zorgen om hijgende baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bryan2013, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

vraagje. Ons zoontje is vandaag 5 maanden. Hij heeft al heel lang een soort zeehonden hoestje. Wij wisten niet beter maar op advies zijn wij er vandaag mee naar de huisarts geweest. Hij zegt dat het reflux is. Vanaf zijn geboorte spuugt hij Veel. Ik had difrax flessen maar die zoog hij vacuüm en waren in 5 min leeg. Toen de dr. Brown flessen gekocht en het gaat stukken beter.
    Hij heeft regelmatig de hik en geeft soms wat terug.

De huisarts heeft naar zijn longen geluisterd en dat is goed. Hij hoest ook alleen als hij plat ligt. Het is soms een paar keer per dag soms ook een dag niet.
    Hij zegt dat het komt Door het maagzuur. Gelukkig spuugt hij er niet van.

Maar ik vind hem af en toe zo hijgen. Vooral als hij druk is of op zijn buik ligt. Het is volgens mij geen benauwdheid. Hij trekt zijn borst niet in een zijn neusvleugels bewegen ook niet. Hij is ook niet verkouden. Maar ik blijf ondanks het bezoek aan de arts bezorgd. Is dit normaal.? Ik moet zeggen dat ik er wel erg op let...

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Pseudokroep? Bronchitis?
    Naar mijn weten hijgen ze niet bij reflux.

3. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Bij ons deed mijn dochtertje dat ook een maandje geleden. Maar dat was gewoon ff weer iets dat ze ontdekt had volgens mij :)
    Ze heeft trouwens ook reflux en daarvoor krijgt ze medicatie. Dat hijgen vindt ze nu niet meer interessant volgens mij...

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Klinkt als het RS virus dat is weer ontzettend actief.
    Drinkt je kleine wel goed?

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Als jij ongerust blijft zeker de ha nog eens bellen.
    Heeft hij ook vaker last van blauwe lipjes en of handjes?
    Is hij vooral buitenadem nadat hij druk was?
    Bij zulke constateringen moet je zeker snel aan de bel trekken.
    Altijd je gevoel volgen, ook al is er niks ernstigs.
    Succes!

6. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee hij 7s absoluut niet benauwd. Geem blauwe lippen of handen
    hij is ook niet ziek, verkouden en heeft geen koorts. Hij drinkt super, eerder
    teveel dan te weinig.

het lijkt wel een soort van enthousiastme. En als hij op zijn buik ligt
    dan probeert ie uit alle macht vooruit te komen alleen lukt dat nog niet en dan
    gaat hij een soort van hijgen...

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    ONze bink doet het uit enthousiasme dat hijgen.

8. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Onze dochter deed dat ook. Verborgen reflux. Nu medicatie is het weg.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Onze zoon hijgt ook (volgens mij heb ik er ook een keer een topic voor geopend). Toen ik een x op de HAP was deed hij het ook en toen moest ik meteen naar de SEH omdat ze het zo raar vonden. Uiteindelijk heeft hij uren aan de monitor gehangen maar ze konden niets raars ontdekken. Ik moest later terugkomen in het zkh bij mij in de buurt (we zijn in een ander ziekenhuis geweest op de SEH want waren toen net een weekendje weg) en die konden niets raars ontdekken. Ik moet as vrijdag er weer voor terug dus ben ook erg benieuwd wat ze zeggen. Mijn zoon heeft het vooral als hij enthousiast is of als ie aan het spelen is. Tijdens het drinken van de fles of tijdens het slapen doet hij het niet. Ik vind het ook heel raar en krijg er ook vaak opmerkingen over van mensen die bij mij op bezoek zijn. In het zkh leken ze er zich niet echt druk om te maken.

Heb het inmiddels ook opgenomen met mijn gsm om as vrijdag te laten zien want meestal doet hij niet hijgen als we net bij de arts zijn. Oh ja mijn zoon heeft geen reflux dus daar kan het niet aan liggen. Het lijkt overigens wel of het de laatste maand wat minder aan het worden is met het hijgen.

Deel Deze Pagina