Net bij het cb geweest en mijn mannetje (bijna 4 maanden) doet het supergoed. Alleen slaapt hij niet door. Sinds een paar weken komt hij weer elke 3 uur voor een voeding 's avonds en 's nachts. Nu zei de arts dat ik hem gewoon moet laten huilen. Ze zegt dat aan de hand van zijn gewicht hij geen nachtvoedingen meer nodig heeft Ze zei letterlijk:" als hij gaat huilen, ga naar hem toe, geef hem een aai over zijn bol en ga weer terug naar bed. Als hij huilt, gaat hij waarschijnlijk ook krijsen. Dit kan wel 2 uur duren maar je moet volhouden. De aanhouder wint." Onze dochter van 2.5 komt ook uit bed 's nachts. Wij moesten van haar overwegen om haar weer in een ledikant te leggen zodat ze er niet meer uit kan. En haar gewoon laten huilen uiteraard. Nacht is om te slapen. Ik was altijd heel tevreden over onze cb en schrok altijd van sommige adviezen die ik hier op het forum las. Bah wat baal ik hier van. Ja ik ben heel moe. Maar ik zal nooit mijn kinderen aan hun lot over laten 's nachts. En dan te bedenken dat sommige ouders wel dat advies zouden aannemen omdat het zogenaamde proffecionals zijn :x Zo. Dat wilde ik even kwijt.
Ook ik heb datzelfde advies gehad, maar mijn kind laten huilen ging zo in tegen mijn gevoel! Hetzelfde als bij jou: eigenlijk geen klagen over het CB maar na dat advies voelde me ik wel rot. Dochter is nu bijna twee en slaapt nog steeds niet door. Vaak slaapt ze bij ons in bed, dat is niet ideaal, maar dat is nu maar even zo. Succes met de nachten en volg gewoon je eigen gevoel...
Ene oor in, andere oor uit! Vreselijk slecht advies en heel triest dat dit zo gegeven wordt. Wakker worden snachts is compleet normaal. Niet leuk, maar echt normaal.
Bij 4 maanden is een nachtvoeding echt nog niet gek. Laten huilen, vind ik, wel. En ja, na 4 maanden (of langer) ben je moe. Dat is echt vervelend, maar niet vreemd. Ik heb altijd voor mijzelf bedacht; wat is vermoeiender? 1. Eruit om de voeding te geven, aai over de bol en beiden verder slapen of 2. Een paar uur lang elke paar minuten eruit en verder luisteren naar het overstuur gehuil van een baby die waarschijnlijk gewoon honger heeft. Je geeft aan dat hij eerder wel langer sliep. Misschien de flessen overdag iets ophogen en die in de nacht zo klein mogelijk houden? Verder: luister naar je eigen gevoel en succes met de gebroken nachten.
Hier 11 maanden en slaapt nooit door nou het gaat eens over ik ga mijn kind niet laten huilen soms hebben ze gekke adviezen serieus ga op je eigen gevoel af
Nou zeg! Met 4 maand kan je gerust nog voeding geven.. Borstvoeding sowieso, bij een flesje kun je een klein flesje maken of evt. Voor de nacht een grotere fles? Vanaf wanneer mogen ze een papje? Dacht ook rod die leeftijd.. Dat zou je evt ook kunnen proberen voor de nacht.. En je peuter; tja; je kent je eigen kind t beste.. Hier zeggen we gewoon; t is midden in de nacht en iedereen slaapt.. Kus en weer weggaan.. Niet te gezellig maken; niet tevle praten; niet teveel licht aan; kort blijven.. Maarja dat werkt hier en of dat bij jou kind werkt weet ik niet.. Vertrouw je gevoel!!
Ja precies. Maar ze zei ook 1x aai over de bol. Voor de rest niet eens naartoe gaan. Ik geef borstvoeding dus flessen ophogen zal niet gaan Ik voed op verzoek en hij komt overdag elke 3 uur voor een voeding. Gewoon netjes dus.
Dat doen wij inderdaad ook met onze peuter. We brengen haar weer naar bed en dan slaapt ze weer. Maar dat is toch weer een keer extra wakker.
