoon wachten tot ze zelf kunnen zitten.

Share This Page