zoontje slaat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hugbear, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    ugh schaam me dood. Was net de oudste aan het ophalen van school en de jongste (bijna 3) wordt omgemikt door 1 van de moeders..

Die moeder wil hem oppakken (en ik dacht al neeee en was al onderweg..) en hij was zo boos dat hij haar zo op de lip slaat :x. Heb hem natuurlijk gecorrigeerd en gezegd dat hij niet mag slaan.. maar ja voel me giga lullig.

Maar blijkbaar dringt het bij hem niet door dat hij anderen pijn doet. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan. is dit normaal op deze leeftijd?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gebeurd dit vaker of is het een eenmalig iets?
    Misschien kon hij zijn boosheid niet goed uiten. Hij snapt denk ik nog niet zo dat het per ongeluk was. Misschien voelde hij zich wel bedreigd door haar.

Snap dat je je lullig voelt, mijn zoontje heeft dat ook een keer gedaan.

Ow en als kleuter is er een keer een fietser tegen me aangereden. Die man tilde mij op en ik sloeg ook van me af. Zo boos was ik op die man.
    Ik wou dat hij van me af bleef en soms kun je dat nog niet oplossen met woorden.

3. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Helaas kan hij nog niet zo goed praten.. dus daar zal die frustratie wel wegkomen :) maar voel me knap lullig. Hij probeert thuis wel vaker te slaan, maar dat ben ik bijna altijd wel voor.

Ze was zo snel zo dicht bij zijn gezicht dat ik hem niet meer voor kon zijn..

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat thuis slaan was hier thuis ook wel hoor. Mijn zoon begon pas met 3,5 echt te praten. Het gebeurd nu nooit meer.

Maar stel je voor: je wordt als ukkie omgegooid door een groot persoon en dan wil die persoon je ook nog oppakken? Er gebeurd dan net even iets teveel tegelijk wat je zoontje niet kan bevatten. Die ziet nog niet wat expres of per ongeluk is. Slaan is niet goed te praten, maar in deze situatie zou ik je er ook niet zo druk om maken hoor ;)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou me er wel druk om maken... Die Kids kunnen best hard slaan. Slaan mag hier echt niet anders krijgt ze echt flink straf!

Deel Deze Pagina