goede schoenen welke zool?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by silvana81, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik hoor steeds verschillende verhalen over de zool van een schoentje.

Ik heb altijd gehoord dat kindjes in het begin een schoen dienen te dragen met een zachte buigzame zool dus mijn dochtertje draagd geox met een soepele zool (geen suede zool maar het is wel een dun soepel rubber zooltje). Nu hoor ik weer op het kinderdagverblijf dat ze schoenen met een stevige zool nodig heeft zodat ze beter loopt?? Naar mijn idee loopt ze al goed.

Ze loopt los sinds een week voor haar verjaardag. en loopt ook al stukjes in het bos en op straat etc.

ik begrijp ook niet waarom er schoentjes met die suede zolen verkocht worden tot maat 23 als ze al met maat 19/20 al harde zolen moeten dragen om beter te lopen.

Ik heb dus nu ook maar nieuwe Geox gekocht met harde zool.

wat zijn jullie ervaringen/meningen?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als ze drie maanden goed los lopen kun je stevigere schoenen aanschaffen. Het is wel aan te raden om schoentjes te nemen met een flexibele zool.

Ik heb voor dochter de shoesme extreme flex.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zo wie zo is een flexibele zool het advies, altijd. Ongeacht hoelang ze al lopen. Mijn ouders werden vroeger al geadviseerd om ook op 6 jarige leeftijd nog steeds flexibele zolen te hebben. Een stugge niet meebuigende school loopt niet lekker.

Verder vanaf wanneer je kindje 3 maanden goed los loopt kan je overgaan op een goede, stevige schoen. Met een zool die flexibel is. Het komt niet heeeeel nauw neer hoor. Met 2.5 maand kan je ook overgaan.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee komt ook niet precies, mijn fysio gaf zelfs 6 weken aan..

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier na een paar weken lopen extreme flex van Shoesme gekocht. Na 4 maanden waren die te klein en toen over gegaan op Dr. Visser. Zool is wel buigzaam maar wel een stuk steviger.

6. sweetchocolate

6 weken al?! Kan je na gaan. Wat een verschil:) In cb boek staat 3 maanden.

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ik vond het ook apart maar ik heb na dik 2 maanden extreme flex van shoesme gekocht omdat ze buiten wilde lopen en das niet zo lekker op leren slofjes in de winter.

8. sweetchocolate

Ik weet niet of ze ze ook in Nederland hebben. Maar in Duitsland koop je als ze ook buiten willen lopen "oefenschoenen". Is wel stevig, maar schijnt niet zwaar te zijn aan de voet. Zoon loopt er perfect op. Nu wel tijd voor echte schoenen hoor;)

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen

Share This Page