Loopauto voor 2-jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Spikkeltje, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Voor zijn eerste verjaardag vorig jaar hebben we getwijfeld tussen een loopauto en een speelhuisje. Het is het speelhuis geworden, tot op de dag van vandaag een hit. Nu komt zijn tweede verjaardag in zicht en dachten we aan een watertafel van ons en een loopauto van Opa en Oma. Maar is een loopauto leuk voor een tweejarige? Of is/wordt ie er al te groot voor?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou dan eerder voor een loopfiets gaan. Daar kan je echt afstanden mee afleggen. Loopauto lijkt me weinig uitdagend voor een 2jarige.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook voor een loopfiets gaan. Loopauto vond hij hier met 2 jaar niet veel meer aan, was loopfiets of driewieler.

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Voor de balans is het erg goed om een loopfiets te hebben, ik raad dit dus ook zeker aan.

owly vindt dit leuk.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    een loopfiets!
    ideaal ook om stukken te wandelen en straks om echt te leren fiets

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Zoon krijgt hier met zn 2e verjaardag ook een loopfiets. Hij heeft nu dd pukylino ofzo, een kleine met 4 wielen. Wil er nu 1 met 2 wielen.
    Van opa en oma waarschijnlijk een traptractor.

Afgelopen jaar kreeg hij een plastic loopauto maar daar kan hij geen jaar meer goed op rijden.
    En zo'n retro loopauto https://www.loopauto.nl/racing-team/metalen-loopauto-zilvergrijs-p-191.html?utm_source=google&utm_medium=googleshopping&utm_campaign=googlemerchantcenter&gclid=EAIaIQobChMIu8b6-v-83gIV1-J3Ch2YkAqKEAQYASABEgJk6vD_BwE die is groter en kan hij pas 2 maanden ofzo echt goed mee rijden maar kijkend naar zijn zus van net 4 is dat met een jaar of 3 ook aan de kleine kant

7. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Eens met al mijn voorgangers. Mijn zoontje heeft een loopfiets gekregen voor zijn 2de verjaardag. Flink mee geoefend en nu scheurt hij ermee weg. Loopauto pakt hij binnen nog wel eens om mee te spelen maar is hij eigenlijk al wat te groot voor.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik zou ook zeker voor een loopfiets gaan. Hier beiden zoveel plezier van gehad, ook op die leeftijd.

9. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn jongste heeft voor zijn tweede verjaardag een loopfiets gekregen. Een schot in de roos! Hij gaat graag op zijn fiets mee. Hij is nu heel snel ermee en maakt steeds flink vaart on dan hele stukken te rijden met zijn voeten omhoog. Hij heeft dus al een goede balans.
    Morgen wordt hij 3. Een gewone fiets staat al klaar, maar zijn benen zijn daarvoor nog net te kort.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik denk dat hij al iets te oud word. Mijn dochter heeft van haar opa een pucky loopfiets gehad voor haar 2e verjaardag en ging daar meteen super goed op. Na een week had ze het evenwicht idee al door en maakte ze wat snelheid om daarna uit te rollen met de voetjes in de lucht. Ze had toen wel al ervaring met snelheid maken door de loopauto. De loopauto word nu vooral gebruikt als 2e poppenwagen.

11. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Mijn zoon heeft voor zijn eerste verjaardag een loopauto gekregen, maar deed er echt niets mee, tot nu. Hij is nu 3 en speelt er regelmatig mee:rolleyes:. Maar ik ben het wel met de rest eens. Zoon komt met loopfiets lekker snel vooruit en de auto laat ik hem alleen in en om het huis gebruiken.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Zeker een loopfiets. Mijn zoon kreeg met zn 2e verjaardag de puky 3+. Deze heeft luchtbanden. In het begin paste het nog net niet maar al snel wel. Het werd echt een vervanger van de buggy. Loopfiets ging overal mee naar toe en wij hoefde nooit te zeuren van loop een door en schiet eens op. Ruim 2 jaar dagelijks op gereden en nu staat t ding te wachten op kind nr 2. Geen puntje roest zit er op. Echt zn geld waard.
    En met een loop auto schaven ze met de neuzen van de schoenen over de grond... Mijn portemonnee vond t niet zo tof om iedere 2 maanden nieuwe schoenen te moeten kopen.

13. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Mmm, ik denk dat we dan voor iets anders gaan kijken. Rondscheuren op een loopfiets zie ik hier gezien de smalle stoepen en het drukke verkeer niet zo zitten, dit is eerder een buurt van "handje vast en aan de binnenkant lopen" dan van "kijk die kleine eens voorbijstuiven". En aan onze postzegelachtertuin heeft hij ook niet veel.

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Je kan een loopfiets ook ergens anders mee naartoe nemen zoals de stad, het bos of als jullie in een park gaan wandelen.
    Mijn beide kinderen zijn verzot op de loopfiets en ik neem het daardoor steeds meer mee naar andere plekken. Zo hebben zij plezier, ze vinden het leuker dan lopen en hun balans wordt er heel goed mee geoefend voor het uiteindelijke fietsen maar ook bijvoorbeeld rennen, huppelen enz.

15. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113

Deel Deze Pagina