Slaapjes van 45min: wanneer gingen jullie kindjes langer slapen overdag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MommyOwl, Dec 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Mijn dochtertje van 5 maanden slaapt, sinds dat ze 3 maanden is, overdag alleen maar dutjes van 45min. Meer heeft ze niet nodig, ze wordt echt super vrolijk en blij wakker. Vervolgens is ze 90min wakker, voordat ze begint te gapen en in haar oogjes te wrijven. Tijd voor het volgende dutje van 45min dus ;)

Ik vraag me af hoe lang ze deze korte dutjes gaat volhouden. Zal ze ooit overgaan op een ochtend- en middagslaapje van, zeg, 1,5-2 uur? Wat was jullie ervaring met jullie kindjes die ook een tijd lang dutjes van 45min deden overdag?

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons is dat rond 6 maanden overgegaan. Dat wil zeggen dat hij nu regelmatig 1 keer lang slaapt en verder korte slaapjes van 45 min. Dus helemaal omgeslagen is het niet en er zijn nog regelmatig dagen dat hij alle slaapjes 45 min volhoudt :)

3. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

May 13, 2013
    185
    0
    0
    Hier toen ze naar 1 slaapje ging:)

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    #4 Rian85, Dec 18, 2014
    Last edited: Dec 18, 2014
    Zl begint nu echt 2 langere slaapjes (1-2u) en 1 powernap (30-45 min) in de avond te houden dus zo rond 6/7 maand?

5. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    toen we naar 1 slaapje gingen, is ze ongeveer een uur in slaap. daarvoor deed ze alleen hazeslaapjes van max 20 min

6. sther3

sther3 Niet meer actief

Ohh ik wacht daar ook op, zoon is nu ruim zes maanden maar nog steeds maar 2x 30 min, als ik geluk heb. Ook wel eens maar een keer per dag 20-30 min. Dus hier is het nog niet verbeterd..

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Onze zoon pas sinds een paar weken! 'S Ochtends een uur of anderhalf uur en 's middags nog een keer. Daarvoor vanaf 7 maanden een paar maanden lang slechts 2 keer een half uur per dag! Meer had hij ook niet nodig.

8. Divatje

Divatje Bekend lid

Aug 22, 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ehh...niet...?:)

Ons zoontje deed het als baby al; met veel pijn en moeite in slaap te krijgen en na 30-45 weer wakker.

Nu doet hij al tijden 1 middagslaapje, alsnog van een klein uurtje. Soms langer, maar dat is meer uitzondering dan regel.

9. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Die van mij is pas 3 maanden maar zodra hij wakker wordt na 45 min geef ik hem zijn speentje en hij tukt zonder mokken weer 45 min erbij. Dat is sinds een maand. Het lijkt wel of slapen zijn hobby begint te worden😀

10. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is dat erg dan? Kind hier is iets jonger maar ik heb geen last van die slaapjes...

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier sinds twee dagen! Ik ben helemaal verbaasd tot op heden. Ik hoop dat het zo blijft haha. .Maar dat weet je natuurlijk ook nooit dus ik juich niet te hard :p

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Niet erg maar die van mij werd er echt niet vrolijk wakker van. Dan is het gewoon krijsen helaas :(

13. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is wat minder leuk inderdaad.

14. sther3

sther3 Niet meer actief

Nou, op zich niet, hij is hartstikke gezellig, maar tegen een uur of 1600 is ie het zat, wil die alleen nog maar bij je zitten en om 1730 breng ik hem dan maar helemaal naar bed.

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Pas na bijna twee jaar. Oudste is nu drie en sinds ze ongeveer 20 mnd was is ze zo'n anderhalf a twee uur gaan slapen. Dit doet ze nu nog. Voor die tijd waren het altijd alleen maar korte slaapjes van ongeveer 45 a 50 minuten. Ik heb er nooit zo n probleem van gemaakt, ze deed het er goed op en was gewoon vrolijk. Ze sliep wel altijd uit tot half 9 trouwens, dus wellicht had dit er iets mee te maken.

De jongste van bijna 3 mnd doet ook alleen maar slaapjes van 45 minuten. Ik vind het eigenlijk wel handig en gezellig- hoef ik tenminste nooit ergens lang op te wachten omdat ze slaapt. Ik zie wel of dit in de toekomst nog gaat veranderen, maar zolang ze vrolijk is en goed groeit, maak ik me er geen zorgen over.

16. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Mijn zoontje had dat ook als baby zijnde... toen hij naar 2 slaapjes ging, ging het al veel beter, maar toen hij naar 1 slaapje ging (al met 11 maanden oud) is het echt verbeterd. Nu slaapt hij nog steeds (2 jaar oud) 1,5 tot 2,5 uur. Heerlijk vind ik het :)

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Rond de 9 maanden. Ze ging vanaf 8 maanden 2 halve dagen naar het kdv - en daar pakte ze het ritme wat beter op dan thuis. Echt bizar.
    Toen sliep ze 90 minuten..
    En langzaamaan kwam dat thuis ook met een maand of 11...

Ik vond het zelf heel vermoeiend. 45 minuten slapen, 45 minuten wakker en weer moe.. Ik had het gevoel alsof ik haar de hele dag in en uit bed aan het halen was. Even tijd voor mezelf als ze sliep was zo om - dan deed ik ook heel zachtjes want ik wilde haar niet wéér wakker maken..

Maar oke... Na haar 2e verjaardag sliep ze helemaal niet meer overdag. En hoewel ze inmiddels 6 is, heeft ze nog steeds een hekel aan slapen ;) . Zelfs als ze kapot moe is.

18. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging onze dochter met 3 maanden steeds beter slapen overdag. Na 45 min hoorde ik haar even maar meestal viel ze wel weer in slaap zodra ik haar het speentje gaf. Dat moest ik soms ook wel meerdere keren herhalen ;) Sinds ze 4 maanden is slaapt ze ongeveer 3x per dag 2 uurtjes. Soms hoor ik haar helemaal niet na 45-60 min en soms even maar dan valt ze zelf weer in slaap. Ik ga ook pas kijken en speentje geven als ze blijft brabbelen ;)

19. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Volgens mij is de eerste natuurlijke slaapcyclus 45 minuten. Eigenlijk dus wel logisch dat ze dan (even) wakker worden. Maar net als al meer moeders hadden geschreven laat ik haar dan weer even brabbelen of ze pakt de speen en slaapt verder.

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze zoon slaapt ook maar blokjes van een half uur tot drie kwartier. Dit doet hij eigenlijk al sinds hij twee weken is.
    Ik vind het ook erg vermoeiend omdat ik ook nog een peuter er bij heb die haar aandacht nodig heeft.
    Maar dit is gewoon zijn ritme. Hij is dan gewoon vrolijk en klaarwakker.

'S nachts slaapt hij wel klokje rond. Soms nog langer ook. Dus hij komt al met al wel op zijn slaapuren.

Een kindje tussen de 3 en 6 maanden heeft zo'n 15 tot 18 uren slaap nodig op een dag.

Zolang je zoontje maar wel tevreden is als hij wakker is, dan is het goed.
    Niet elke baby is een slaapkop (helaas ;))

Share This Page