Dat van je peuter is vast een fase; gaat vanzelf weer over als he er zo meer doorgaat.. Wat betreft de jongste; als je borstvoeding geeft is hetvrij normaal dat ze snachts nog een x komen.. Ik zou het advies van t cb naast he neerleggen en doen wat voor jou goed voelt.. Met borstvoeding kun e je kind niet overvoeden.. En daarnaast houd het je productie mooi in stand
Slaapt je peuter overdag misschien te lang.. Hier maken we hem na 1,5 uur wakker smiddags anders is t snachts om 4 uur liedjes zingen ( hij blijft wel in bed; maar poesje miauw snachts hoeft wat mij betreft niet)
Ze slaapt overdag niet meer. Maar er is ook veel gebeurt in haar leven de afgelopen tijd (geboorte broertje en verhuizing), dus ik snap het ook wel. En de nachtvoedingen zelf vind ik ook helemaal niet erg. Lekker knus zelfs. En inderdaad ook goed voor mijn productie. Maar in combinatie is het gewoon heel vermoeiend. Daarnaast werk ik ook avonden tot 23uur. Maar dat zei de cb arts ook. Dat als ik niet een volle nacht slaap mijn melkproductie waarschijnlijk zal teruglopen door de vermoeidheid
Ooh dus om je productie te 'redden' moest je minder gaan voeden. Wat een slimmerd! Nee hoor voor je productie is 's nachts voeden toch echt het beste Het is jammer, maar artsen weten vaak helemaal niets van borstvoeding.
Als de rust terug is dan zal t vast gauw beter gaan..zijn ook hele veranderingen voor zo'n kleintje Ik denk dat als je s'avonds werkt; de kleine jou gemist heeft; of door fysiek werk mindere productie en dat de baby dan vaker komt om de boel weer op te krikken.. Bv teruglopen door vermoeidheid? Mmh. Daar geloof ik niet zo in.. Kun je niet liggend voeden in bed? Dan rust jein ieder geval uit..
Ik denk ook dat hij mij gemist heeft en bij mij bijtankt. Hij is absoluut geen fan van de fles. Het maximale wat hij ooit uit de fles heeft gedronken is 80ml. Als we een hele slechte nacht hebben leg ik hem idd op een gegeven moment bij mij in bed. Dan kan hij ook aanhappen wanneer hij wil. Want ik ben bang dat ik in de stoel in slaap val anders en dat lijkt mij ook gevaarlijk.
ik ben zelf met 4 maanden gestopt met de nachtvoeding. dl is nu 6 maanden maar krijgt nog wel een late fles terwijl ik heel veel lees dat ze klokje rond slapen. ze zal het wel nodig hebben. met de nachtfles heb ik voorzichtig geprobeerd of ze zonder kon. als ze wakker werd wachtte ik even af wat ze ging doen. hield ze het bij een beetje mopperen en spelen liet ik haar liggen maar als het over ging in huilen kreeg ze wel een flesje. na een paar dagen hoefde ze die fles dus niet meer want het was meer gewenning dan echt honger. de flesjes die ze nog wel kreeg dronk ze amper wat van. dat zou je eventueel wel kunnen proberen denk ik. maar als je kindje gewoon honger heeft dan lekker laten drinken. ze moeten bij het cb op een gegeven moment toch wel op elk kindje wat te zeiken hebben. zo had de jongste laatst alles prima maar ze moest wel meer op haar buikje liggen hoor want ja dat ene armpje legt ze niet goed neer bij buikligging.. terwijl dl dat helemaal niet leuk vond om op de buik te liggen en als ze er aan toe is doet ze het zelf wel. met drinken is dat denk ik ook wel zo. als ze toe zijn aan minder gaan ze zelf (soms met een beetje uitproberen dus) ook wel minder vaak drinken
Zo te lezen weet je precies wat je moet doen en doe je het ontzettend goed! Vergeet die cb arts maar gauw en vertrouw op je eigen moedergevoel.. Die doorslaap nachten komen vanzelf wel weer
Ik heb borstmelkdrinkende (mooi galgje woord) kinderen, altijd bij mij in bed. Ik word amper wakker van het gesmak, schuif mijn tshirt omhoog, kindje hapt aan en ik slaap weer verder. Nu drinken ze allebei niet meer bij mij en moet ik soms echt wakker worden om ze een glaasje water te geven (staat naast het bed) of omdat ze moeten plassen ofzo. Dus wat dat betreft was de borst veel makkelijker, want iedereen sliep daar het beste bij. En niet bang zijn dat je op hem gaan liggen, dat doe je echt niet. Als mijn man zich omdraaide in bed, hief ik al slapende mijn arm op om hem terug te rollen, zodat hij niet op de baby kon gaan liggen. Maar eigenlijk was dat niet eens nodig, je weet dat er een baby ligt en je gaat er echt niet op liggen (tenzij je rookt, medicatie gebruikt die je slaperig maakt, of alcohol drinkt ed). Of misschien een co-sleeper overwegen? Voor de voeding schuif je hem tegen je aan in bed, na de voeding schuif je hem terug in de co-sleeper.