loopauto of duwkar voor 1e verjaardag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dwezelin26, Jul 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Mijn meisje wordt volgende week 1 jaar. Ik was zeker van mijn cadeau maar begin nu toch weer te twijfelen...

Ik wil haar graag een duwkar/poppenwagen of loopauto van hout cadeau doen. Maar wat is slim. Een duwkar/poppenwagen kan ze alleen aan optrekken (hopelijk valt het niet om zoals die plastic dingen) en lopen maar een loopauto kan ze ook op zitten en er eventueel achter lopen.

Maar... gaan ze nou eerder lopen achter zo'n ding over eerder erop zitten en vooruit bewegen ? :)

Ervaringen zijn dus welkom hihi!

2. tulip

tulip Niet meer actief

mijn meisje kon eerder achter een wagentje lopen, op iets zitten en voort bewegen kan ze pas sinds kort, maar ik denk wel dat het per kindje verschillend is.

Als ik nog een tip mag geven: een poppenwagen is wel echt heel geweldig hoor. Wij hebben een rieten, maar zo'n wagentje is wel ontzettend schattig.

3. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
  4. lvdm

lvdm Niet meer actief

5. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    @Arja: die had ik dus ook gezien, zo schattig. Maar ik vroeg me af of dat zitgedeelte niet veel te breed is voor zo'n kleintje? Ziet er zo -niet comfortabel- uit (?)

En nog een vraagje die me te binnen schiet... ze kunnen alleen rechtdoor met zo'n ding hè. Geen draaiend stuurtje.

6. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Nee het zitvlak is niet te breed, maar je kunt idd wel alleen rechtdoor.

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
  8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij doen een loopfietsje waar ze op kan zitten. Loopkarretje om achter te lopen hadden we al een poosje, en daar kan ze nu (nu ze ook los stapjes maakt) ook aardig goed zelf achter stappen. Nadeel vind ik echt dat het dus alleen rechtdoor gaat, dus binnen een paar seconden staat ze ergens vast ;) Ik wil het liefst zoiets: De Houtenspeelgoedmarkt Met een echt stuurtje dus!

9. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Zow! Jullie kindjes lopen allemaal met 10 maanden of zo? Die van mij begint nu op te trekken overal aan en staat héél onstabiel haha. Moet ik zeggen dat als ze misschien eerder zo'n loopkarretje had gehad, het eerder gestimuleerd werd maar goed.

Misschien dat het leren stapjes zetten achter een duwwagentje inderdaad stap 1 is en we dan nog altijd later een zitautootje kunnen kopen aangezien ze dat toch pas later gaan doen (?) Moeilijk allemaal hoor. Een poppenwagentje is dan ook weer onstabiel (die leuke rieten)... Alleen rechtdoor ja... wat een uitvinding :x

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hadden hier een loop-bakfiets, en een loopwagen voor ons jochie.
    Met 1 jaar kon hij wel achter die loopwagen lopen, maar die loopbakfiets heeft wat langer geduurd, denk tot 15 maanden, voordat hij het zittend lopen+sturen doorkreeg.

Mijn jochie begin rond de 10 maand zich op te trekken tot staan, rond de 11 maand liep hij aan 2 handen, met 12 maand aan 1 hand. Met 19 maand pas los..

11. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    @ Arja...valt het ding niet om?
    Léonie stapt al wel aan de hand, maar heeft iets stevigs nodig, is deze dat ook? Want ik vind hem erg gaaf!!!

12. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Als ze er op zit valt ie niet om. Het is eerder dat ze er zelf af kukelt omdat ze nog niet snapt dat als je voorover bukt je je dan wel vast moet houden. Ze kan er ook nog niet achter lopen want ze trekt zich nog niet eens op. Maar ja ze is een heel jaar lang 1 dus misschien heeft ze er over een paar maanden of half jaar meer aan. Ik vind hem wel heel stevig.

13. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Wij hebben ons meisje ook een houten loopkar gegeven op haar eerste verjaardag en ze loopt nog steeds niet :p

Maar ze vindt 'm wel erg leuk :D

14. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    nou dames, ik heb dus de "roze poes" loopkar besteld, supergaaf! Ik ben er erg blij mee, nu mijn dochter nog haha.

Ben ook al op zoek naar een mooie schommel zodat ze in de babyschommel kan over een paar maandjes. Ha ha, kijk nu echt uit naar "ietsje" ouder. Terwijl ze eigenlijk ook altijd baby mag blijven.

Share This Page