Aaaarrggghhhh, sprong 13 maanden!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juud, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, dat zegt genoeg volgens mij.

    Ik heb al een poosje niet meer gepost hier, want het gaat vrij goed met mijn dreumesje. Maar hij zit nu in de 13 maanden-sprong en wat is die zwaar.

    Eigenlijk heb ik niet eens een vraag, maar ik moet gewoon even mijn gal spuwen. Ik ben nog steeds dol op mijn mannetje en kan ook nog goed met hem lachen. Maar zijn 'dwarse gedrag' tijdens deze sprong is: niet eten, of in ieder geval slecht eten.

    Hadden we net het tanden en kiezenleed en het slechte drinken/eten daarbij achter de rug, is meneer nu weer bezig met ontdekken hoe je eten allemaal naar binnen kunt krijgen. Komisch om te zien soms, maar als ik hem dan af en toe wil helpen, wordt hij zoooooo boos, dat hij meteen alles verder weigert. Help ik hem niet, dan eet meneer soms net zo goed niets.

    Het is een fase, en hij had gelukkig net weer een beetje buffer opgebouwd. Maar wat is dit zenuwslopend zeg...

    Wie heeft/had dit ook en hoe overleefde je het? (hmmm, toch een vraag)

    Dank jullie wel!
     
  2. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier ook de sprong...maar niet al te veel problemen met eten, ook al geeft ze wel opeens aan wat ze wel lekker vind en niet (at eerst alles), maar vooral met spelen hier. Als haar iets niet lukt en ze brengt het naar mij en ik doe het voor haar nou dan is de wereld te klein! Gillen en gek doen op de grond. Dan sta ik echt te kijken van NU AL? :confused: :confused: Ik kijk dan gewoon even de andere kant op of loopt weg als het ok is of ik leid haar snel af met iets anders, soms zelfs voordat ik weet dat ze gaat gillen..ha ha.

    Ja zo ga je van het een naar het ander. Best moeilijk want dan moet je als ouders ook weer zo opletten en de beste manier vinden om je kleintje te sturen...best vermoeiend maar ook weer leuk want ze is oh zo wijs als ze met haar theeserviesje haar pop aan het eten geven is! :D

    En een tip, met dat eten willen ze natuurlijk gewoon richting 'zelf doen' dus dan geef ik haar een lepeltje waarmee ze lekker in het kommetje eten wroet terwijl ik het tegelijkertijd van de andere kant van de kom naar binnen lepel. Zo is ze een beetje afgeleid en heeft ze toch het idee dat ze meedoet en groot is.

    Succes, M
     
  3. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Lieve Marijn,

    Dat laatste, met die lepel, dat doen wij dus ook en soms helpt het. Vandaag ook met een eigen vorkje in de boterham geprikt en zo waar at hij hem op. Natuurlik krijgt ie ook wel een keer honger...

    Spelen is hier ook op en af. En ver bij hem uit de buurt gaan is echt geen optie. Even in de box om de boterham of het fruit klaar te kunnen maken: ramp. Maar goed, dat handle ik wel. Dat eten vind ik echt zoooooo lastig.
     
  4. Mmm

    Mmm Actief lid

    21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ons mannetje zit ook middenin z'n sprong. Sowieso wat dwarser in alles en het liefst de hele dag bij me zijn, maar wat vooral heel erg opvalt is dat hij overdag minder goed slaapt (en hij was zo'n snurkie normaal gesproken!). Of hij komt slecht (zeg maar niet) in slaap, of hij slaapt maar kort. Sommige dagen gaat het dan (gelukkig) wel ineens goed. Maar wat ik het meest vervelende vind: op de dag dat hij bij de oppas is, slaapt hij nu al drie weken helemaal niet overdag. Dat zit me echt dwars, vind het zo sneu voor hem. Hoop maar dat dat ook echt met de sprong te maken heeft en snel weer over is. Zou niet weten hoe we het anders op kunnen lossen....

    Maar goed, terug naar jouw verhaal: ik kan me voorstellen dat je gek wordt van z'n eetgedrag. We moeten er maar even doorheen bijten met z'n allen, nog een paar weekjes en dan hebben we onze engeltjes vast weer terug ;).
     
  5. Mmm

    Mmm Actief lid

    21 okt 2006
    374
    0
    0
    Mijn zoon scheelt trouwens maar een paar dagen met de jouwe, zie ik net. Dus ze lopen met de sprong ook lekker gelijk op!
     
  6. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    hier ook zo een wil alles zelf doen en kan ontzettend driftig worden. wil bij je zitten en dan toch weer niet word er beetje moe van
     
  7. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Mmm: nou, hier moet ik hem juist uit bed halen, anders ben ik bang dat hij de hele dag slaapt ;)!

    Maar goed, wat ze ook hebben, die sprong is gewoon erg vervelend. Mijn man en ik hebben nu afgesproken het lost te laten en dat gaat tot nu toe aardig. Gisteren was een goede dag qua eten, dus als het vandaag weer minder gaat (tot nu toe alleen een paar lepels fruit) dan kan dat wel een keer.

    Volgens het boek duurt de sprong nog zo'n anderhalve week. Ik heb nog nooit zoveel gemerkt van die sprongen als nu, maar echt alles wat beschreven staat, komt bij Siem voor. Het slaapgedrag valt echter mee. Hij wordt hooguit 2/3 keer wakker, maar valt gelukkig meteen weer in slaap.

    @all: veel sterkte en succes!

    En als er nog tips zijn voor het eten, het blijft natuurlijk welkom, want we laten het wel los nu, maar hebben natuurlijk liever dat hij wél eet.
     

Deel Deze Pagina