Onze dochter heeft nooit een loopfiets gehad, ze is al vroeg op een fiets met zjjwieltjes gaan fietsen, dat kon ze meteen goed. Zonder zijwieltjes is geen succes. Ze is 3,5 dus nog redelijk jong, maar omdat ze totaal geen balans heeft op de fiets dacht ik toch nog een loopfiets aan te schaffen. Dan is de stap naar fietsen zonder zijwieltjes minder groot. Welk loopfietsje raden jullie aan? Liefst niet te duur, omdat ze er geen jaren op zal fietsen.
Volgens mij maakt het allemaal niet zo gek veel uit, alleen de hoogte moet goed zijn. Dat wil zeggen dat ze als ze haar benen strekt met het voorste deel van haar voet bij de grond moeten kunnen, dus niet met platte voet. Ze moet zich afzetten met haar tenen zeg maar. Dat is wel iets om op te letten omdat de meeste loopfietsen door jongere kinderen gebruikt worden en misschien dan te laag voor haar zijn. Je kan de zadelhoogte van haar fiets meten, dat zal waarschijnlijk ongeveer de goede hoogte zijn. Kringloopwinkel of marktplaats misschien? Die dingen zijn zowat onverwoestbaar.
idd kijk naar een loop fiets waarvan je het zadel hoger kan zetten. zijn zoon word over 2 maanden 4 jaar en rijd al vanaf zijn 2e verjaardag op de pucky loopfiets. En dan het grote model met luchtbanden. het zadel kan bij hem nog steeds hoger en hij rijd er nog bijna dagelijks op ondanks dat hij ook zonder zijwielen kan fietsen zijn balans is door de loop fiets heel goed en hij trapte een paar maanden dus ook zo weg op een 12 inch fietsje zonder zij wielen.
Goede tip voor een verstelbaar zadel, daar ga ik op letten. Vanmiddag naar een fietsenzaak geweest, volgens de verkoper moet ze een Puky xl van 130 euro . Ze reed een rondje en vond er niks aan want ze viel steeds bijna om, dus vraag me af of ze er op wil fietsen. Nog maar even verder kijken!
Misschien een gek idee maar kun je de trappers en die stangen waar de trappers aan zitten niet tijdelijk van de fiets afhalen. En de zijwieltjes natuurlijk ook. Dan heb je ook een loopfiets
Wij hebben 2,5 maand geleden ook een loopfiets voor ons zoontje (3 maanden ouder dan jullie dochter) gekocht omdat hij slecht was in z'n balans. En we zagen direct effect, balans werd veel beter. Hadden we eerder moeten doen . En sinds 3 weken fietst hij zonder zijwieltjes! Wij hebben een loopfiets gekocht waar hij wel nog jaren mee zou kunnen, maar we wilden ook niet te veel geld uitgeven. Hij is er helemaal gek op en zelfs nu hij kan fietsen, wil hij nog heel regelmatig op zijn loopfiets. Wij hebben deze: Yipeeh Loopfiets 12 inch Racing Zwart Neon Groen Is echt een stoere (jongens) loopfiets, maar ze hebben dezelfde ook in het roze . Wij vinden het handvat aan het zadel ook erg handig. De fiets is niet zo zwaar en als zoontje het zat is, til je hem er zo mee op en trek je de loopfiets weer mee naar huis.
Ik zou er van marktplaats eentje in de buurt ophalen en je dochter even meenemen/passen. Als je hem voor langere termijn zou kopen zou ik zeggen van koop een duurzame Puky bijvoorbeeld (de middelste grootte Puky racer met 5 'spaken'), maar als het paar voor een half jaartje is voldoet elke loopfiets denk ik wel (met juiste zadelhoogte). Metaal, hout, duur, goedkoop, denk dat ze wel een half jaar meegaan. Puky tweedehands is wel heel waardevast, verkoopt makkelijk weer voor dezelfde prijs. Mijn dochter vindt het trouwens wel fijner haar hele voet op de grond te hebben met haar loopfiets, dan heeft ze meer kracht en langer de positie om af te zetten. Wat ik trouwens ook aanraad om los te leren fietsen, een fietsje met zo laag mogelijk zadel. Dat ze echt stevig hun platte voeten op de grond kunnen zetten. Hoe groot is haar huidige fiets met zijwieltjes nu, 12 inch, en kan ze goed bij de grond? Mijn dochter heeft met ruim 2,5 jaar leren losfietsen op een 10 inch fietsje. Toen ze eenmaal los kon fietsen kon ze makkelijk overstappen naar een grotere fiets (nu 14 inch), maar daar had ze nooit zo vroeg mee op kunnen leren losfietsen. Dan moeten ze echt goed de controle kunnen hebben/hanteren van de grootte/zwaarte fiets.
