Geen ervaring met de genoemde twee merken, wel met de BMW kidsbike. Ideale fietsjes, eerst als loopfiets en, wanneer je na verloop van tijd de trappers erop bouwt, als gewone fiets. Geen zijwieltjes nodig gehad.
mijn zoontje fietste kort na zijn 3e verjaardag zonder zijwieltjes (ook nooit zijwieltjes aan zijn fiets gezet), maar hij vond de loopfiets nog heel lang leuk, terwijl hij de kleinste Puky had (hij zit er nu met 5 jaar nog wel eens op). Ik had spijt dat ik destijds een skelter had gekocht waar hij niet naar om keek en niet een grotere loopfiets. Je weet vaak niet waar je goed aan doet...
Ah, bedankt allemaal voor de antwoorden! Onze zoon is dus niet zo snel met fietsen en andere dingen die rollen. Hij vond de wheelybug, die hij voor zijn eerste verjaardag kreeg, niet leuk tot hij 2,5 was en voor zijn tweede verjaardag hebben we een puky driewieler gekocht, maar daar fietst hij ook niet veel op. Het is dus sowieso even afwachten wat hij van een loopfiets vindt, maar ja, dat weet je toch pas later. Het gaat trouwens om de metalen variant, niet de houten.
Hier heeft ze voor haar 2e verjaardag een loopfiets van bandits en angels gehad, een metalen en sinds een maand of 3-4 kan ze daar goed mee uit de voeten. Ze is nu ruim 2,5 en kan sinds kort ook goed op een 3 wieler vooruit die we nog hadden staan van haar broer. Ik dacht eerst met 3 jaar is zij nog niet toe aan een fiets met zijwielen, maar van de week bij de gastouder klom ze er steeds op, komt alleen nog niet vooruit, maar goed het duurt nog bijna 5 maanden voor ze 3 wordt, dus denk dat we tegen die tijd toch maar voor een fiets met zijwielen gaan. Ervaring bij de oudste is dat ze van 3-4 jaar beide fietsen wel gebruiken, maar vanaf 4 jaar gebruikte hij de loopfiets echt niet meer. Hij kon trouwens rond de 4,5 zonder zijwielen, is motorisch niet heel sterk en doet pas iets als hij zeker weet dat hij het kan. Nuheeft dochter een vrij kleine loopfiets dus geen idee of ze tot 4 jaar er mee vooruit kan, maar gelukkig is zij ook niet zo lang als dr broer.
Wij hebben de Bandits& Angels sinds bijna 2 jaar/sinds oudste zn tweede verjaardag. Hij kon er goed mee overweg vanaf 2 jaar en 2 maanden (ik tag @Cindy1977 ook even). Nu sinds kort is het fietsje over naar onze jongste, maar dat is puur omdat ze jarig was en onze zoon een gewone fiets kreeg van grote neef. Zoon is nu 104 cm. (wordt over >2 mnd. 4 jaar) en zou nog net op het loopfietsje kunnen heb ik het idee (de laatste keer was dus 2 maanden terug en toen ging het iig. nog prima). Edit: ik baal eigenlijk dat we voor de oudste nu dus over zijn op een gewone fiets, want de B&A kon ik mooi bovenop de buggy gooien zodra meneer niet meer wilde fietsen/we een winkel in gingen/het fietsje mee terug moest van de PSZ.. En ook als we zonder buggy weggaan is de B&A een stuk praktischer dan zo'n echte fiets Hebben hier ook de metalen en echt super tevreden over dus
Haha, dat zie ik hier ook nog wel gebeuren inderdaad! Dat hij halverwege niet meer wil... Heb wel eens gezien dat iemand een soort van gitaarriem had om de fiets te dragen
Ja die gitaarriem is idd. een optie als het om een loopfietsje gaat, maar zoals in ons geval met een gewone fiets zitten toch echt de trappers in de weg helaas..