hallo dames even voor de goede orde ik heb 2 dochters 1 van 4 jaar en 1 van nu 19 maanden mijn oudste was 2,6 dat ze zindelijk was met drukken op de wc en met 2,10 dat ze dag en nacht gewoon droog was maar nu de jongste die was 18 maanden nu alweer 19 maanden en die is thuis al een maand zindelijk netjes op de muziek potje plassen en drukken ik heb haar zelf niet gedwongen en dat doe ik nog steeds niet want ik vind het al zo snel gaan allemaal en voor mij hoef ze nog niet zindelijk te wezen of zijn hoor want ik hoor ook vaaak van mensen nou dat is toch fijn kost je geen pampers meer ,maar dat vind ik zo onzin laat een kind kind wezen en op haar tempo hoor maar goed het begon zo als onze oudste naar de wc moest dan liep de jongste achter haar aan en dan deed ze haar kleding omhoog en roepte dan uit uit dus toen deed ik ook dat en zetten haar op het potje en de oudste op de wc en num van tijd had ze een plasje erin gedaan tuurlijk ze heeft wel eens een ongelukje gehad de 1a2 week maar nu helemaal niet . alleen wat ze nix vind is op de wc zelf dan loopt ze wel naar de wc dan zeg ze ook van potje potje terwijl ze naar de wc loopt terwijl het potje in de woonkamer staat. maar dan til ik haar op en ga ik op me hurken en dan ken ze mij vast houden terwijl ik een wcverkleiner heb maar goed maar dan doet ze heeeeeeeeeeeeeeeeel soms een plasje erin maar op haar muziekpotje gaat het goed zolang ik thuis bent .heeft ze geen luier om en gewoon haar onderbroek en legging of alleen jurkje aan zodra ze zegt plassen of potje dan help ik haar om haar onderbroek en legging uit te doen of jurkje een beetje omhoog te doen en dat gaat goed maarja nu komt het wat moet ik nou doen als we weg gaan ik doe een luier om maar als ze moet plassen zeg ze het ook potje of plassen maar heel soms echt heel soms doet ze het op de wc . en als ze het niet op de wc heeft gedaan ja dan heeft ze het in haar luier gedaan geef ook niet . maar ken moeilijk met het potje overal meenemen vind het best lastig
Potje meenemen op bezoek? En anders sticker kaart als ze op de wc plast? Mijn dochter is nu ook druk bezig met zindelijk, sta er precies het zelfde in als jij, geen druk en het hoeft van mij nog niet maar ze wil het graag
Heel goed toch? Zo begon het bij mijn dochter ook en die was met 24 mnd volledig zindelijk. Ik moest wel eens met de trein en dan nam ik een luier mee. Broek naar beneden, luier om, plassen, en onderbroek weer aan. Dat werkte goed totdat ze zichzelf te groot vond voor een luier met 22 mnd en het desnoods 2 uur ophield.... tja
mijn meisje (nu 20maanden) durfde eerst ook niet op de wc, en ineens ging de knop om en durfde ze wel met verkleiner. Heb toen een potette gekocht (soort reispotje en verkleiner in 1). Tot die tijd was het naar anderen potje mee en als we naar de winkels gingen krijsne omdat ze niet op de wc durfde en het ook niet inde luier wilde. Even een pittige tijd, hopelijk durft ze snel op de wc!
Misschien dat als je ergens op visite bent en er IS gewoon geen potje.. Dat ze wel moet EN ontdekt dat het niet eng is?