Loopfiets mee de stad in?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chiggy, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat doen jullie met de loopfiets als jullie bijvoorbeeld naar de supermarkt gaan? Gaar je peuter dan gewoon op de fiets mee de supermarkt in of laat je de fiets buiten staan?
    Een vriendin van me neemt haar zoontje gewoon mee de winkel in op fiets en geloof dat er nog nooit wat van gezegd is.

Mijn zoontje heeft nu sinds vandaag ook een loopfiets dus vandaar mn vraag :D

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou hem buiten laten, fietsen horen niet in een winkel. Ook geen mini-fietsen.
    Wel zorgen dat je er een slot op hebt.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In de winkel draag ik de loopfiets. Hij mag er van mij binnen niet op rijden, dat zou ik echt ontzettend asociaal vinden.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja ik vind het ook een beetje vreemd, vandaar mijn vraag ook. Maar ik dacht dat het misschien toch normaal was :) Een slot is wel nodig dan ja, ik denk dat ie anders meteen weg is :p

5. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik zou hem zelf buiten zetten. Ik vind het altijd een beetje asociaal als er een kind in de winkel zo'n ding gebruikt. :)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In de supermarkt hier gaat ze wel mee op de driewieler of loopfiets er is nog nooit iets van gezegd en ze blijft netjes en rustig naast me. Dat weet ze heel goed. Ik vind het niet kunnen als ze keihard door de winkel zou sjeesen.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou hem meenemen en achterop je karretje zetten waar een kratje bier kan staan.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik neem de fiets aan de hand mee. De winkel in = afstappen. Nu D. Steeds sneller gaat neem ik de loopfiets vaak niet meer mee de stad in. Te druk en ik vind een racende peuter tussen die mensenmassa niet zo veilig en ook een beetje asociaal...

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit is wel een goede tip, thanks!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik deed hem altijd op slot aan een paaltje of fietsenrek

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik zou er als ik in een winkel werk zeker wta van zeggen dat het niet mag, tenzij er medische noodzaak voor is. Dus ik zeg of in de kar of buiten met een slot vast.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik zet em in mijn kar of draag hem

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Buiten op slot zetten of mee t karretje in.

Welke loopfiets is het nu geworden?

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hmmm, ik ben een uitzondering zo te lezen (en asociaal bovendien ;)), want mijn zoontje gaat altijd gewoon op zijn loopfietsje de winkel in. Hij blijft gewoon netjes bij me en sjeest echt niet de hele winkel door, evenmin rijdt hij mensen of schappen omver.

15. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    zoon gaat ook graam met loopfiets of gewone fiets mee, zet de fiets altijd buiten vast met een slot aan een paaltje of hek.

16. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Hier gaat ze ook altijd mee de winkel in haha
    Ze blijft netjes naast me , dus zie het probleem niet

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk meer dat het lastig wordt als veel kinderen dat gaan doen..met meerdere kinderwagens is het in een winkel soms al lastig. En fietsen em steppen, rolschaatsen horen eigenlijk niet binnen he?? Thuis gietst hij er toch ook buiten op neem ik aan.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Driewieler met duwstang heb ik wel is mee naar binnen genomen, maar ik dus haar dan net alsof toen een buggy zou zijn.

Een loopfiets war ze zelf bestuurt zou ik niet meenemen. Kinderen zijn nog wel is lomp en toen ik zelf in een winkel werkte vond ik het ook niet prettig, genoeg kinderen die niet uitkijken en alles omrijden.

19. Amethist

Mwah, ik denk dat het wel mee zal vallen met de lastigheid. Kinderwagens in een winkel vind ik ergerlijker dan loopfietsjes. En ja hoor, thuis mag het fietsje ook binnen. Het is echt een heel klein fietsje, voor een heel klein jongetje ;), dus ik vind dat geen probleem.

20. Amethist

Overigens, als mijn zoontje niet zou luisteren en wel van alles en nog wat omver rijdt, dan zou het voor mij einde verhaal zijn en mag de fiets voortaan niet meer mee. Maar zoals ik al zei, mijn zoontje let echt goed op en rjjdt niks of niemand aan.

Deel Deze Pagina