Baby heeft stukje plastic gegeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje heeft net een stukje plastic opgegeten :(. Het was een klein stukje wat ze ergens vanaf beet. Ik kon het niet meer uit haar mond halen helaas. Met het doorslikken moest ze wel hoesten en huilen, ze kreeg het moeilijk weg denk ik. Daarna was niets meer aan de hand, maar ik maak me wel zorgen. Zijn mijn zorgen terecht? Kan het kwaad?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat voor plastic was het? Hard/zacht/scherp/niet scherp? En hoe groot?

3. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend maar dit kan gebeuren mischien even de huisartenpost bellen om te vragen die kan je denk ik het neste advies gevem beter keer teveel bellen dan te weinig

Vooral na het zien over de batterij
    Weetje zulke dingen zijn snel gebeurd je hebt soms geen erg in

Laat even weten als je meer duidelijkheid hebt

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zou de komende tijd even haar ontlasting in de gaten houden of het er uit is gekomen.

Bij hard plastic niet laxeren want dat kan voor meer schade zorgen.

Komt het er niet uit de komende dagen dan zou ik even bellen voor een foto wellicht om te zien of het ergens is blijven steken. ( zoiezo nu even bellen zodat de huisarts op de hoogte is, is wel fijn, ook ter geruststelling misschien)

Deze adviezen heb ik gegeven zonder te weten wat voor plastic...dus kijk maar even wat er voor jou van toepassing is ;)

5. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu heb je al gebeld? Laat even weten

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    ik zou zoiets ook niet afwachten maar contact opnemen met de arts.

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Het was een zacht stukje plastic, ze was met de mayonaisefles aan het spelen en ineens had ze een stukje van het etiket eraf gebeten. Zo'n doorsnede van 0,5 x 0,5 cm ongeveer. Het is dus zacht plastic. Ze lijkt er verder geen last meer van de hebben, dus ik denk dat ik nu maar gewoon even haar luiers in de gaten hou. Ze poept om de 2/3 dagen en donderdag was de laatste keer, dus ik verwacht morgen eigenlijk wel een poepluier. Mocht het daar niet bij zitten, of gaat ze ergens last van krijgen, bel ik sowieso even de huisarts maandag. Of denken jullie dat ik toch de huisartsenpost hiervoor moet bellen?

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n stukje van het etiket heeft geen scherpe randjes toch? En het is buigbaar. Ik denk dat ik de hap zou bellen gewoon voor het overleg. Je kindje is nog zo klein...
    Je kunt altijd even bellen om even te vragen wat verstandig is en wat niet. .

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Je kunt er in de meeste gevallen wel vanuitgaan dat wat door de slokdarm past ook door de rest van het darmstelsel past. (Als het was blijven steken had ze wel heel erg gekwijld aangezien ze dan niet meer kunnen slikken)

En dit is zacht ja. Als het goed is dan mag het tot 2 weken duren om eruit te werken. Kan zijn dat het niet meer herkenbaar is als zijnde plastic. Reisje door je verteringsstelsel is een behoorlijke aanslag ;)

Maar was het geen papieren etiket wat erop zat?

Deel Deze Pagina