Onze dochter heeft allemaal rode vlekken en het is een beetje gissen wat het nou is waterpokken? 5e ziekte, 6e ziekte? ook op mijn FB zeggen ze allemaal wel verschillend Huisarts kan ik niet eerder pas als maandag terecht want dan zit ze, en een spoedgeval is het natuurlijk niet dus daarom trekken we niet aan de bel wat denken jullie? dinsdag ineens 40,1 koorts, 1 bultje in de avond op haar pols, werd door de doktersdienst beschreven als muggenbultje. woensdag alleen verhoging 38,1 ,daarna geen koorts meer gehad ,maar wel haar armen,vooral de binnenkant ineens vol Vandaag, enkele plekjes op de benen en 3 pukkels in het gezicht erbij verder geen koorts ofzo Ik denk zelf waterpokken,maar ze heeft geen last of jeuk er van gelukkig
Dochter heeft ineens ook van die typische bultjes! Bijna hetzelfde, maar wel een stuk minder. Het begon zondag, we twijfelden tussen muggenbulten of waterpokken. Ze is niet ziek of koortsig en eet en drinkt goed. Ze verspreiden zich niet hard, maar er zijn er wel een paar bijgekomen. Onder op haar arm zijn het inmiddels een soort van rode korstblaasjes geworden, moeilijk te omschrijven. Op het KDV vonden ze het maar rare muggenbulten, daar denken ze eerder aan waterpokken...
Hier ook een aantal van dat soort bultjes. Ik denk dat het muggenbulten zijn, aangezien ze er geen last van heeft, niet ziek is en geen koorts heeft. Wel vreemd dat jouw dochter wel koorts heeft gehad, dat maakt je dan toch wel aan het twijfelen denk ik.
Wat toevallig dat ik dit topic tegenkomt! Mijn dochter heeft er sinds twee dagen ook last van en ik sinds vandaag helaas ook . Allebei een beetje koorts gehad met een beetje keelpijn en we voelen ons een beetje grieperig, maar het valt allemaal best mee. Zij speelt af en toe gewoon alsof er niets aan de hand is. De vlekjes zitten bij ons allebei over ons gehele lichaam en het jeukt niet, het ziet er alleen een beetje ranzig uit . Bij ons zijn het iig geen muggenbulten (teveel en jeukt niet) en ook niks serieus zoals de 5e of 6e ziekte of roodvonk of e.d., want daar zijn we weer niet beroerd genoeg voor. Ik vind het maar vreemd .
Onze dochter heeft deze bultjes ook gehad. Slechts twee op haar handje/pols en 3 in haar gezichtje. Ze leek er geen last van te hebben en ze had er ook geen koorts bij. Het leken meer kleine puistjes dan muggenbulten. Er zat een klein wit stipje in, net zoals dat ene plekje op jouw foto. Ze waren echt vuurrood, maar na een paar dagen weer verdwenen. Hier heeft ze ze gehad vlak na de zesde ziekte en spruw (alles in 2 weken tijd). Geen idee wat het geweest is, maar het leek op waterpokken, zonder koorts en jeuk.... erg vreemd