Hallo allemaal, Onze dochter is nu 19 maanden. Makkelijk kind met weinig problemen. Alleen het slapen is altijd moeilijk gegaan. Als baby ingebakend dat ging iets beter. Ze huilde altijd 5 min en sliep dan. De laatste weken is slapen helaas een drama. Ze giert het hele huis bij elkaar. We hebben een vast traject, pyajama aan, boekje lezen. Meestal begint ze nu al meteen te huilen. Erbij blijven helpt helaas niks dus we laten haar nu maar en dan is het na 10 min stil. Toch zit het ons niet lekker. Wat kunnen we doen om haar weer lekker te laten slapen, zonder elke avond drama's? groetjes!
Misschien is ze gewoon nog niet moe, en gaat het beter als je haar een half uurtje later naar bed brengt? Of misschien is ze al té moe, en moet het juist vroeger?
Zoals mijn voorganger schreef, of te vroeg of te laat. Maar misschien is het ook een moment om tot rust te komen en de boel te verwerken. Wat doet ze beneden voor ze gaat slapen, ik zou bijvoorbeeld geen tv kijken om nog meer rust re creëren. (Mocht je dat doen) Of het is een fase
hallo, helaas met tijden al alles geprobeerd. zijn er mensen die het herkennen, altijd huilend gaan slapen? we doen na het eten geen tv kijken meer maar bijvoorbeeld rustig een boekje lezen.
Je kan de boel ook nog eens in een andere volgorde doen, dat kan schelen soms. Bijvoorbeeld gelijk na het eten wassen en pyjama aan, en dan nog weer even naar beneden. Nog even spelen of zo en dan naar boven voor tandenpoetsen en boekje lezen. Ik noem maar wat. Persoonlijk vind ik 10 minuten huilen te overzien, sommige kinderen hebben dat echt nodig om tot rust te komen, zeker als ze daarna gewoon gaat slapen zal ze er niet al te erg onder lijden. Maar ik begrijp ook dat het voor jou niet erg gezellig is.
Als het na 10 minuten stil is en ze vervolgens lekker doorslaapt zou ik er geen probleem van maken hoor! Prima toch? Ons zoontje is 20 maanden, huilt momenteel ook standaard als we hem in bed leggen. Hij huilt ook hooguit een 10-15 minuten. Ik laat hem ook, hoe vaker ik ga, hoe harder en langer hij huilt als ik weer weg ga. Volgende ochtend staat hij lachend in bed te wachten op een van ons. Je hebt niet altijd overal controle over denk ik, natuurlijk is het fijner als ze zonder gedoe gaan slapen. Maar als het binnen 10 minuten gedaan is ... dan teken ik ervoor hoor.