loopauto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Astrid0482, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Iemand enige idee of een loopauto al kan voor een baby van bijna 10 maanden en of dit wel goed is? Mijn zoontje kan nog niet lopen, maar wil wel constant staan en trekt zich overal aan op. Nu hadden ze bij zijn opa en oma nog van zijn oudere neefjes en nichtjes een loopauto (met een bescherm beugel erom heen). Hij kwam er nog niet echt mee vooruit, maar vond het wel heel leuk als wij de auto duwden. Omdat een loopstoeltje wordt afgeraden ivm de heupjes vraag ik me af of een loopauto ook slecht is, alhoewel hij hier echt op zit en niet in hangt zoals een stoeltje.

Ik heb het over zo'n autootje:
    http://buurtlink.nl/AssetServer/AssetServer.ashx/748871?bl-slideshow-image

Thanks!

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Als ie zelfstandig kan zitten, lijkt me het geen probleem. Oppassen voor de voetjes(dat ze niet dubbel gaan), maar ik zou zeggen...Gewoon doen!
    Noor loopt achter de loopauto aan, maar zit al een tijdje af en toe in zo'n loopstoeltje. Ik ben van mening, dat als je dat niet te lang doet en (misschien ook niet elke dag), dat er niks slechts aan is.
    Vooral buiten is het handig.....lekker rondscheuren, maar geen blaadjes en zand eten!

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik zou het ook gewoon doen hoor. Hij gebruikt de auto meer als stoeltje als ik het zo lees!

4. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ja ik denk ook dat het geen kwaad kan en nu met het lekkere weer is het wel handig voor buiten!

5. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben die ook! Heb pas nog gekeken maar er staat op vanaf 12 maanden, al let ik daar nooit zo op, maar als hij goed kan zitten en goed bij de grond kan kan het denk ik gewoon hoor! ;)

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben een loopfietsje, maar mijn dochter kan met haar voetjes nog niet bij de grond als ze erop zit dus ik wacht tot ze dat wel kan, maar als je kindje met de voetjes bij de grond kan en goed kan zitten, why not?

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben precies dezelfde loopauto. In het begin toen ze goed kon zitten (7 maanden) zette ik haar erop en vond ze het geweldig, maar omdat ze zo klein is, kon ze niet met haar voetjes op de grond ;), dus echt ermee rondknorren ging niet.
    Nu gebruik ik dat autootje alleen maar voor buiten om erachter te lopen, erop zitten wil ze natuurlijk niet meer.
    Maar als je kindje goed kan zitten mag hij gewoon op het autootje.

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb dezelfde, van oma/opa gekregen met sinterklaas. Helaas past Charlotte er nog steeds niet fatsoenlijk op, ze is nu 14 maanden en 75cm. Ze komt net met haar tenen aan de grond en dat is net genoeg om een paar meter vooruit te komen maar bochtjes maken kan ze er nog niet mee want daar heeft ze niet genoeg grip voor met haar voetjes. Ze heeft veel meer aan de loopkar van vtech, daar sjeest ze het hele huis mee door en ook buiten is dat 1 groot feest!

9. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dat is best klein of niet?
    Tygo is 9 maanden en 75 cm, al is dat ook aan de lange kant.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij hebben deze loopauto ook en onze dochter vindt het helemaal geweldig als we haar met de duwstang door de kamer duwen. En de geluidjes vindt ze helemaal super, ze gaat haar karretje vaak zelf al "halen". Voorlopig zal ze ook nog niet goed met de voetjes aan de grond komen (hoewel ze met 9 mnd al 75cm was) maar hier is het in ieder geval een groot succes.

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben dezelfde auto, super leuk ding (vooral als de bateijen afentoe op zijn hihi)

hier zat ze er met 8 maand al vaak op, en met 9mnd liep ze erachter, nu gebruikt ze hem vaak als kinderwagen, nijntje of aap erop en lopen maar(ze liep met 12mnd al los)

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat klopt. Het is een klein en tenger poppetje, weegt net geen 8500gr.

Deel Deze Pagina