tweedehands kleren kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Charlie0, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Zijn er hier nog meer mensen die tweedehands kleding voor hun kinderen kopen?
    Het is onderhand een sport om goedkope merkkleding te vinden ;)
    Wie doet dit nog meer en weet leuke winkels/webshops? Alleen goed uitziende tweedehands kleding.

groetjes!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik koop veel kleding 2de hands voor dochter en de kleine op komst. Vaak van alles wat merk en bijv Hema en H&M door elkaar. En icm wat nieuwe dingen ziet dochter er altijd heel erg leuk uit al zeg ik het zelf!

Ik koop het nooit in webshops 1x hele slecjhte ervaring mee gehad, overal zaten vlekken in en sommige dingen waren gewoon stuk, maar altijd particulier.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik koop het eigenlijk altijd via marktplaats, maar wel bijna altijd uit m'n eigen buurt... Zodat ik het zelf kan ophalen en gelijk kan zien. Soms blijken kleertjes dan tegen te vallen, maar zijn andere dingen die diegene dan óók nog heeft, juist wél leuk. Dus ik ga vaak met andere dingen naar huis dan waarvoor ik kwam..

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook, altijd via mp.. is 1x tegen gevallen. Duur, groot mega jongens pakket voor bijna 200 euro maar vond het erg tegenvallen toen.. zonde geld want 1/4 kon al naar het leger des heils. Máár dat weerhoudt me er niet van om lekker rond te neuzen op mp. Op het moment is er uitverkoop (flinke) gaande dus dan sla ik ook weer mn slag.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ja hoor, via marktplaats hier ook. Nog maar 1x een poststuk niet ontvangen; daar baalde ik wel van maarja, is risico van marktplaats en/of TNT post (enveloppost)....
    Vooral maatje 50/56 kun je heel goed ook via marktplaats kopen; die kleertjes zijn soms maar weinig gedragen.

Verder hier altijd mega mooie dingen binnen gekomen.

Maar vind dat er voor merkkleding soms ook nog wel veel wordt gevraagd. Het is toch allemaal oude collectie en die gaat er in winkels ook tegen fikse korting uit; en dan is het nieuw!
    Dus vaker koop ik kleding in de laatste uitverkoop. Hier op de braderie; mexx en bayface 75% korting........ (collectie 2009) en binnen was alles 2 halen 1 betalen (collectie 2010). En over een week of 2; 3 halen 1 betalen.
    Dat houd ik dus vaker in de gaten.
    Ook in sommige merk-webshops zoals Z8.

Tweedehands via webshop nog nooit wat gekocht. Wel sale via webshops, nieuwe kleding. Koop sowieso veel via internet.

Groetjes!!

6. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Ja!

Ik heb de smaak goed te pakken. Al vind ik wel dat voor meisjes veel meer leukere kleertjes te vinden zijn dan voor jongens. Dat blijft toch moeilijk. Marktplaats doet het goed. (zoek op hema of h&m) Ik zoek wel op nette en verzorgde foto's en natuurlijk naar kleertjes van mijn smaak. Ook hier op dit forum bij te koop aangeboden vind je nog al eens serieus leuke kleren.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier koop ik heel veel tweedehands. op de creche en de camping zijn ze zo snel vies. dus koop vaak hele pakketten. de mooie dingen zijn voor de dagen dat we lekker thuis zijn en de wat minder mooie dingen gebruik ik op de camping of de creche. verder koop ik nog dingen in de uitverkoop.

8. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Af en toe hebben ze hier in de kringloopwinkel leuke dingen, zoals een t-shirt van lief! voor maar 1 euro. Shirt was nog als nieuw.

9. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Hier ook. Zeker voor baby's en dreumesenkleding. Heb wel gemerkt dat kleding voor kinderen vanaf 1,5 jaar vaak erg versleten is. Dus voor mijn docter van 2 koop ik eigenlijk niets meer via marktplaats o.i.d.

Koop en verkoop trouwens ook de zwangerschapskleding via marktplaats. Ideaal.

Las dat iemand ooit een pakketje via TNT niet gekregen heeft. Ik ook. Doffe ellende. Je moet bijverzekeren anders doet TNt niets voor je als het pakket is kwijtgeraakt.
    Ik stuur pakketjes nu met dhl for you of selektvracht. Kost ook 6,75 maar dan is het wel verzekerd! Er zijn veel afgifte punten bij bijv Bruna.

10. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleding heb ik nog niet gedaan! wel speelgoed, vorige week een mega mooie winnie de peoh speelkleed met boog erover gekocht voor 3 euro! lachen joh.
    En een prachtige wipstoel voor 7,50, vanavond op pad voor zo'n standaard die je boven de maxi cosi of zo kunt zetten met sppeltjes eraan 3 euro, ff schoonmaken en klaar!

Kleding ga ik zeker proberen, maar als je goed oplet is er in de uitverkoop ook heel veel te vinden.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier in Duitsland zijn er in het vaak tweedehandskinderkleding- en speelgoed beurzen. Daar sta je dan als particulier je eigen spulletjes te verkopen. Daar heb ik nu twee keer veel en mooi spul gehaald voor relatief weinig geld. Meestal een beurs einde winter en eentje einde zomer. En iedere plaats heeft wel zo'n beurs.... dus je kunt je steeds een maand of twee uitleven ;)

Heb er afgelopen maart ook een Maxi Cosi Prio gehaald voor 45 euro (voldeed aan alle Duitse eisen), een driewieler met duwstang voor 8 euro en een Fisher Price dierentrein voor 5 euro! Verder nog voor 30 euro aan kleertjes.... en dat was een aardige bult :D En dan ga ik dus maar naar één beurs in het plaatselijke dorpshuis.

De volgende beurs (21 aug) staat alweer in de agenda!!! Wilde ook zelf spullen gaan verkopen. Jammer genoeg hebben ze maar 50 verkoopplaatsen en die waren allemaal al weg. Sta nu op de reservelijst.... afwachten dus of ik evt mn eigen spul nog kan gaan verkopen.

Verder haal ik ook wel eens iets bij de kringloop, maar dan ben ik wel kritisch hoor.

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb toevallig net nog een heel schattig jurkje binnen gekregen van Mexx! :D Normaal vind ik dat ECHT te duur, maar via Marktplaats is het heel goed te doen. En inderdaad, tis vaak nog zo goed als nieuw! :)

13. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

#13 Charlie0, 29 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2010
    Wat leuk al die reacties!

Marktplaats vind ik soms vermoeiend haha.
    Dat bieden en dan weer overboden worden en geen reactie krijgen.
    Maar het blijft wel verslavend ;)

Een vriendin van mij heeft sindskort een webshop, edit moderator: link verwijderd (reclame maken is niet toegestaan). Via haar weet ik in ieder geval zeker dat de kleding er echt goed uitziet.

Weten jullie nog meer van dat soort webshops?

14. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Ik koop veel nieuwe kleertjes op marktplaats, niet gedragen en veel goedkoper dan in de winkel

15. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    was altijd erg tevreden over marktplaats, maar ben nu in korte tijd twee keer wat minder goede ervaringen.

Een keer gekocht als het dure merk room seven, eenmaal binnengekregen blijkt het om een heel ander merk (vaag, goedkoop) te gaan.

En eenmaal gekocht als; "alleen gewassen nooit gedragen, was bij geboorte al te klein". Maatje 50, dus zou kunnen. Maar eenmaal binnen duidelijke gebruiksvlekken erin.

Ben voorlopig wel even genezen van marktplaats...
    Maar als je het doet, zou ik adviseren om alleen "nieuw met kaartje" te kopen, waarbij het kaartje ook zichtbaar op de foto is

Overigens zijn er nu ook veel webshops waar je met "zomerkorting" kunt kopen. Scheelt dan niet eens zo heel veel meer met marktplaats of tweedehands

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben gek op de uitverkoop en koop ook in het voren, als ik het leuk vind en is heeel erg afgeprijst neem ik de gok en sla voor het jaar erop in. het risico is nu minder groot geworden omdat er nog een manneke onderweg is.

maar ook koop ik wel eens 2e hands op mp, vooral merkkleding mc gregor kleine maatjes, zo stoer en kans op vlekken erg klein en verkoop het vaak weer voor het zelfde geld :D

Ook is een kennis van mijn ouders die toch nog een 3e hebben gekregen, ze hebben voor hem alles nieuw gekocht, ze laat regelmatig weten dat ze weer kleding heeft die te klein is, dan ga ik lekker shoppen in haar wasmand die ze meegeef aan mijn moeder die ik dan mee naar huis neem en even kan kijken. Laatst belde ze op had ze onwijs veel speelgoed wat niet meer mee gespeeld werd. Waren we ook erg blij mee. Sander is gek op v-tec maar om voor een paar honderd euro in te slaan vind ik toch ook weer hoop geld. Dus was erg blij met de overname,want alles ziet er nog erggg goed uit!
    groeten, Brenda

Deel Deze Pagina