sinds ongeveer 1,5 maand-2maanden wil onze dochter niet meer alleen gaan slapen papa of mama moet erbij blijven totdat ze slaapt anders zet ze het op het krijsen. voorheen als ik haar in haar ledikant lag ging ze gelijk slapen ze is altijd al een makkelijke slaper geweest en sliep al vroeg de nachten door alleen nu weet ik het even niet meer ik heb van het cb het advies gehad om haar bij het naar bed gaan na het vaste avond ritueel neer te leggen en dan weg te lopen natuurlijk gaat ze gelijk huilen en dan na iedere 5 minuten weer terug te komen weer weltrusten te zeggen en weer weg te lopen en zo net zolang doorgaan totdat ze slaapt. we zijn net 4 weken geleden verhuist dus het is er nog niet echt van gekomen 2 keer heb ik het geprobeerd maar ze raakte zo overstuur dat ik toch maar weer bij haar ben blijven zitten nu zit ik eigenlijk een beetje met een dilemma ik zou eigenlijk gewoon het advies op moeten volgen want anders gaat dit voorlopig nog wel even zo door maar het breekt m'n hart als onze kleine meid zo erg overstuur raakt heeft iemand nog tips?? en voor de ouders die dit ook hebben meegemaakt hoe hebben jullie dit aangepakt
Ik lees mee, want hier precies hetzelfde. Onze dame van 13 maanden gaat s avonds ineens ook enorm krijsen zodra ik de kamer uitloop. We blijven er nu ook bij zitten,maar ook dan duurt het nog meer dan een uur voordat ze gaat slapen. De methode die jij beschrijft hebben wij nig niet geprobeerd. Ik ben bang dat ze dan elke keer gigantisch over de zeik gaat als ik weg loop. En dat vind ik al zo moeilijk. Ik ben bang dat het een fase is waar we door heen moeten. Gr. Sannie
wat vervelend he, ja ik dacht ik dus eerst ook dat het een fase zou zijn maar hier is het nu al ongeveer 2 maanden zo en het ziet er niet naar uit dat ze binnenkort gaat denken van oh laat ik eens gewoon gaan slapen zonder papa of mama erbij nee in plaats daarvan krijst ze heel de boel bijmekaar als we de kamer uit lopen dus ja heel even is leuk geweest maar ik vind het nu toch wel mooi geweest eigenlijk om elke avond aan haar ledikant te blijven zitten totdat ze slaapt