Hoi meiden, Een tijd geleden opende ik hier een topic om jullie mening te vragen over of ik mijn zoontje verwend heb. Hij sliep toen slecht. Werd totaal overstuur wakker 's nachts en werd uiteindelijk pas rustig bij mij in bed. Deze behoefte is vanzelf overgegaan en hij slaapt al een hele tijd niet meer bij ons, maar het slaapprobleem is er helaas nog steeds: Tijn heeft bij elkaar denk ik maar een paar dagen doorgeslapen, de vlag ging al bijna uit hier.. maar na die paar dagen was het weer raak. En zo mogelijk erger dan ooit.. elke avond begint het om 21u en hij komt daarna op redelijk vaste tijden: 00u, 02.00, 03.00 en 04.30. Om half 5 is hij zo wakker dat hij niet meer wil slapen. Als hij midden in de nacht wakker wordt, is een speentje geven helaas niet genoeg. Hij wil echt even knuffelen en slaapt vaak heel snel weer, maar het breekt je nacht zo. En ik snap echt niet wat er is.. vanmiddag bij de ha geweest, niks kunnen vinden. Heb al geprobeerd een klein lichtje aan te laten, een slaapje overdag minder, later naar bed, eerder naar bed. Maar helaas maakt dit allemaal geen verschil. Er zitten wel bobbels op zn kaak, er komen denk ik kiesjes door, maar dat is al meer dan een maand zo. Ik ben een beetje ten einde raad.. Wie heeft er nog tips? Wie herkent dit? Is mijn zoontje gewoon een slechte slaper? Kan dit nog goed komen?
Uhm ik herken dit van bij een vriendin. Zoontje, 1,5 jaar, heeft elke nacht 2à3 knuffels van zn ouders nodig. Hij gaat huilen en stopt niet. Totdat hij vast wordt gepakt en geknuffeld. Hij valt dan bijna direct in hun armen in slaap. Ze hebben werkelijk àlles geprobeerd. Sorry. Ik hoop dat t bij jullie wel snel over is.
Ik denk het wel. Hier ook al een poos aan het sukkelen. Soms hoor ik mijn dochter nachten niet, en dan ineens is het weer volop raak. Daarna heeft ze wel vaak een tandje dat door is gekomen. Of ze heeft in een keer weer een nieuwe ontwikkeling. Gelukkig slaapt ze hier meestal wel weer snel door. En wordt ze ook niet zo vaak wakker als jouw zoontje. Wel pittig hoor, voor jullie.
Hier gaat het ook zo... Het is een heel tijd goed gegaan en nu gaat het al weken rommelig. Ik heb het idee dat ze erg veel droomt. Soms is een speentje genoeg en soms moeten we iets meer doen. Ik denk dat het bij deze leeftijd hoort....
Ik kan je maar 1 tip geven en dat is : go with the flow Maak je niet zo druk en maak je geen zorgen. Ja, het is soms vermoeiend, maar het wordt erger voor jezelf als je je eraan ergert. Gewoon accepteren dat het zo is, op een ander moment zelf meer rust inbouwen, en lekker verder gaan.
Heb je al eens een voeding geprobeerd? Mijn dochter heeft echt heel lang af en aan nog nachtvoedingen nodig gehad. En anders weer bij jou in bed proberen? Want als hij weer in slaap valt na een knuffel, in je eigen bed kan je dat praktisch slapend doen.
Dingen als 'overdag een slaapje minder' is een hele overgang en dat werkt niet in ene dus als je zoiets probeert zou je het langere tijd moeten proberen....maar zou eigenlijk niet teveel rommelen. Honger, tandjes/kiezen, warm/koud....misschien weer bij je in bed nemen?!?
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar dat heeft wisselend effect. De ene keer sliep hij daarna beter, de andere keer hetzelfde. Denk dat het beter slapen toeval was. zijn slaapritme overdag: Omdat hij de laatste tijd al om 5.30 wakker is, heeft hij een extra ochtendslaapje van 6.00-7.30 Verder: 9.00 - 10.30 13.00 - 15.00 De tijden kunnen iets verschillen, maar meestal ziet het er zo uit.
Ik denk het niet. Heb het zowel warmer als "kouder" voor hem gemaakt. Had helaas beide geen positief effect op zijn slapen
Ik leg hem eigenlijk altijd aan 's nachts, omdat hij op deze manier het snelst in slaap valt. Of hij echt honger heeft, weet ik niet, hij drinkt wel en na een paar slokjes slaapt hij alweer. En dan komt hij na een uur of 1.5 gewoon weer..
Dank je voor de tip. Dat doe ik ook hoor ik maak me alleen zorgen en vraag me af wat er nu weer aan de hand is. Als ik weet dat het een fase is kan ik het naast me neerleggen en mijn ritme aan dat van hem aanpassen, maar soms ben ik weleens bang dat dit niet meer overgaat en dat hij zo slecht blijft slapen.