Nav van het huizenjachtfrustratietopic..... Wie is er nog meer op huizenjacht of heeft kort geleden een ander huis gekocht? Wij hebben ons huis nu verkocht en het blijkt echt lastig te zijn om een ander huis te vinden. 3 huizen wilden we gaan kijken maar die zijn al verkocht (2 binnen 1 week tijd). Op 2 huizen geboden, zijn beiden aan onze neus voorbij gegaan. En andere woningen zijn toch niet wat we zoeken. Al is het echt verrassend hoe huizen in het echt zijn. Foto's en beschrijving zeggen echt lang niet alles. Sommige huizen leken op foto's e.d. echt niet veel, maar waren in het echt prima en verrassend ruim. Anderen leken geweldig en waren dat in het echt juist niet. We zoeken nu een week of 6. In het begin hebben we ons best smal ingesteld qua staat van het huis, grootte, buurt etc. Naar mate de tijd vorderd stellen we ons steeds breder in, en dat helpt wel. Je ziet dan ineens veel meer mogelijkheden. Maar toch blijft het lastig. Ga morgen nog 1 bezichtiging voor een huis aanvragen. Mocht dat huis het niet zijn, dan staat er echt niks te koop wat voldoet. We hebben gelukkig nog even de tijd, maar ja.... de onzekerheid he..... toch lastig om mee om te gaan.
Ik schreef net al in t andere topic. Wij hebben ons droomhuis gevonden dit jaar, maar daar hebben we 1 concessie in moeten doen...we hebben een aankoopmakelaar in moeten schakelen om snel genoeg te kunnen zijn.
Oh ja dat herken ik! Wij hebben afgelopen juli ons eerste huis gekocht. We hadden een aantal dingen waar we geen concessies op wilde doen (we wilde perse een tuin en in bepaalde buurten en minstens 3 slaapkamers en 3 verdiepingen). En je raad het : beperkt budget. Alle huizen staan hier heel kort te koop, velen gaan nog boven de vraagprijs weg. Op de dag dat we hier gingen kijken kwamen er 13 kijkers.. Het was echt erop of eronder..
Ja, dat hebben wij ook overwogen. Maar we hebben nu zoveel bezichtigingen gedaan met zo ongeveer alle makelaars uit onze omgeving. Die weten precies wat we zoeken en waar. Als zij iets binnen krijgen dan nemen ze contact met ons op. Die toezeggingen hebben we binnen. En dat levert hen geld op uiteraard, want daardoor hoeven ze geen foto's, tekst, internetplaatsingen etc doen. Ze kunnen ons meteen benaderen zodra ze een huis binnenkrijgen met de overweging van de verkoper te willen verkopen. Dus op zich leek ons dit ook wel een goede manier.
Zo overspannen is de markt hier gelukkig niet. Al trekt het ineens wel enorm aan. Ben wel heel blij dat wij ons huis nu kwijt zijn en wat dat betreft in een goede uitgangspositie zitten. Ons budget is prima, dus dat is het ook niet. We willen wel in een bepaalde buurt of zeer nabije omgeving blijven. We gaan er vanuit dat de komende tijd echt nog wel iets passends op de markt komt. Kan eigenlijk niet anders als ik kijk naar wat het laatste jaar op de markt is gekomen. Mocht er echt niks komen, dan moeten we maar tijdelijk huren. Liever niet, want met 5 man verhuizen tijdelijk en daarna nog een keer, dat zie ik eigenlijk heeeeeelemaal niet zitten. Maar ja..... een huis kopen wat niet echt goed voelt en het eigenlijk ook niet helemaal is, al helemaal niet.... dusssss...... pfffff.....
Tja,wij krijgen volgende maand de sleutel. Heb ook een topic geopend of het nou nuttig is om een aankoopmakelaar in te schakelen (nee dus ) Maar,ja woon in het oosten en daar is het niet zo'n gekkenhuis als in de randstad. Ons toekomstige huis stond al 3 jaar te koop en het is geen krot. Zelf het bieden gedaan en nog mooi wat van de prijs af kunnen krijgen. Heerlijk vrijstaand huisje voor weinig. Succes!
