Goed tehuis gezocht voor lieve poes (of 2).....

Discussion in 'Te koop aangeboden' started by Ma2Be, Oct 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Enkele weken geleden is mijn moeder overleden *snif*. Ze was alleen en had 3 hele lieve katten, Felix, een kater van 5, Loekie een poes van 17, en Kitty van 8. Ik heb mama beloofd dat ik mijn best zou doen voor haar poezen zodat ze allemaal goed terecht komen. Bij ons kunnen ze niet terecht. Wij hebben al een poes en een hond en meer kan er echt niet bij.

Felix de stoere kater is inmiddels naar Belgie verhuisd, met mijn tante mee, en begint daar wel redelijk te aarden.

Voor Kitty (en misschien Loekie) zoek ik een nieuw baasje. Kitty is ooit met haar nestje, nog 3 andere kittens van ongeveer 5 weken oud, in het bos gevonden door mijn moeder, en met pijn en moeite gevangen en mee naar huis genomen. Kitty heeft toen in het begin veel gezondheidsklachten gehad, wormen etc, en is daardoor erg klein gebleven. Als je haar ziet, is het net een poesje van 8/9 maanden oud, heel klein en pluizig. En zoooo lief! Een parmantig klein mini-dametje is het, en echt een poes zonder problemen, gebruiksaanwijzing of iets dergelijks. Ik denk dat ze ook zeker goed zal kunnen met kleine kindjes, ze zal namelijk nooit krabben ofzo.
    Kitty is gewend overdag wat buiten te kunnen wandelen, maar blijft dicht bij huis en is ook graag binnen.

Loekie is een wat andere zaak. Loek is alweer 17 jaar, ik heb haar al sinds ik 16 ben. Ze is echt op leeftijd en niet echt goed van gezondheid meer (slechte leverfunctie, krijgt ze dieetvoer voor). Deze poes heeft afgelopen jaar bij ons in huis gewoond, maar het ging niet goed met onze hond samen en ze was gewoon niet gelukkig, want door de hond kon ze niet naar beneden en woonde dus vooral boven, terwijl ze graag een beetje in de tuin onder een struik ligt of een rondje wandelt. Dat niet gelukkig zijn vanwege het niet naar buiten kunnen, uitte zich in naast de bak plassen.
    Ze is daarom een maand of 3 geleden weer teruggegaan naar mama, die al ziek was en uiteindelijk toch nog snel en onverwacht is overleden 3 weken geleden.

Ik ben bang dat we Loekie eigenlijk misschien beter kunnen laten inslapen. Voor zo'n oude poes is weer een verhuizing wel ingrijpend, en ook, ik ben realistisch, omdat ze niet helemaal gezond meer is, vind ik het moeilijk om andere mensen met de toekomstige dierenartskosten en verzorging op te zadelen.. En die kan je wel verwachten met een poes van 17. Daarnaast is het een dame op leeftijd, die moet niet teveel drukte om zich heen hebben, dat is ze ook niet gewend.

Maar het allerliefste zou ik eigenlijk zien dat die twee lieve poezen-meiden samen terecht zouden kunnen bij iemand die voor beiden een goed huis kan bieden. Ik gun Loekie aan de andere kant ook zo erg een fijn thuis waar ze rustig haar laatste levensmaanden / jaren kan slijten. Dat heeft ze verdiend want het is echt een lieve superpoes, en ik vind het ook erg moeilijk om de beslissing te nemen haar in te laten slapen terwijl ze misschien best nog even meegaat.

In de meest ideale situatie gaat Loekie namelijk heus nog wel een paar jaar mee, en dan zou het juist fijn zijn als ze met haar vriendinnetje samen haar laatste dagen mag doorbrengen in een fijn en rustig huis, samen met haar poezevriendin Kitty.

Allebei de poezen zijn gewoon 'huis-tuin-en keuken-katten', zwart met witte pootjes en befjes.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat iemand op dit forum bijvoorbeeld ouders of kennissen heeft die met pensioen zijn, of een alleenstaande kennis of familielid heeft, die wel wat gezelschap kunnen gebruiken. Ik denk dat een gezin ook nog wel zou gaan, als de poesjes wel de ruimte hebben waar ze zich aan de kinderdrukte kunnen onttrekken. En dat geldt dan met name voor Loekie natuurlijk. Een huis met een tuin is voor beiden wel een vereiste en liefst niet aan een drukke weg want dat zijn ze niet gewend.

Ik hoop zo dat ik een goed thuis vind, liefst voor allebei samen dus. Maar ja, wie zou er nou twee poezen op willen nemen..?

Wie-o-wie kan me hierbij helpen! Ook al kan je ze zelf niet opnemen, vraag eens rond in je omgeving, of als je misschien tips of links hebt, dan ben ik ook al hartstikke blij!

ALvast bedankt..

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Gecondoleerd. Ik hoop dat je voor de poesjes een leuk huisje vind. Inslapen is ook zo wat. Ik heb helaas al twee katers van 4 jaar en een dochtertje van 1,5 dus ik denk niet dat ik Loekie een rustig huisje kan geven, al zou ik het met liefde doen.

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik ga het even overleggen, maar anders weet ik misschien nog wel een heel geschikt huisje bij familie van mij: 2 kattengekken van 60+ met nog één thuiswonende zoon van 24. Altijd rustig daar, en ze vangen wel vaker ongezonde beestjes op om ze nog een laatste goede periode te geven.

Anders zou ik het zelf erg graag doen, maar ik weet zeker dat mijn vriend over dat idee echt niet amused zal zijn.

Share This Page