loopauto, loopfiets, looptractor of.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Danoek, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Het duurt nog 2 maandjes, maar ben al wel aan het rondkijken voor een verjaardagskado voor de jongste die dan 1 jaar wordt. Maar zit te twijfelen tussen loopauto, loopfiets of looptractor. We hebben nog geen van 3. Ook zag ik de Bunzi loopfiets/driewieler die me wel aansprak maar kan weinig ervaringen vinden daarover.
    Driewieler hebben we wel, maar die is meer geschikt vanaf 2 jaar.
    Je hebt loopauto's van 20 euro maar ook van 80 euro, waar kan ik het beste op letten, wil eigenlijk niet zo'n dure.

Wat raden jullie mij aan? Loopauto, loopfiets of looptractor? Of eventueel de Bunzi loopfiets?

2. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor een kindje van 1 jaar zou ik geen loopfiets nemen daarvoor moeten ze hun evenwicht bewaren. Lijkt me meer iets voor 2 of 3 jarige.

Mijn dochtertje heeft een loopauto gehad in de vorm van een old timer toen ze 1 jaar werd. Helemaal roze. :D

Ik zou iets stevigs nemen wat niet zomaar 123 omvalt.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zou helemaal geen van allen geven dat is iets voor een tweede verjaardag :)
    Ik zou gaan voor een loopkar was hier een groot succes !

4. tuc

tuc Niet meer actief

Een loopauto en loopauto is meer geschikt in de leeftijd van 1-2..voor een loopfiets moeten ze al heel wat evenwicht hebben dat lukt dan nog niet.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Loopauto heeft ie nooit leuk gevonden hier, loopfiets wel en toen was hij 1.5 jaar...tis dus sowieso de vraag of hij er iets mee gaat doen en dan ook wanneer.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Loopt hij al?

Zo'n houten loodfietsje met drie wielen kan prima. Mocht hij er niet meteen mee kunnen rijden, zijn de wielen wel heel interessant om aan te draaien.

Mijn dochter kon met 1 jaar op de loopfiets (drie wielen). Zij liep wel al met 8 maanden dus dat kan verschil maken.

Verder is het toch ook geen probleem als hij er pas twee maandjes later op kan, nu is het leuk om te oefenen en klimmen.

Zoiets is hier nu nog steeds een grote hit ( bijna 2):

Houten loopfietsje rood

7. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    ons zoontje heeft een big bobby car, daar kon hij voor zn eerste verjaardag al op achteruit, sinds een paar maanden ook op vooruit.

en voor zn geboorte kreeg hij deze: Loopauto Racer - Zilver - Basic - Woonwebwinkel LiL.nl
    daar kon hij met 14 maanden met zn voeten aan de grond en op rond rijden.
    voordeel van deze is dat zn schoenen niet zo veel te lijden hebben als op de big bobby car.

deze vind ik persoonlijk ook heel leuk! https://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=2221&groep_id=1397

9. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Of misschien een loopbakfiets?

Houten Loopbakfiets 569705

Hij heeft 4 wielen, dus valt niet zo snel om. Verder uiteraard ook erg leuk om speelgoed in en uit de bak te doen etc. Zoonlief heeft hem hier ook voor z'n eerste verjaardag gehad en heeft er veel plezier van. Hij kon ook nog niet lopen toen, maar redde zich prima met de bakfiets. In het begin kon hij ook alleen maar achteruit, maar na een dikke maand lukte vooruit ook.

Succes met kiezen!

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter krijgt met de verjaardag een puky wutsch, loopfiets met 4 wielen. Er is ook de pukylino, maar omdat dochter groot is werd ons de wutsch aangeraden.

Ik zie mijn omgeving veel kindjes die de pukylino of wutsch krijgen met de eerste verjaardag en er ook al vrij snel iets mee kunnen.

Zo'n bakfiets lijkt me best zwaar voor de kleintjes, of valt dat mee?

11. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hij staat al wel, maar loopt nog niet. Hij heeft hetzelfde schema als de oudste met doen en laten tot nu toe. De oudste heeft op de 1e verjaardag ook een loopfiets (van opa,oma) gekregen, maar gebruikte deze pas met 1,5 jaar. Hij heeft hem tot zijn 4e gebruikt en hem helemaal af gebruikt.
    Van de ene kant vind ik een loopfiets wel vroeg, maar als ik denk aan hoe mijn oudste met 1,5 hem al gebruikte vind ik het jammer om dat dan met z'n 2e verjaardag te geven, dan is een traptrekker al weer interessant (die als nieuw op zolder staat)

Is er iemand die ervaring met een Bunzi (of wishbone) heeft, want daar heb ik niet echt iets over kunnen vinden?

12. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Is de big bobby car niet erg breed of lijkt dat alleen maar zo.
    Ja die schommeldingen zijn ook leuk, maar ben bang dat hij zichzelf lanceerd. Hij "schommeld" nu met de wipstoel door de hele kamer, gelukkig zit ie vast, want het gaat af en toe best ruig.

13. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Ons zoontje heeft voor zijn 1e verjaardag de loopfiets van pukababy (was het volgens mij) gekregen. Heeft er echt zoveel plezier van. Dat ding moet ook altijd mee op vakantie.
    Heeft 4 wieltjes en kunnen ze echt super mee overweg.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Me zus heeft er eentje. Die wil ik ook graag! Lijkt me erg leuk voor een kindje van 1 jaar. Die gaat hier op het verlanglijstje

15. tuc

tuc Niet meer actief

O die is leuk zeg!!

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben ook aan het kijken voor mijn zoontje die over 1,5 maand 1 zal worden.

Ik heb de little tikes politie auto op het oog.
    Kan hij gewoon in zitten en ook in lopen, alles eromheen is ook leuk :).

De puky loopfiets vind ik ook heel leuk!

Wat mijn zoontje nu leuk vindt is de 3-1 zebra van VTech. Heeft een mooie smalle pasvorm waardoor hij er nu al op kan zitten en zelfs al vooruit gaat!

17. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113

nee hoor, altans wij hebben de oude versie en dat valt mee hoor! mijn zoontje kon er al snel op maar snapte niet hoe zn voeten moesten werken;)

hier gaat ie met zn schommel olifant, andere als die van babydump wel een stukje voor of achteruit maar niet meer als een halve meter hoor!

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je hebt loopfietsen waarbij het eerst een drie(of vierwieler) is en je naar een 2-wieler kunt ombouwen. Daar hebben ze langer plezier van.

Voor de oudste hebben wij deze gekregen, van opa & oma;
    I'm Toy houten loopwagen politie | Aanbieding bij SpeelgoedindeTon.nl
    Hij kon er met iets van 14 maand zelf opklimmen. Hij vond en vind hem geweldig!

Voor de jongste hebben we, alvast voor zijn eerste verjaardag, zoiets gekregen;
    Bakfiets hout blank blauw

Wij vinden hout mooier, maar het is ook degelijker.

19. peacefield

peacefield Actief lid

Feb 8, 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Een wishbone bike is echt geweldig. Mijn dochter loopt nog niet, maar kan al goed uit de voeten op de wishbone. Best een duur ding, maar straks kan haar zus er ook nog op :)

20. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe

Share This Page