Ik merk idd dat ons zoontje dit ook erg fijn vind. Hij is ongeveer 1m en heeft een 12 inch loopfiets en fiets. Zadel staat goed laag, zodat hij met zijn voeten plat op de grond kan. Opstappen en afstappen van zijn fiets kan hij daardoor ook helemaal zelf en dat geeft veel zelfvertrouwen. Hij doet een paar stappen op zijn fiets alsof het een loopfiets is, trekt zijn voeten in, zet ze op de trappers en gaat er zo vandoor. Heeft totaal geen hulp van ons meer nodig. En als hij z'n balans toch verliest, heeft hij ook zo z'n voeten weer aan de grond. Voorlopig gaan wij zeker niet voor een grotere fiets.
Maar het is geen garantie denk ik.. mijn zoon kan prima op zijn loop fiets met 2 benen van de grond. En gaat ook als een speer op zijn 12 inch fiets met zijwieltjes. Maar hij kan niet zonder zijwieltjes fietsen.. al een paar keer geprobeerd maar het lukt niet..
https://www.bol.com/nl/p/yipeeh-metalen-loopfiets-wit-roze-12-inch/9200000039743530/ Die heb ik inderdaad gezien Yesera! Ik las in een review dat het stuur los kan raken, merk jij daar iets van? 2e hands is hier in de buurt niks te vinden, dat is wel jammer.
Waar ze nu op fietst is 12 inch, ik weet niet of ze plat met dr voeten op de grond kan, ga er morgen op letten.
Nee daar merken wij helemaal niks van Nientjje, maar mijn man heeft wel alles flink aangedraaid. Wij hebben wel net een ander model, eentje met een voetensteun en standaard. Ons zoontje maakt daar veel gebruik van. Hij vindt het geweldig om flink hard te gaan, z'n voeten in te trekken en daarop te zetten. Of hij gebruikt het meer als soort step. Weet niet of jullie dochter dat ook leuk zou vinden. Bijvoorbeeld deze: Yipeeh Loopfiets 12 inch Rose of: Yipeeh Loopfiets 12 inch Rose Wit Diegene die jij linkt is trouwens op bovenstaande site ook goedkoper . Wij hebben hem ook bij die site besteld en dat ging helemaal goed.
Ik lees hier met tenen bij de grond kunnen. Ik vind persoonlijk met platte voeten. Anders valt ze dus in het begin steeds bijna om. Dat is eng. Eerst leren om gewoon af te zetten met de voeten en dat kan als ze genoeg grip heeft. Als dat goed gaat gaan vanzelf de beentjes af en toe de lucht in en dat gaat dan steeds beter. Mijn dochter had er 1 vanaf 3 jaar en fietste los met haar 4e verjaardag. Mijn zoontje kreeg er 1 vanaf 2. Hij is nu 2,5 en kan al een flink stuk uitkarren met zn voeten van de grond. Een goedkope is prima, mn dochter heeft een Yipeeh was toen 25 euro.
Oh mijn dochter heeft deze Yippeeh. Was te koop in de supermarkt voor 25 euro. Nooit gebreken gehad. geen los stuur. Prima loopfiets.
Zat net naar die bovenste te kijken! Scheelt inderdaad 10 euro met bol.com, maar ze zijn gesloten tot 14 augustus . Goed te weten dat jullie er geen last van gehad hebben! Ga nog even verder googlen .
Nog geen ervaring met deze, maar wel met prijskiller. Goedkope roze loopfiets online kopen - Prijskiller.nl
Hier nu op zoek naar de puky en dan de middelste! Dochter heeft nu de kleinste maar wordt echt te klein. Middelste is de lr1 geloof ik met 6 spaken. Wil graag een puky, want degelijk en kan tegen een stootje.
Bedankt voor het meedenken, ik heb deze net besteld! https://www.xolt.nl/yipeeh-loopfiets-12-inch-rose