Last van litteken weefsel, word zoiets vergoed om er wat aan te Laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 23 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb 4 jaar geleden bij de bevalling een knip gehad, dit is gehecht en nu zit daar een extra stukje vel.. Hier heb ik heel erg veel last van. Zou dat vergoed worden om dat weg te laten halen?

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Hechting te snel los gegaan? Even naar de ha gaan, vertellen dat je er last van hebt. Deze helpt je dan verder.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik heb geen knip gehad wel gescheurd en gehecht en echt lang last gehad zelfs met vrijen deed echt zo zeer

Pas na ruim 2 jaar ging het over

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het pijn oplevert, dan zul je vast een medische indicatie krijgen om het te laten weghalen. Of het vergoed wordt, kun je nakijken in de polis van je ziektekostenverzekering. Je moet echter wel altijd eigen risico betalen.

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als je er echt last van hebt is of het wel of niet vergoed wordt toch niet van het grootste belang. Ik zou eerst maar eens checken of er wat aan gedaan kan worden en zo ja, wat dan. Dan hoor je vanzelf hoe het met kosten zit.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik zou het even goed navragen en je eigen verzekering bellen. Veel van zulke dingen worden vaak door verzekeringen alsnog gezien als cosmetisch en dus zonder vergoeding. Daar kan niemand je vanaf hier antwoord op geven ben ik bang :). Wat mijn voorgangers ook al zeiden: ga naar de huisarts.

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook gehad. En deels vergoed. Dus wel eigen risico, maar verder geen dure rekening gehad.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook last van gehad, maar niet 4 jaar mee gelopen. Ik heb het dus nog via mijn verloskundige kunnen regelen en die heeft mij een doorverwijzing voor de gun gegeven, waardoor het vergoed werd. Normaliter hoort dit niet meer bij de nazorg, dus zou als je het echt wilt weten, gewoon even bellen.
    Bij mij is er overigens 2 keer littekenweefsel van de knip weggebrand... Au!!!

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Eerst naar de huisarts. Die kan dan nagaan of je naar de gyn of bijvoorbeeld plastisch chirurg moet. Deze kunnen controleren wat er gedaan moeten worden en dan ook aangeven of het onder de basisverzekering val, er een machtiging nodig is of je het zelf zal moeten betalen.
    Soms kan de huisarts het trouwens zelf af. Bij mijn moeder was een zenuw meegehecht, dat heeft de huisarts opgelost. Dat kost dan helemaal niets.

Deel Deze Pagina