Kale plek achterhoofdje - hoe lang duurt het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debbie2007, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ons ukkie (3mnd) heeft sinds een paar weken een duidelijke kale plek op haar achterhoofdje. De zijkanten worden nu ook erg dun. Ik maak me geen zorgen hoor, het nesthaar moet een keertje vervangen worden he.

Ik vraag me alleen af: hoe lang duurt het voor er nieuw haar komt, en wordt ze eerst helemaal kaal? Ik kan namelijk niet wachten tot ze haar mooie donkere krullenkopje krijgt.

Ach, en al blijft ze nog n jaar (lo)kaal... het blijft een moppie hoor... maakt me ook niets uit eigenlijk. ;)

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha kan nog wel even duren die plek komt door het liggen strax als ze meer gaan zitten komt het wel weer

3. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Hier duurde het wel tot een maand of 9.

Nu moeten we bijna iedere 2 maanden naar de kapper om het bij te houden :)

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ook een kale plek en de zijkanten ook helemaal van het rollen. Maar aan de zijkant komen alweer nieuwe haartjes alleen aan de achterkant nog een kale plek. Ik vind het wel komisch een kale plek met een rand haar eronder. Geen gezicht eigenlijk. :)
    Het ligt eraan hoe gauw je kleintje op zijn buik gaat rollen en gaat zitten dan heeft het haar weer kans om te gaan groeien, word nou nog teveel op gelegen. Dus geduld maar. ;)

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sorry op haar buik bedoelde ik het is een girl. :D

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva had ook een kale plek op haar achterhoofd (zoals alle baby's die haar hebben ;)) maar toen ze met 4 maanden zo ongeveer alleen nog maar op haar buik lag, ging het haar weer groeien. En toen ze met 6 maanden op haar buik ging slapen, kon het helemaal weer helemaal groeien. Nu is het haar bijna weer helemaal gelijk aan de rest van haar haar, het zit nu in haar nek, is ongeveer 5 cm lang.
    Het nesthaar is hier trouwens nooit uitgevallen, ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren eigenlijk. Wel is er een 2e laag haar onder gaan groeien, waardoor ze nu lekker dik haar heeft. Als je goed kijkt zie je wel dat het 2 lagen haar zijn, het groeit heel anders.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dat duurt nog wel even, die kale plek! :D Maar 't staat ook wel echt baby-achtig vind ik. Die haartjes die terugkomen zijn echt ruw door het schuren, ook zo grappig.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

op dag zitten er ineens allemaal kleine stoppeltjes.. dan is het bijna voorbij :)

wel leuk.. eerst kwam het babyhaar terug
    maar nu groeit op die plek ook het eerste echte haar :)
    ben benieuwd wat voor haar het nu uiteindelijk gaat worden :)

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier begint het nu sinds een weekje of 2 wat te groeien op die plek :)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij alyssa begint de kale plek op dr achterhoofd nu weg te trekken.
    ik kreeg op het cb al commentaar dat ik alyssa te weinig op dr buik leg.
    ze draait zelf op dr buik dus dat hoef ik niet te doen.

maar om ff terug te komen op je vraag, het kan dus wel ff duren.

liefs doris

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Bij Alyna is de kale plek bijna weg. :)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tot een maand of 7. het begon rond 3 maanden denk omdat ze zon dikke bos haar had dat het wat langer duurde. zodra ze meer ging zitten en minder liggen groeide de haren goed terug

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier is het niet echt meer zichtbaar.. laten het nog iets langer groeien en dan beetje bij knippen haha.
    Wel heeft ze 1 plekje waar helemaal geen haar meer opgroeid :(

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier beginnen er nu haartjes terug te komen. Maar van die volle bos die ze bij de geboorte had is bijna niks meer over. Helaas. Maar het komt vanzelf wel weer (zeker als ze mijn haar heeft)

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft helemaal geen kale plek gehad, dankzij een tip van onze kraamhulp. Zij adviseerde om zijde onder z'n koppetje te leggen over het lakentje. Dus heb ik drie 'sloopjes' genaaid, en hij heeft inderdaad geen kale plek gehad. 8)

16. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Isis heeft ook zo'n kale plek op d'r achterhoofdje, maar de haartjes bovenop en aan de zijkant groeien vrolijk verder hihi, zo'n lief gezicht eigenlijk :D

maar mevrouw is nu bijna 7 maanden en slaapt al enige tijd op haar buik en nu wordt de kale plek vervangen door stoppeltjes beginnend haar...
    ergens wel jammer, vind/vond het altijd zo fijn om er kusjes op te geven bij het kroelen....nu voel ik kleine stopeltjes hihi

17. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

esmee heeft ook een kale plek op haar achterhoofdje.. ze is nu 7 maand.. weet nog van mijn zusje toen ze klein was dat ze het ook had en toen ze eenmaal veel zat en kon lopen groeide dat weer aan... staat best grappig vindt ik zelf :)
    komt vanzelf wel weer goed...

Deel Deze Pagina