hallo allemaal, over enkele weken gaan we een midweekje centerparcs doen met onze zoon, hij is dan 3 mnd oud. zo kunnen we eens een midweekje vakantie ' proberen', nu willen we graag in het voorjaar met ons drietjes met het vliegtuig weg, alleen twijfelen we nogal in welke tijd we weggaan . we willen graag naar tenerife of griekenland, maar griekenland kunnen we niet te vroeg naar toe omdat het weer dan nog niet zo goed is. we willen lekker weer, maar ook niet bloedheet want ik denk niet dat onze kleine dat op prijs gaat stellen... welke periode zouden jullie adviseren voor tenerife en aldus ook voor onze kleine om voor het eerst op vakantie te gaan?? in feb is hij7 mnd, april 9 mnd, mei 10 mnd... en zouden jullie hotel all in of bijv appartement adviseren of een los huisje? zat zelf in eerste instantie te denken aan een los huisje maar die hebben meestal geen babybadje en zon hotel volgens mij wel?
Wat betreft de maand kan ik je niet adviseren, maar wel voor hotel, appartement etc. Ik zou echt kiezen voor een appartement of een huisje. Je hebt hier namelijk over het algemeen in ieder geval een aparte slaapkamer, zodat jij en man/vriend 's avonds lekker in de woonkamer kunnen zitten en de kleine rustig kan slapen. Een babybadje is in mijn ogen niet echt nodig. Wij douchen gewoon met de kleine of papa ging met hem/haar in het grote bad.
Jouw kind is veel ouder dan mijn dochter toen wij voor t eerst weggingen, maar ik zou toch zeggen 100% iets waarbij je zelf kan koken (hotel/appartement). Je wil niet als je kindje een avond sjaggo is gedwongen zijn ergens in een restaurant te gaan zitten (wij hebben na een hopeloze uit-eten-missie de eerste dag op de tweede dag maar salades afgehaald bij de V&D en op de hotelkamer gegeten...) Badje heb je niet echt nodig, ukkie kan gewoon met jullie in bad of onder de douche?
Aha, maar waarom speciaal een peuterbadje? Je kunt zelf met de kleine in de arm gewoon in het gewone bad gaan. Dat doe ik tenminste altijd. Mijn kleine man kan nog niet zelfstandig zitten of staan, dus ik moet hem altijd vasthouden. Dat heb ik afgelopen vakantie ook gedaan en dan doe ik gekke spelletjes met hem en hij heeft de grootste lol gehad.
Wij zijn met 3 maanden naar Kroatie geweest. 1 ding weet ik wel, een appartement waar genoeg eetgelegenheden zijn, zodat je het kan afhalen en in je appartement kan eten. Of dat je dan in het huisje/kamer wat kan bereiden. Wij gaan de volgende keer naar Thailand, zal wel een hotel worden. Met restaurant en genoeg restaurants in de buurt. Want het uiteten in Kroatie was echt geen succes! Verder heeft de kleine echt genoten van het lekkere weer, heeft lekker geslapen... kortom geniet ze!
Ik zou ook kiezen voor een appartement, meer ruimte, aparte slaapkamer, zelf kunnen koken. Wij zijn dit jaar eind april/begin mei naar Kreta geweest, toen was het daar heerlijk weer, zo'n 26 graden elke dag. In februari is het daar nog niks, maar de canarische eilanden zijn dan al wel lekker, zo tussen 20-25 graden. Ik vind dat het met vliegen zo is dat hoe jonger hoe makkelijker. Als ze wat groter worden snappen ze nog niet dat ze een hele tijd stil moeten blijven zitten en worden ze onrustiger en omdat ze groter zijn, zijn ze minder makkelijk in bedwang te houden.