Hallo,onze kleine zwaait,klapt in zijn handjes, maar wijst nog niet echt gericht naar dingen.Wanneer kwam dit bij jullie kindjes?
Hij is nu 13 maanden.Hij kijkt wel altijd gericht naar iets als ik iets aanwijs maar zelf wijzen doet hij nog niet.
Sinds vorige week wijst hij af en toe iets aan. Als hij vb drinken wilt, dan wijst hij naar zijn beker. Echt grappig!
Ik denk dat het rond 13-14 maanden was... tot die tijd ging hij het gewoon halen hahahahaha... Het vingertje kwam eerst maar werd al snel gevolgd door "DIE, DIE"... om gek van te worden af en toe
Hier was dat vrij laat, ook het klappen en zwaaien was laat. En vervolgens ook zijn taalontwikkeling. Maar dat is inmiddels allemaal weer ingehaald. Wijzen was misschien pas bij 16-17 maand, en begon vrij snel daarna ook pas met enkel losse woordjes..
Maand of 13? En sindsdien doet ie niet anders... 'DIE!', 'DIE!', 'DIE!', etc. En mama maar gokken waar ie het over heeft ('Lieve schat, noem het dan bij naam, dan begrijp ik het tenminste').
Hier met ongeveer 10 maanden, tegelijk met het woordje "DIE". Hij is ook wel snel met klappen, zwaaien en woordjes hoor. Ik denk dat 12-13 maanden of later ook heel normaal is. En nog steeds is alles wat hij hebben wilt "DIE", of hij moet het woordje kennen wat hij bedoeld, maar met zo'n 20 woordjes lukt dat nou ook weer niet altijd natuurlijk En als ik hem niet begrijp kan hij flink boos worden en gaat hij als een gek met 2 handjes zitten wijzen
Hier eigenlijk sinds vorige week ofzo. Hij 'wijst' met heel z'n handje, niet met 1 vingertje. Zo grappig, wijst hij met z'n handje en gaat dan een heel 'verhaal' vertellen!
Damien kan nu sinds een paar weken dingen aanwijzen: -Lampjes...elke straatlantaarn wijst ie aan...overal ziet ie lampjes -De tik tak (klok) -De katten Verder wijst ie ook overal na..echt schattig!
Kwam toevallig op dit onderwerp terecht met de zoekfunctie. Ik weet niet wat het gemiddelde is met beginnen te wijzen. Ik denk dat het wel in het groeiboekje van het cb staat. Mijn 'kleine' is inmiddels 6 jaar. Hij begon zo te lezen heel erg vroeg met wijzen en 'die' en 'dat': met 5 maanden. Was daarentegen met loslopen later dan gemiddeld. De één is met motoriek sneller, de ander weer op een ander ontwikkelingsgebied. Ze kunnen nooit met alles op schema liggen. Gewoon lekker van genieten of ze nou vroeg of later zijn met iets
Finn doet het nu een maand ongeveer...hij zegt nog niets maar doet het errrrug vaak! Noem hem geregeld ET
Hier begint ze nu te wijzen dus met zeg maar 10 maanden. Klappen etc doet ze al heel lang. Als ik zeg "op het bolletje"dan gaan haar handjes richting haar hoofdje heel guitig om te zien.