Oh, in het Oosten is het echt prima kopen ja. Helemaal in het Zuiden ook. Nou helaas wonen wij daar niet. Ook niet in de Randstad of andere overspannen huizengebieden gelukkig. Lijkt me echt niks om daar te moeten kopen. Een vriendin van mij heeft verkocht in de Randstad en is naar het Zuiden gegaan. Dat was nog eens een goede deal
Ja vreselijk he! Wij hebben op hoop van zegen de vraagprijs geboden ovv. Die onder ons scheelde 2.500,- en zonder voorbehoud.. zij hebben de makelaar daarna nog 3 keer gebeld met de vraag wat ze moesten bieden om het huis alsnog te krijgen :') Maar voor jullie ziet het er prima uit dan toch, dan is het meer een kwestie van afwachten en geduld hebben, hoe moeilijkdat ook is!
Ja, inderdaad.... geduld geduld geduld..... moeilijk moeilijk moeilijk.... Dan hadden jullie echt geluk zeg. Veel mensen zouden akkoord zijn gegaan met die zonder voorbehoud en de verkoper had met hen in zee mogen gaan als ze hoger geboden hadden. Dat is ook zo lekker. Ben je rond gekomen, denk je, ik heb het en dan kan de ander er nog vanaf tot daadwerkelijk het voorlopig koopcontract is getekend. Is natuurlijk niet netjes, maar het gebeurd. Ik heb bedacht dat ik, als we rond zijn, ga zeggen dat ik wel hun woord wil dat we ook echt een deal hebben en het uit de verkoop gaat.
Wij hebben pas geleden een eensgezinswoning gekocht . Een opknappertje, maar wel echt een droomhuis. Uiteindelijk de woning verkregen d.m.v. een soort van loting (iedereen mag 1 bod uitbrengen en de hoogste wint). De nummer twee was er echt ziek van, zo vertelde de makelaar . Wij hebben trouwens heel veel aan onze aankoopmakelaar gehad. Hij kon aan info komen die je normaliter niet zo snel krijgt, daarnaast werden bepaalde dingen gewoon beter besproken en wist hij wat een gangbare prijs was voor het huis. Uiteindelijk blijkt het nog meer een 'gouden deal' te zijn dan we aanvankelijk hadden verwacht. Dus wat een aankoopmakelaar betreft zou ik zeggen; Ja! doen!
Mijn eerste reactie op ons huis ( toen mijn man voorstelde om daar te kijken) was een keiharde NEE! Maar 2 slaapkamers boven en 1 beneden en niet echt een standaard tuin.. Er woont een oude vrouw in nl. Toch wezen kijken en de slaapkamers zijn heerlijk groot en met de tuin rondom kun je heel wat moois maken. Maar het huis is prima onderhouden en ben er om eerlijk te zijn een beetje verliefd op geworden. Wij wonen in een middelgroot dorp en er staan hier niet zoveel huizen te koop.
Oh, dat heb ik al bij een paar huizen gehad, dat mijn man zei 'we gaan kijken' en ik NEE zei. Toch maar gedaan. En andersom ook. En daarbij bleken dingen soms wel wat en soms niks. Dus ach.... gewoon gaan kijken is nu ons motto geworden Verbouwen of aanbouwen of zoiets wilde ik eerst niet. Maar zelfs daarin ben ik nu heeeeel flexibel geworden. Het kan verkeren dus. We hebben ook nog ff de tijd. Ik hoop dat ik die rust kan bewaren als we straks echt kort op de deadline zitten.....
Ohhh, dat is spannend ja. Hadden ze dat hier maar gedaan. Had ik eerlijker gevonden dan dat er nu ineens een tweede bieder uit het niets kwam en die er uiteindelijk mee vandoor is gegaan terwijl wij lang aan het lijntje gehouden zijn en door zelf een deadline te stellen eindelijk duidelijkheid kregen. Slecht van hun makelaar. Daar doe ik liever geen zaken meer mee.
