hoesten!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boef12, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boef12

Boef12 Bekend lid

Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    Ok ik zit er ff doorheen :(.
    Onze kleine dame heeft al een maand of 2/3 problemen, het is begonnen met dan weer wel koorts dan weer geen koorts, en dus slecht slapen.
    Vrij snel kwam er hoesten bij, en dan bedoel ik hoesten tot kokhalzen aan toe.

Ik ben 3 keer naar de huisarts geweest en bij de derde keer heb ik een verwijzing voor de kinderarts gekregen.
    Ze had bij alle 3 de bezoeken een heldere indruk, vocht achter de oortjes maar dit moet geen probleem vormen en schone longetjes.
    Ze slaapt nog steeds slecht, word snachts regelmatig schreeuwend wakker en is dan bijna ontroostbaar.
    Ze hoest dan ook vreselijk en heeft de ene keer ondertemperatuur (36) en de andere keer verhoging (38), ook ooit is de temperatuur prima.
    Meer wel dan niet krijgt ze een zetpil voor het slapengaan ivm de verhoging voor het slapen.
    Bij de ondertemperatuur snachts voelt ze absoluut niet koud aan.
    De kinderarts heeft ivm de moeilijke ademhaling (ze klinkt vaak benauwd en ademt erg snel) en het hoesten een puffertje voorgeschreven salbutamol.
    Ook krijgt ze elke dag zoutoplossing neusspray voor het vocht achter de oortjes, op advies van de kinderarts.
    Ik heb vroeger ook een puffertje gehad en vl heeft ivm hooikoorts ventolin.
    Ze is vannacht weer van half1 tot kwart voor 3 wakker geweest, ze hoest dan verschrikkelijk.
    Waarschijnlijk ook door het huilen, ze wil dan alleen maar bij ons, maar bij ons in bed gaat net zo bagger als in der eigen bed.
    Oftwel vanalles bij elkaar, ze heeft ook nog een aantal andere dingen die sinds die tijd opvallen.

Dus al met al ellende, nu is mijn vraag herkennen mensen hier iets in en wat nu te doen.
    Toch maar weer naar de huisarts of nu naar de kinderarts of gewoon even afwachten?
    Hieronder haar "symptomen" en wat extra dingen die me opvallen:
    -hoesten
    -snotneus/loopneus
    -verhoging/ondertemperatuur
    -onhandig (valt veel, loopt al sinds 11 maanden)
    -snel huilen/licht prikkelbaar
    -slecht(er) eten
    -veel drinken
    -schrale licht rode huid bij randen luier(doet me denken aan hele lichte exceem)
    -gigantisch veel zeveren, tis net een lopende kraan!
    -snurken
    -snelle korte ademhaling

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Heb je al een luchtbevochtiger staan? Dat helpt hier fantastisch tegen het hoesten. En als het te erg wordt: aerosol. Maar dat moet de KA natuurlijk voorschrijven.

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Hoesten, snotneus, verkouden, eczeem, ouders met allergie zo te lezen. Ik denk dat ze allergisch is.
    Huisstofmijt? Honden/katten in huis?

Ik vind trouwens de "ondertemp" wel meevallen, 36 is wel normaal.
    Toch nog eens bespreken met de kinderarts zou ik doen.

Share This Page