Zoonlief van ruim 18 maanden heeft vorige week maandag (dus 11 dagen geleden) zijn DKTP en BMR prikjes gehad. Sinds laat deze ochtend heeft hij koorts tussen de 39.5 en 39.9. Na een zetpil vanmiddag daalde het tijdelijk naar 37.5 maar was vanavond weer 39.9 Hij heeft eigenlijk niets gegeten behalve z'n pap en wat gepureerd fruit, wel gedronken (voornamelijk melk en wat water en sap) en is verder behoorlijk lusteloos. Nu weet ik dat een beetje koorts niet zo erg is maar ik vraag me af wanneer je voor zoiets nu de huisarts belt. Het is eigenlijk voor hem de eerste keer dat hij echte koorts heeft dus heb wat dat betreft ook helemaal nog geen ervaring. We hebben hem nu in bed gelegd met een romper met korte mouwen, z'n pyamatruitje en een zomerslaapzakje. Geen dekens, dat heeft hij nooit. Slaapzakje van onderen nog wat opengeritst zodat hij niet helemaal warm broeit binnenin. Maar goed, het zit me dan toch niet helemaal lekker dus ik was benieuwd of er hier andere moeders zijn met ervaringen wat betreft koorts na vaccinaties en welke tips jullie nog voor me hebben. Alvast bedankt!
Mijn zoontje heeft vandaag de DKTP gehad en heeft nu ook een beetje koorts. De BMR prik laat ik niet geven omdat ik vind dat er teveel nadelen/bijwerkingen aan deze cocktail kleven. Van met name de BMR schijnen die kleintjes tot twee weken bijwerkingen te kunnen hebben. Wij hebben ervoor gekozen om alleen tegen de mazelen te laten enten.
Als eht niet goed aanvoelt, zou ik morgen toch even bellen. Ze zeggen meestal zolang je kindje drinkt, is het goed. Mijn zoontje heeft ruim 3 weken geleden de prikken gehad, dit keer geen verhoging/koorts gehad, wel 2 dagen lusteloos en niets wiillen, behalve slapen, huilen, eten en drinken. Bij de vorige prikken had hij wel koorts, maar dronk en at wel gewoon. Hou het gewoon in de gaten en voelt het niet goed, dan gewoon bellen!