Ja,snap dat je concessies gaat doen op een gegeven moment. Wij gaan niet verbouwen maar wel andere vloeren,tuin veranderen en ooit een andere keuken. Mijn man was helemaal weg van het huis,dit was het eerste huis wat we bekeken hebben. Ik had in m'n hoofd om na een week nog een 2e bezichtiging te doen ( had me goed ingelezen op internet ) Maar manlief heeft een uur na de bezichtiging al gebeld en een bod neergelegd 😂 Na het bod zegt hij ook nog eens dat we niet al te enthousiast over moesten komen, nou toen kon je me echt opvegen 😂😂😂😂
pffff.... worden er ondertussen moe van. Wij zijn nu een jaar op zoek. Tot juni waren wij van plan om naar Almere te verhuizen. Wat de prijzen betreft voor ons toen een goed plan en wij wilden graag ook naar een stad. Heel wat leuke huizen gezien en zelfs 2 keer een bod uitgebracht. Ondertussen is onze privesituatie verandert en zijn wij op zoek naar een huis in het dorp waar wij wonen. Prijzen zijn stukken hoger. Ondertussen 4 huizen bekeken. In de woonwijk waar wij een huis zoeken staan 2 huizen die wij hebben bekeken. Prijsverschil van de vraagprijs is 20.000. In het duurdere huis moet de keuken vernieuwd worden (hij is 16 jaar oud, oud apperatuur, te laag aanrechtblad dus wij zouden er graag een nieuwe in willen waarvoor wij niet direct het geld voor hebben) Het duurdere huis heeft ook ruimere slaapkamers wat ik onwijs jammer vind bij het goedkopere huis en de tuin van het duurdere huis zit op het noorden. Behalve dat vind ik het ook jammer dat dat het goedkopere huis een hele kleine hal heeft. Voordelen van het goedkopere huis zijn wel: beneden en in de badkame vloerverwarming, onderhoud is allemaal gedaan, oven en vaatwasser vervangen in 2015. VL vind het goedkope huis echt top...dat is het ook. (alleen die gang... kun je geen kinderwagen in laten staan + schoenenkastje. Hoe lossen wij dat op???) ondertussen een lang verhaal geworden maar wat een ellende onze huizenjacht :S
Leuk topic! Wij hebben ons droomhuis nu gekocht onder voorbehoud. We hebben tot juni de tijd om ons eigen huis te verkopen. Lukt dit niet, dan kunnen we de koop nog ontbinden. Ons huis komt per 26 september op de markt. Deze week worden er foto's binnen en luchtfoto's van buiten gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Ons huis zit best in een hoge prijsklasse, hoop dat daar genoeg markt voor is. Duimen dus!
Het is inderdaad een goede methode. Nou ging het hier uiteindelijk ook niet voor de regeltjes. Zo zou er maar één bezichtiging plaatsvinden. Alle 'kandidaten' hadden die dag allemaal de kans om te komen. Eén kans dus. En toch werd er de dag daarna nog een bezichtiging gepland waar nog meer mensen bij op kwamen draven. Ik vind het ook dat je dit moreel gezien niet kan maken wat die makelaar geflikt heeft. Als je een bod hebt geaccepteerd, dan gewoon dikke pech voor de nieuwe bieder. Toch?
Whaha geweldig. Dan had ik ook gelachen hoor. Maar lekker toch dat dit HET huis was. Dat gevoel is gewoon super.
Ow mennn ... 1 jaar... Pffff... Ehm, grote hal heb je echt niet nodig. Kinderwagen is maar tijdelijk en schoenen kunnen ook best in een andere kast of onder het bed of zo. Hoeveel vierkante meters is dat duurdere huis groter? En qua tuin? Hoe diep zijn de tuinen? We hebben nu ook een tuin op het Noorden en dat is echt geen probleem. Juist fijn vind ik.
Spannend. Wel fijn om het zo te doen. Huizen in hogere prijsklasse verkopen nu ook beter omdat de rente zo laag is en de markt weer aantrekt.