Hallo, Vanavond bij het naar bed gaan van ons zoontje (6 jaar) ontdekte ik dat hij (eindelijk) de waterpokken heeft! Er zitten een stuk of 10 op z'n buik en rug. Ook blaasjes heb ik gezien. Heb er niet teveel ophef overgemaakt en hij is gewoon rustig gaan slapen. Maar nu..... slaat bij mij lichtelijk de 'paniek' toe in de zin van... - kan hij nu morgen wel naar school? - moet ik preventief iets kopen voor de jeuk? Zo ja, wat dan? - is er een middeltje wat het verloop kan versnellen? - mag hij a.s. woensdag (is nu donderdag) wel naar zwemles? - zijn er nog andere tips? Wie is ervaringsdeskundige en kan mij vertellen wat ik nu vooral wel en juist niet moet doen? Groetjes, Hanna
Ehh, even denken. Nu kun je toch niet veel meer, want het is avond. Morgenochtend zou je zemelen (of een zemelenbadschuim) kunnen kopen om hem mee in bad te doen. Je kunt het beste niet te veel andere dingen er op smeren qua zalf ofzo. Het zou verder alle kanten nog op kunnen. Morgen kun je hem, mits hij fit is, gerust naar school laten gaan. Even bij juf melden dat je denkt aan waterpokken, want het zou dan ook voor andere kinderen kunnen zijn dat ze het krijgen. Verder hou je hem gewoon in de gaten, af en toe misschien tempen om zeker te weten dat hij geen koorts krijgt, en verder afwachten. De ene keer hebben kinderen er 2-3 weken heel veel last van, koorts en heel veel pukkeltjes, de andere keer zijn ze er met een paar dagen weer vanaf. Zwemles zou ik persoonlijk niet doen. Het duurt toch zo een week tot 1,5 week voordat de plekjes over zijn, en dan is een uur in het chloorwater niet echt lekker, denk ik!