Hoi!! De titel zegt het eigenlijk al.. Mijn dochtertje is zooooo onwijs druk! Ze wil van alles tegelijk: op schoot, en staan (maar dat kan ze nog niet los) zitten en dan weer staan van alles pakken etc. Ook wil ze niet meer op t speelkleed op de grond..ze wil niks missen alles mee maken. Ik kan natuurlijk ook niet iedere seconde haar in de armen hebben. De nachten zijn verschrikkelijk want dan draait ze weer in wakker momentje op haar buik (ze kan niet terugrollen in bed op de een of andere manier) dus moet ik haar omdraaien anders zet ze t op een krijsen, paniek. Maar als ze eenmaal mij ziet begint ze te lachen is ze helemaal wakker en is ze klaar om gezellig te doen samen. Ik ben op... Hier nog meer mamas met enorm drukke kindjes? En hoe spelen jullie hier op in?
Wat betreft 's nachts; geen licht aan doen, niets zeggen, omdraaien en weer weglopen. Dan kan ze ook geen contact met je maken.
herkenbaar! alleen 's nachts slaapt ze wel lekker en draait ze niet op haar buik. maar voor dat ze slaapt moeten we haar regelmatig terug leggen omdat ze dan zo moe is dat ze zelf niet meer terug kan draaien. loop dan de kamer in en leg haar om en ga weer weg niet gezellig doen. en idd veel pakken, willen staan, proberen op te trekken. zitten wil ze niet eens! zal wel bij de leeftijd horen denk ik dan haha.
Dit is enorm herkenbaar! Toen mijn dochter die leeftijd had was ze ook zo enorm druk. Ik weet nog dat ik me toen regelmatig afvroeg of het wel 'normaal' was. En het was zeker slopend. Toen mijn dochter eenmaal kon lopen veranderde dit. En toen ze eenmaal een beetje kon praten helemaal. Ze vindt het heerlijk dat ze nu kan doen wat ze wil en zichzelf duidelijk kan maken
Hier ook 2 stuiterballetjes, een jongen en een meisje, dus wat geslacht betreft maakt het hier niet uit. Nu 4 en 2, maar ook als baby konden ze al geen minuut stilliggen/zitten. Gezellig op schoot? Alleen als ze ziek zijn. En ik ben zelf chronisch vermoeid, dus ik vind het bijzonder dat uitgerekend ik 2 van die energieke kinders op de wereld heb gezet haha. De nachten zijn slopend dan he. Hier nog zeker 2-3 keer eruit per nacht, gelukkig al minder dan in het begin. Heb je een man/vriend? Kan je de nachten afwisselen? Jij de ene, hij de volgende? Verdere tips: oma inschakelen voor een logeerpartijtje om even een nachtje bij te kunnen tanken? (Vraag in ieder geval hulp, het zinnetje 'ik ben op...' klinkt niet best) Sterkte!
Hahah stuiterballetjes..ja dat is wel een mooie bedankt voor de tips! Ga ze zeker uitproberen. Ook dat van dat logeren bij oma Ben zelf wat voorzichtig en kan haar nog maar moeilijk loslaten, maar zal er natuurlijk wel een keer aan moeten toegeven. Mijn vriend gaat er ook regelmatig uit en is wel een behoorlijke steun. Maar toch..we worden alletwee toch wakker
Wat ik de eerste keren heb gedaan voor het 'echte' logeren, is samen met kind(eren) bij oma (mijn moeder) slapen. En toen ze gewend waren (m.a.w. toen ik gewend was ) kon ik het goed loslaten en genieten van een nachtje rust. Succes!
Nog even een vraagje: is jullie kindje ook zo enthousiast met geluiden enzo? Het zoontje van een vriendin was hier met haar en bleef ook een nachtje slapen maar dat ventje was elke keer in tranen als zij geluidjes maakte. Ook probeerde ze constant hem te pakken en te bijten of aan zijn haartjes te trekken. Echt puur uit enthousiasme. Ik word een beetje gek van iedereen die mij een druk kind vind hebben. Het woord ADHD begint al te vallen...
Mijn zoontje is ook een echte druktemaker. Stilzitten is zeldzaam, eigenlijk alleen bij het eten of als hij ziek is. Het went eigenlijk wel. Gisteren waren we met vrienden en hun zoontje van 20 maanden op pad. Hun zoontje blijft lief zitten en wij rennen de hele tijd achter onze dreumes aan. Wij krijgen ook regelmatig opmerkingen als 'zo, dat is een actief ventje'. Ik zit er niet mee, maar dat komt ook omdat hij altijd heel goed geslapen heeft. Hij slaapt nog steeds zo'n 14 uur per dag en de overige 10 uur is hij in beweging. Straks op vakantie wordt het ook 3 weken lang achter hem aan hobbelen
En oh ja: hij maakt ook vrijwel continu geluid... Hij praat nog niet, nog maar een paar woordjes, maar vanaf dat hij heel klein was maakte hij al de vreemdste geluiden. Echt dat mensen ervan opkeken. Iemand maakte ooit de opmerking 'hij is wel vocaal'... Pffft, da's gewoon een mooi woord voor herriemaker! Maar hij schreeuwt of huilt niet, het is gewoon geluid maken, op z'n eigen manier.