Hai dames, Ik wil in december een loop-/duwkar aan mijn dochter cadeau geven, of voor de feestdagen of voor haar eerste verjaardag. Nou ben ik helemaal weg van onderstaande houten poppenwagen. Heeft er iemand ervaring met deze of iets wat hier op lijkt, en werkt dit goed als loopkar of is er een ander soort wat beter werkt? View attachment 16837 (Ze staat intussen al volop, maar valt ook vaak om) Ik lees graag jullie tips en adviezen...
Ja, deze lijkt mij ook zo mooi, handig en stevig!! Maar wij hebben een zoon.... Dus ik kan moeilijk hem zo'n poppenwagentje gaan geven. Is er ook zoiets leuks voor jongetjes??
Er zijn volop leuke houten loopkarren. Voor een jongen zou ik er een met blokken doen ofzo. Stel dat ik deze voor mijn dochter koop, dan wil ik die in het begin ook vullen met blokken. View attachment 16851
Nou heb ik ergens (dacht ik) ergens gelezen dat het niet goed is om kindjes achter zulke wagentjes te laten lopen. Is dat waar, of ben ik abuis. Kan me de reden niet meer herinneren. Mijn schoonouders hebben zo'n loopkar van Fisher Price gekregen van een nichtje. Maar als het niet goed is heb ik liever niet dat hij achter zo'n leuk karretje gaat lopen.
View attachment 16856 Deze heb ik voor haar 1e verjaardag gekocht. 2 in 1, blokken/telraam en een loopkar. Hij is leuk voor jongens en meisjes En hij kiept niet wanneer ze er bijv. teveel op leunt. Een vriendin van mij heeft idd die roze, maar kiept vrij snel naar achter zei ze.
Zijn er trouwens ook van zulke karren, waar het kind zelf ook op kan zitten? Dus de mogelijkheid om er achter te lopen en dan te duwen, maar ook de mogelijkheid om er op te gaan zitten en dan te gaan rijden. (met je benen 'lopen')
Via internet besteld, Janod Duwkar ABC 1+::Janod::Alles op merknaam::Online warenhuis voor Baby en Kind met o.a. Speelgoed, Kleding, Schoenen en meer... Hij is van het merk Janod, hij staat trouwens wel op meerdere site's die (houten) speelgoed verkopen. Maar ik meende mij te herinneren dat deze iets goedkoper was. Je kunt het trouwens ook wel zien dat die roze loopkar wat sneller zal kiepen, aangezien de duwstok helemaal aan het begin van de kar bevestigd zit, daar wordt het dus sneller topzwaar. Bij deze zit de duwstang meer naar het midden en is het evenwicht beter verdeeld. Het is hier (nog steeds) een succes iig.
Mijn dochter had een nijntje loopwagen gekregen, zoeen: Nijntje Loopwagen - Loopauto Nijn En Boris Omdat daar een rem op zit, die je kan instellen zodat de wagen niet wegglijd zeg maar, kon ze daar al met 8 1/2 maand goed mee lopen. Ik weet niet of die andere wagentjes dat ook hebben?
Hoe lang lopen/spelen kinderen eigenlijk met zo'n loopkar? Ik bedoel, wordt het op gegeven moment niet een grote sta-in-de-weg?