Hoi! Ik weet niet of dit in deze rubriek thuishoort, maar ik probeer het toch even. Momenteel werk ik twee dagen in de week als marketingmedewerker. Ik ben daar een soort van ingerold zonder er echt een specifieke opleiding voor gevolgd te hebben. Al een tijdje merk ik dat ik niet helemaal op mijn plek zit. Ik mis de kennis en ik besef steeds meer dat dit niet het soort werk is waar ik voldoening uit haal en waar ik me graag in wil ontwikkelen. Maar hoe nu verder? Heeft iemand van jullie ervaring met een loopbaancoach of verandering van werk? Ik zou dolgraag een baan hebben waar ik me compleet op mijn plek voel, waar ik met plezier naar toe ga en waar ik voldoening uit haal. Maar hoe kom je erachter wat dat precies is? Ik vind het zo lastig en ik loop nu vast...
Zou je in ieder geval al op kunnen schrijven wat je absoluut niet leuk lijkt en waarom? Ik ben destijds door middel van wegstrepen ook aan mijn huidige werkveld gekomen.
Bedankt voor je reactie. Ik kan inmiddels wel opschrijven wat me wel en niet leuk lijkt ja... Hoe is jouw overstap gegaan? Moest je daarvoor ook een nieuwe opleiding volgen?
Ik heb in mijn studententijd een studieswitch gemaakt van retail naar hulpverlening, dus het is wel een andere situatie. Maar denk dat je zelf met wegstrepen, praten en meelopen met mensen in je omgeving ook al een heel eind komt.