Hai, zijn er hier brandweervrouwen , beroeps of vrijwillig? Ik wil namelijk solliciteren bij de vrijwillige, maar ik wil ook graag zwanger en moeder worden.. Wil dus graag ervaringen en/of tips lieve groet en alvast bedankt
Ik werk bij de brandweer... Als centralist op de meldkamer Heb wel geblust. Zwanger is het niet te doen. (is mijn mening) Te veel risico. En met kinderen, ja, als jij per direct oppas kan regelen als de pieper gaat. Want het is natuurlijk wel de bedoeling dat je komt... Hoe staat je man er tegenover? Want het vraagt van hem ook heel wat! Hij zit s avonds en snachts met de kids. En als je een grote brand hebt ben je soms wel 8 uur aan het blussen. En je kan niet halverwege zeggen, ik ga nu naar huis... Maar goed, dit is natuurlijk niet alleen bij vrouwen, maar ook bij mannen het geval. Waar woon je? Als ik vragen mag? Bel anders eens met de brandweer in je plaats en praat er met hun over. Ze zitten vaak te springen om vrijwilligers, maar ook op de dag. 's avonds en 's nachts krijgen ze die wagen vaak wel vol... Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je meer wil weten roep je maar!
hi mo666, thnx voor je reactie. Het is ook niet mijn bedoeling om zwanger op de uitruk te zitten! Even mijn situatie kort uitleggen.. Ik ben nu 23, heb vanaf mn 11e bij de jeugdbrandweer gezeten in mijn gemeente, (buurt eindhoven) en ben nu blijven plakken als leiding bij de jeugd. Dit alles omdat ik nog altijd het doel had om te solliciteren, maar telkens kwam er iets tussen... Studie, werk, wonen. Nu is alles op zn plek, ik heb werk in mijn woonplaats en een woning... Maar nu wil ik dus kinderen...En zit ik in dubio, elke keer als de pieper van mn vrienden gaat kan ik wel janken, want ik mag nog altijd niet mee:-s Ze denken bij de brw dat ik dit voorjaar ga solliciteren, maar wie weet ben ik dan wel zwanger (hoop ik). Mijn vraag is dan ook of je als zwangere wel op curus mag? Is het bv schadelijk voor je beeb om met ademlucht te lopen? Kijk ik kan het ook aan een vriendin vragen, ook brwvrouw, maar wil liever niet dat onze kinderwens op straat ligt... Snappie? Sorry voor t lange verhaal....
Ik weet niet of je ademlucht mag lopen als je zwanger bent. Het lijkt mij wel. Het enige is, dat het allemaal lichamelijk wel erg zwaar is als je zwanger bent. Het lopen op zich, is al vrij zwaar, laat staan als je fles niet lekker zit omdat de boel niet strak om je buik enzo kan... Slangen rollen met een buik van 7 maanden, nou mij niet gezien hoor! hahaha Maar goed, wie weet heb jij een topconditie en valt dat allemaal wel mee. Examen bijvoorbeeld moet je een pop verslepen van een kilo of 70. (levensecht) Nou ik zie mezelf dat echt niet doen nu. Kan nog geeneens de hond uitlaten! Maar ja, om nou alles op te geven voor een eventuele zwangerschap is ook niks... Als het om mijzelf ging zou ik hetvolgende doen. Wachten tot de kleine geboren is en me dan opgeven. Je loopt geen risico omdat je zwanger bent en je hoeft ook niet dubbel gekeurd. (want als je terug komt van je verlof, moet je dus weeeeer die stomme test doen) Ook als de kleine er eenmaal is, kan je voor jezelf besluiten of je er tijd voor hebt en of het je nog wel leuk lijkt. Maar goed, dat ben ik he... Je moet t natuurlijk helemaal zelf weten! Kan je niet een gesprek aangaan met de commandant ofzo? Zij weten meestal wel wat ze ermee aanmoeten. Of toch je brandweervrouwvriendin. (maar dan moet ze wel zwanger zijn geweest in de repressieve dienst, anders heb je er nog niks aan ) Want voor de duidelijkheid, ik ruk dus nu niet meer uit. Ook niet gedaan tijdens mn zwangerschap...
hartstikke thnx voor je, vlugge, antwoord. Ik vind het gewoon moeilijk.... Nu is eindelijk alles op zn plekje om mn brandweerdroom achterna te gaan.... wil ik ineens kinderen... (en mn mannetje ook)... Haha, gekke ik... Maja, ik heb altijd gezegd dat mn mannetje en ooit mn gezinnetje voor carriere of brandweer komen... dussss dilemma's..
Ja, t is supermoeilijk. Vooral omdat t zoveel vrije tijd kost. Het liefst ga ik ook weer de wagen op, maar dat is voor mij gewoon geen optie. Daarom sta ik er misschien ook wel wat sceptisch tegenover hoor! Laat je door mij niet afschrikken. Het kan natuurlijk heel goed samen. Kinderen en brandweer. Alleen denk ik dat zwanger zijn en brandweer een te groot risico is.