Mijn dochtertje heeft smalle voetjes (breedtemaat 3.5). Dichte schoenen kopen is geen probleem... merken als Piedro en Twins verkopen schoenen in breedtematen. Sandalen zijn echter een groter probleem.. Ben al diverse winkels afgeweest voor sandalen (o.a Kipling, Develab, Bunnies etc) maar alle sandalen waren te breed. Heeft iemand tips voor sandaaltjes die smal vallen?
Breedtemaat 3,5 is niet smal maar heel gemiddeld. Mijn dochter heeft breedtemaat 1,5 tot 2. Ze draagt van veterschoenen en laarzen Twins, en qua sandalen Teva's Hurricane 2. Die zitten perfect voor haar. Niet alle Teva modellen vallen smal, even passen bij de schoenenwinkel.
Haar ene voetje is maat 2,5 en het andere voetje 3 maar volgens mij zijn de Twins schoenen alleen verkrijgbaar in 2,5 of 3,5?
als je toevallig eens in de buurt bent: wij slaagde vorig jaar onverwachts bij van Haren voor birkenstock achtige slippers voor onze dochter. Echte birkenstock was te breed - maar het andere (huis?) merk wat we ze hadden viel veel beter en sloot wel netjes aan .
Ik ga naar een kinderschoenen speciaalzaak. Mijn zoontje heeft juist hele brede voeten en loopt op alle "goedkopere" schoenen blaren. Hier meten ze zijn voeten op. Dure schoenen maarja, hij moet wel goed lopen! Voetjes moeten nog zoveel ontwikkelen.
De dichte schoenen heb ik inderdaad ook bij een speciaalzaak gekocht van het merk Twins. Echter verkopen ze geen sandalen.. Ook op internet zijn er geen sandalen te vinden in breedtematen. Misschien heeft iemand hier de gouden tip?
Mijn dochter heeft vaak timberland of teva, die kun je meestal wel strak trekken. Maar het is toch een kwestie van proberen denk ik.